Megvan az első igazán komoly, kiskereskedelemmel foglalkozó kirakatügyfele a két vállalat MobileFirst elnevezésű közös szolgáltatáscsomagjának.

A héten a két nagyvállalat büszkén jelenthette be, hogy a zömében szépségápolási termékeket forgalmazó Boots UK mintegy 2500 üzletében bevezeti az iPad-eken futó eladástámogató Sales Assist alkalmazást. A különböző iparágakat célalkalmazásokkal lefedő MobileFirst együttműködést két éve jelentették be, de csak egy fél évvel később érkeztek meg az első programok.

Nagy fogáshoz idő kell

Nagyjából másfél évre volt tehát szükség, hogy egy komolyabb referenciát ki tudjanak állítani a kiskereskedelmi szektorban. Ez viszonylag hosszú időnek tűnik, de egy ilyen összetett, a vállalat kiszolgáló rendszereivel tökéletes integrációt igénylő, sok ezer üzletet és még több munkatársat érintő projektet nem is érdemes erőltetett menetben levezényelni.

Az angliai vállalat összesen 3700 táblagépen veti be az új alkalmazást, amely segíthet a keresett termék bolti helyének gyors felkutatásában, vagy ha éppen nincs készleten, a cég belső adatbázisában bányászva könnyen megtalálhatja a legközelebbi másik üzletet, ahol viszont van. De online rendelés is leadható rajta keresztül, illetve az extra termékinformációk, a korábbi vásárlói értékelések, vagy éppen a helyi trendek felvillantása szintén segítheti a vásárlók tájékoztatását.

A tapasztalatok fényében a további fejlesztéseknek is megágyaztak már. Így például a közeljövőben szeretnék megoldani, hogy az iPad önmagában alkalmas legyen a pénzügyi tranzakció lebonyolítására, és ne kelljen ezért külön egy kasszához irányítani a vevőt.

Lesz ez még több is

Bár kicsit lassan indult be, a MobileFirst portfólió egy év alatt több mint száz dedikált alkalmazásra duzzadt. Az IBM analitikai és cloud megoldásai az Apple mobil eszközeivel párosítva így már eséllyel tudják bevenni magukat a legkülönbözőbb iparágakba. A mostani referencia mellett korábbi hírekből tudni lehet, hogy a kanadai nemzeti légitársaság, a Vodafone holland leányvállalata, az AXA, illetve a japán posta szintén az ügyfélkört erősíti.

Az IBM témáért felelős európai alelnöke szerint a megoldásuk azért lehet vonzó a partnerek számára, mert az ilyen fejlesztések kulcsa a mobil eszközök megfelelő integrációja a vállalatok rendszereivel. Ezt pedig az egy platformra fókuszáló, standardizált MobileFirst sikeresen tudja hozni, amivel jelentősen csökkenthetők az üzemeltetés hosszú távú költségei. Az alelnök már csak azért is bizakodó, mert elmondása szerint sok ügyfél nem csak 1-2 alkalmazást igényel. Például nemrég egy cég ötéves időtávra 70 appot rendelt be.

Cloud & big data

Mikrovállalkozót csinált chatbotjából az Anthropic

A házon belül lefolytatott kísérleti projekt során az algoritmus stabilan szállította a furcsábbnál furcsább megoldásokat. A cég igyekszik az itt leszűrt tapasztalatokat a modellek fejlesztésénél kamatoztatni.
 
Hirdetés

Így újult meg Magyarország leggyorsabb mobilhálózata

Közel 100 milliárd forintos beruházással, a rádiós és maghálózat teljes modernizációjával zárult le a Yettel történetének egyik legnagyobb műszaki fejlesztése.

A kompromittált rendszerek, a dark weben felbukkanó ügyféladatok vagy a zsarolóvírus-kampányok következményei már a vezérigazgatói és pénzügyi igazgatói irodában csapódnak le – jogi, reputációs és üzleti szinten is. Lehet és kell is védekezni ellene.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.