A héten a két nagyvállalat büszkén jelenthette be, hogy a zömében szépségápolási termékeket forgalmazó Boots UK mintegy 2500 üzletében bevezeti az iPad-eken futó eladástámogató Sales Assist alkalmazást. A különböző iparágakat célalkalmazásokkal lefedő MobileFirst együttműködést két éve jelentették be, de csak egy fél évvel később érkeztek meg az első programok.
Nagy fogáshoz idő kell
Nagyjából másfél évre volt tehát szükség, hogy egy komolyabb referenciát ki tudjanak állítani a kiskereskedelmi szektorban. Ez viszonylag hosszú időnek tűnik, de egy ilyen összetett, a vállalat kiszolgáló rendszereivel tökéletes integrációt igénylő, sok ezer üzletet és még több munkatársat érintő projektet nem is érdemes erőltetett menetben levezényelni.
Az angliai vállalat összesen 3700 táblagépen veti be az új alkalmazást, amely segíthet a keresett termék bolti helyének gyors felkutatásában, vagy ha éppen nincs készleten, a cég belső adatbázisában bányászva könnyen megtalálhatja a legközelebbi másik üzletet, ahol viszont van. De online rendelés is leadható rajta keresztül, illetve az extra termékinformációk, a korábbi vásárlói értékelések, vagy éppen a helyi trendek felvillantása szintén segítheti a vásárlók tájékoztatását.
A tapasztalatok fényében a további fejlesztéseknek is megágyaztak már. Így például a közeljövőben szeretnék megoldani, hogy az iPad önmagában alkalmas legyen a pénzügyi tranzakció lebonyolítására, és ne kelljen ezért külön egy kasszához irányítani a vevőt.
Lesz ez még több is
Bár kicsit lassan indult be, a MobileFirst portfólió egy év alatt több mint száz dedikált alkalmazásra duzzadt. Az IBM analitikai és cloud megoldásai az Apple mobil eszközeivel párosítva így már eséllyel tudják bevenni magukat a legkülönbözőbb iparágakba. A mostani referencia mellett korábbi hírekből tudni lehet, hogy a kanadai nemzeti légitársaság, a Vodafone holland leányvállalata, az AXA, illetve a japán posta szintén az ügyfélkört erősíti.
Az IBM témáért felelős európai alelnöke szerint a megoldásuk azért lehet vonzó a partnerek számára, mert az ilyen fejlesztések kulcsa a mobil eszközök megfelelő integrációja a vállalatok rendszereivel. Ezt pedig az egy platformra fókuszáló, standardizált MobileFirst sikeresen tudja hozni, amivel jelentősen csökkenthetők az üzemeltetés hosszú távú költségei. Az alelnök már csak azért is bizakodó, mert elmondása szerint sok ügyfél nem csak 1-2 alkalmazást igényel. Például nemrég egy cég ötéves időtávra 70 appot rendelt be.
Biztonságos M2M kommunikáció nagyvállalti környezetben a Balasystól
A megnövekedett támadások miatt az API-k biztonsága erősen szabályozott és folyamatosan auditált terület, amelynek védelme a gépi kommunikáció (M2M) biztonságossá tételén múlik.
CIO KUTATÁS
TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?
Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »
Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak