Hasonlóan a PC-s játékokhoz, a mobil eszközökön is a multiplayer változatok tarolnak. Legalábbis ami a bevételeket illeti.
Hirdetés
 

A mobilokon is egyre nagyobb üzlet az online, más felhasználókkal vívható (multiplayer) játékok fejlesztése. A szórakozásra vágyó okostelefon- és táblagéptulajok aktívabbak és többet is hajlandók költeni - derül ki az IDC és az App Annie közös felméréséből.

Több mint egymilliárd mobil játékos

Az idei év első három hónapjának adatait feldolgozó kutatás szerint a hordozható eszközökön (okostelefonok, tabletek és webképes kézi konzolok) játszók száma meghaladta az 1,1 milliárd főt. Ez az a potenciális réteg, amelyet megcélozhatnak a multiplayeres képeségekkel bíró játékok fejlesztői, kiadói. Összehasonlításképpen: a PC-ken és Maceken játszók száma alig több mint 600 millió a felmérés tanúsága szerint.

Ha csak az okostelefonokat és a táblagépeket nézzük, ott az operációs rendszerek háborúja hasonlóan áll a játékosok megnyeréséért, mint maguknak az eszközöknek az értékesítése. Idén az első negyedévben az Android közel 75 százalékát adta a játékra (is) használt mobil készülékeknek. A második helyen álló iOS tavaly ilyenkor még 20 százalék felett járt, most azonban már alulról súrolja ezt a szintet. A többi rendszer (Windows, BlackBerry, Symbian) összesen alig tud többet, mint 5 százalékot felmutatni.

Játékboltként üzemelnek az alkalmazás-áruházak

A nagy app-boltok letöltési arányait vizsgálva az látszik, hogy nagyon komoly népszerűségnek örvendenek az ilyen jellegű szórakoztató alkalmazások. Az Apple App Store-jából letöltött appok nagyjából 30, a Google Play áruház esetében pedig 40 százalékát adták a játékok. Ennél is látványosabb a dominancia, ha a felhasználók által elköltött pénzt nézzük. Az iOS-nél a forgalom bő 70, az Androidnál viszont 90 százalék közelében jár a játékok hozzájárulása a teljes bevételhez.

Ráadásul a felhasználói számnál is erősebben nő a vásárlási kedv. Az Apple termékeit nyüstölők átlagosan 30, az androidosok pedig 50 százalékkal költöttek többet, mint egy évvel ezelőtt ugyanebben a periódusban. Bár a Google rendszerén nőtt erősebben a fogyasztás, az Apple-nek sem kell keseregnie, hiszen az almás eszközökön játszók még így is lényegesen, körülbelül egyharmaddal többet hagynak ott a játékok megvásárlásakor, illetve a használatuk során.

Közösen minden jobb (és több a pénz)

Az a folyamat, ami a hagyományos számítógépekre írt játékoknál már jó pár évvel ezelőtt elkezdődött, az a mobil alkalmazásoknál is egyre jobban tetten érhető. Nevezetesen arról van szó, hogy az önállóan végigvihető pályák, feladatok, történetek helyett az emberek nagyobb része inkább az online, közösen művelhető megoldásokat kedveli.

Az Apple és a Google nagy alkalmazásboltjainak összesített statisztikája alapján az idei első három hónapban az 50 legnépszerűbb játék közül nagyjából 30 százalékot adtak a multiplayeres változatok. Ami az üzletet illetti, ott viszont drasztikusan más arányokat látni. Ugyanennek a félszáz játéknak az összesített bevételéből ugyanis a 60 százalékát adták az online egymás ellen, vagy éppen egymással játszható címek.

Konzumer tech

Ráborította az asztalt az önállóan vásárolgató MI-böngészőre az Amazon

A társaság azon ügyködik, hogy az MI-technológiával egyablakos vásárlási élményt csináljon az online vásárlásból, és rosszul viseli, amikor mások próbálják rászabadítani a sok szempontból problémás eszközöket.
 
Hirdetés

Mi lesz a sötétszál sorsa?

A mindent behálózó dark fiber létjogosultsága megkérdőjeleződik a vezetékmentes technológiák megállíthatatlan terjedésével?

A vállalati IT-költések a hagyományos, tőkebefektetésen alapuló modellről egyre inkább a szolgáltatásalapú, üzemeltetési költségekre épülő megközelítés felé tolódnak el. Utóbbi rugalmasabb, azonban a teljes birtoklási költség sokszor csak utólag válik láthatóvá.

a melléklet támogatója a 4iG

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.