Lezárult a több mint másfél milliárd forint összköltségű kormányzati TÉBA –projekt, amellyel a jövő év első negyedévétől korszerűsödik a családtámogatási ellátások államkincstáron keresztüli folyósítása. Az Oracle-alapú rendszer szállítója a T-Systems Magyarország Zrt.
A Magyar Államkincstár által folyósított különféle támogatási ellátások korszerűsítését célzó 1,674 milliárd forint összértékű fejlesztés az Új Széchenyi Terv keretében, uniós támogatással valósult meg. A rendszer szállítására és fejlesztésére szóló megbízást 2010 márciusában még a T-Systems Magyarország Zrt. egyik
elődcége, az IQSYS Zrt. nyerte el.A TÉBA projekt révén egy teljesen új integrált informatikai rendszert kap a Magyar Államkincstár. Ezen keresztül egyszerűbb és hatékonyabb lehet az évi 360 milliárd forintnyi támogatás kezelése – emelte ki a projektzáró sajtótájékoztatón
Novotnik Imre, hálózatirányítási elnökhelyettes.
A rendszer országos adatbázisként integrált módon fogja össze a központi költségvetésből finanszírozott, személyhez köthető családtámogatási és fogyatékossági támogatási igények befogadását, elbírálását, finanszírozását, a támogatási ellátások ellenőrzését.
Szigetrendszerek helyett ■ Az új megoldás az eddig egymástól elszigetelten működtetett rendszereket váltja ki, figyelembe véve az ennek kapcsán együttműködő szervezetek – így az Országos Egészségbiztosítási Pénztár, valamint a Nemzeti Adó- és Vámhivatal infrastrukturális és technikai feltételeit is. Az új rendszer várhatóan a jövő év első negyedévében indul el.
A Bitport kérdésére
Teravágimov Zsolt projektvezető, a T-Systems munkatársa, elmondta: az Oracle technológián alapuló rendszer megvalósításán több, mint 100 fő dolgozott, az ehhez szükséges szoftverek, alkalmazások felét a cég szakemberei fejlesztették ki. A teljes projektérték 40 százalékát a hardver-szoftverlicencek képviselik. A rendszer minden eleme online elérhető webes felhasználói felületet kínál, így jogosultsági és biztonsági beállításoktól függően online felhasználásra is alkalmas. Ugyancsak a TÉBA projekt része az online és interaktív szabályrendszer, ennek segítségével lehet naprakészen nyomon követni mind az intézményi, mind a lakosságra vonatkozó jogszabályi változásokat.