A Magyar Reklámszövetség saját felmérése szerint 2015-ben már az internetes hirdetésekre költötték a legtöbbet. A televízió uralkodásának ezennel itthon is vége.
Hirdetés
 

A hazai iparági szervezet ma tette közzé éves felmérését a magyarországi reklámpiac helyzetéről. A 2015-ös év azzal vonul be a történelemkönyvbe, hogy ekkor vette át a televíziótól a vezető szerepet az online média.

Szerény emelkedéssel körített trónfosztás

A várakozásoknak megfelelően nem tudta a korábbi tempót tartani a magyar hirdetési piac. Míg 2014-ben 8 százalékos volt a növekedés, tavaly ez kevesebb mint 3 százalékot tett ki. Ráadásul ennek nagyrészét el is vitte a szektorra kivetett különadó. A szegmens nettó forgalma immár alig 5 milliárd forinttal marad el a 200 milliárdos szinttől. Az egy évvel korábbi növekedési ütem fenntartása nem volt reális, hiszen 2014-ben a focivébé és az országos választások alaposan megemelték a keresletet.

 

A hazai reklámpiac helyzete
Create your own infographics


Ami a különböző hirdetési platformokat, kategóriákat illeti, a legfontosabb megállapítás az online hirdetésekhez kötődik. A közel 15 százalékos éves növekedést mutató digitális szektor ugyanis tavaly első ízben végzett az élen. Az 54,1 milliárd forintos összbevétel bőségesen elég volt az elmúlt időszak nagyágyújának, a televíziónak a trónfosztásához. Utóbbi azért még nem haldoklik, hiszen tévés szpotokra is valamivel többet költöttek 2015-ben, mint tavalyelőtt. Az azonban borítékolható, hogy az új irányba kinyílt olló az elkövetkezendő esztendőkben csak szélesedni fog.

Nem járt túl jól a többi, hagyományosnak tekinthető formátum sem. A hosszadalmas haláltusáját vívó nyomtatott sajtó szűk 7 százalékos zsugorodást volt kénytelen elszenvedni, ami a legrosszabb eredmény az összes szegmens között. A rádió és a külterületi reklámhordozók szerényebb, nagyjából 3 százalékos buktán vannak túl.

 

Piaci hírek

Máris megszűnik a ChatGPT automata modellválasztója az ingyenes felhasználásban

Nemcsak drága, hanem az OpenAi szerint nem is népszerű, így a bonyolultabb kérdésekre adott pontosabb válaszokhoz ismét manuális modellválasztásra lesz szükség.
 
Hirdetés

Az ötlettől az értékteremtésig – egy jól működő adattudományi szervezet alapjai

Miért bukik el annyi adattudományi kezdeményezés már az indulás után? A válasz gyakran nem az algoritmusok összetettségében, hanem az adatok minőségében és kezelésében keresendő. Stabil adatforrások, következetes feature-kezelés és egy jól felépített Feature Store nélkül a gépi tanulás ritkán jut el a valódi üzleti értékteremtésig.

Sok szervezet adatvezéreltnek tartja magát, mert van BI rendszere és heti dashboardja. A valóságban azonban ennél többről van szó; a kérdés ugyanis nem az, hogy van-e elég adat, hanem, hogy mennyire jól használják a döntések meghozatalához.

a melléklet támogatója a One Solutions

EGY NAPBA SŰRÍTÜNK MINDENT, AMIT MA EGY PROJEKTMENEDZSERNEK TUDNIA KELL!

Ütős esettanulmányok AI-ról, agilitásról, csapattopológiáról. Folyamatos programok három teremben és egy közösségi térben: exkluzív információk, előadások, interaktív workshopok, networking, tapasztalatcsere.

2026.03.10. UP Rendezvénytér

RÉSZLETEK »

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.