A brit The Sunday Telegraph értesülései szerint nagy horderejű együttműködésről tárgyaltak a Yahoo! és a Facebook vezetői – írja a Business Insider online kiadása.
A Google-től nyáron igazolt Yahoo-vezér, Marissa Mayer titkos terveket szövöget Sheryl Sandberggel, a Facebook szintén ex-google-ös ügyvezető igazgatójával. Ez önmagában nem lenne nagy újdonság, hiszen a két internetes óriáscég már számos, viszonylag kisebb jelentőségű témában folytatott együttműködést, sőt a szabadalmi vitáik rendezéséről is megállapodtak.

Tavaly még, ha a Yahoo szóba került, az volt a legfontosabb kérdés, ki szerzi meg az egykor szebb napokat látott keresőóriást, amelynek megvételéről a Microsoft már 2009-ben elkezdett alkudozni. A Yahoo! azonban maradt. A cég még ma is 12 ezer embernek ad munkát, és 2011-ben a közel 5 milliárd dollár volt az éves bevétele mellett 800 milliós üzemi eredményt tudott produkálni.

Közösségi háló keresővel erősítve A mostani egyeztetések hátterében állítólag az áll, hogy a két cég közösen szeretne lépni a keresőpiacon. A Facebook már egy ideje kacérkodik egy kereső létrehozásával, sőt önálló fejlesztőcsapatot ius felállított erre, melyet egy volt google-os, bizonyos Lars Rasmussen irányít.

A Google még örülhet is a Facebook keresőjének
Beperelte a Facebookot a Yahoo

Ha valóban összefog a Yahoo és a Facebook a keresőpiacon, abból első körben mindketten profitálhatnak: a Facebook a reklámokat még pontosabban, célzottabban juttathatnál el a közösségi hálózat tagjainak – sokak szerint a keresés generálja a legnagyobb üzletet a reklámpiacon –,a Yahoo pedig egycsapásra milliárdos ügyfélkörhöz jutna, amivel ismét a keresőpiac számottevő szereplőjévé válhatna. A két cég összebútorozásának pozitív hozadékait az is erősítheti, hogy mindketten jó pozíciókkal rendelkeznek a mobil piacon, ami a Google-re és a Microsoftra kevésbé igaz. A Yahoo-val egyébként együttműködő Microsoftra azért is lenne különösen veszélyes ha létrejönne a megállapodás, mert az ablakos cég mintegy 10 milliárd dollárt költött saját keresőjére, amivel egyelőre a 16 százalékos piaci részesedésig jutott.

Ezen a piacon jelenleg a Google 66 százalékkal megszoríthatatlan még akkor is, ha Kínában és Oroszországban nem rúg labdába. Ebben a két országban ugyanis helyi erők viszik a prímet: Kínában a Baidu, Oroszországban pedig a Yandex urakja a piacot.

A Tesla bármelyik másik márkánál több halálos balesetben érintett

Az elmúlt években gyártott járműveket vizsgálva kiderült, hogy az amerikai utakon a Teslák az átlagosnál kétszer gyakrabban szerepelnek végzetes ütközésekben a megtett mérföldek arányában.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.