A legújabb befektetési kör egymilliárd dollárra értékelte a több millió teherautót mozgató kínai startupot.

A mindössze 2014 óta működő, eredetileg a Tencent birodalom által finanszírozott Huochebang az Uber modelljére emlékeztető szolgáltatást nyújt Kínában, személyautók helyett azonban a teherszállítóknak biztosít fuvarszervező mobil platformot. A cégnek ma már több mint 3 ezer alkalmazottja van, akik közül száz-akárhány fő kifejezetten az elektromos hajtású járművekkel kapcsolatos fejlesztéseket végez, így a hasonlóság nem csak a vállalatok üzleti modelljében, hanem jövőképében is tetten érhető.

Kínában minden nagyban megy

A világ második legnagyobb gazdaságában az árucikkek 80 százalékát a közutakon szállítják, a teljes logisztikai szektor forgalmát a Deloitte három évvel ezelőtt is bőven több mint 1500 milliárd dollárra becsülte. A Huochebang és legalább 200 közvetett vagy közvetlen riválisa abból csinálna nagy pénzt, hogy megoldásaival leszorítja azt az időt, amíg a szállítóeszközök üresen állnak.

Ez az arány most 40 százalék körül lehet, így a piac méretét figyelembe véve egy sikeres szolgáltatás aranybányának bizonyulhat. A Huochebang saját statisztikája szerint egyébként az előző évben a vállalkozáshoz kapcsolódó szállítmányozóknál átlagosan 6 százalékkal csökkentet ez a holtidő, összességében pedig 30 milliárd jüan (4,3 milliárd dollár) értékű üzemanyagot spóroltak, nem beszélve a 27 millió tonnával alacsonyabb széndioxid-kibocsátásról.

Ezt a befektetők is így gondolják, hiszen a Huochebang legutóbbi befektetési körében újabb 115 millió dollárt szerzett növekedési céljainak megvalósítására, ami így már több mint egymilliárd dollárra értékeli magát a céget. A startup saját számítási és big data platformot fejleszt a Tencent segítségével, amire szüksége is lesz, hiszen jelenleg már 2,3 millió kamiont regisztráltak a társaság rendszerében, amelyek révén naponta több mint 100 ezer megrendelést szolgál ki és egymilliárd dollárnyi árut, ezzel kapcsolatban pedig 120 millió dollárnyi tranzakciót kezel.

Nem közvetlen jutalékért dolgoznak

A Huochebang rendszere a fuvarozókat az ügyfélszerzés mellett a parkolóhelyek szervezésével és a logisztikát támogató, már több mint ezer szolgáltatóközpontokkal is segíti, amiben szintén nagy lehetőségek vannak, miután a durván 20 millió kínai kamion 90 százaléka magánvállalkozók tulajdonában van.

Szemben az Uberrel, ahol a szolgáltató minden egyes fuvar után leveszi a sápot, a Huochebang az úthasználati díjak fizetésére szolgáló kártyákat árul, és azok feltöltéseiből kanyarítja ki a maga részét. Emellett kapcsolódó pénzügyi szolgáltatásokat is nyújt a fuvarozóknak, áthidalva az esetleges finanszírozási problémákat.

A startup terjeszkedésének két fontos iránya van. Egyrészt kilépnének Délkelet-Ázsiába, ahonnan a kínai kamionosok dolguk végeztével sokszor mennek haza üresen, elsősorban a nyelvi korlátok miatt - a Huochebang őket látná el a megfelelő információval ahhoz, hogy a visszaúton újabb rakományt szállíthassanak. Másrészt a cég a mostani befektetői forrásokkal együtt összesen 300 millió dollárt öl az elektromos járművek piacán való megjelenésbe, előkészítve a saját "zöld kamionok" megjelenését az ellátási láncban.

Közösség & HR

A tömeges digitalizációhoz legalább még másfél évtized kell

Tudta, hogy a nyugat-európai cégeknek egyelőre csupán az 5 százaléka áll készen a digitalizáció kihívásaira? A Dell EMC budapesti szakmai fórumán ismertette egy kutatása részleteit.
 
Korábban az ipari vezérlőrendszerek zártan működtek, és ezáltal számos hálózatbiztonsági kockázattól mentesültek. Mára azonban nyitottabbá váltak, ami új támadási felületeket teremtett.

a melléklet támogatója a Balasys

Hirdetés

Monitoringra épülő SCADA-védelem

Ahogy az ipari rendszerek bekapcsolódnak a vállalati hálózatok vérkeringésébe, úgy válik mind sürgetőbbé a védelmük megerősítése.

A digitális átalakulás szép elv. De ha mindent az azonnali megtérülés és az IT-költségek csökkentése vezérel, akkor csak elv marad – súlyos valós következményekkel. Takács István Péter írása.

Az élethosszig tartó tanulás lesz a legfontosabb képességünk

a Bitport
a Vezető Informatikusok Szövetségének
médiapartnere

Az SAP megnyerte az első csatát: elsőfokú döntés született a közvetett szoftver felhasználás licencdíj vonzatairól. Dr. Andriska Zsófia (IPR-Insights) írása.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthetően, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport ötödik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2016 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.