A legújabb befektetési kör egymilliárd dollárra értékelte a több millió teherautót mozgató kínai startupot.

A mindössze 2014 óta működő, eredetileg a Tencent birodalom által finanszírozott Huochebang az Uber modelljére emlékeztető szolgáltatást nyújt Kínában, személyautók helyett azonban a teherszállítóknak biztosít fuvarszervező mobil platformot. A cégnek ma már több mint 3 ezer alkalmazottja van, akik közül száz-akárhány fő kifejezetten az elektromos hajtású járművekkel kapcsolatos fejlesztéseket végez, így a hasonlóság nem csak a vállalatok üzleti modelljében, hanem jövőképében is tetten érhető.

Kínában minden nagyban megy

A világ második legnagyobb gazdaságában az árucikkek 80 százalékát a közutakon szállítják, a teljes logisztikai szektor forgalmát a Deloitte három évvel ezelőtt is bőven több mint 1500 milliárd dollárra becsülte. A Huochebang és legalább 200 közvetett vagy közvetlen riválisa abból csinálna nagy pénzt, hogy megoldásaival leszorítja azt az időt, amíg a szállítóeszközök üresen állnak.

Ez az arány most 40 százalék körül lehet, így a piac méretét figyelembe véve egy sikeres szolgáltatás aranybányának bizonyulhat. A Huochebang saját statisztikája szerint egyébként az előző évben a vállalkozáshoz kapcsolódó szállítmányozóknál átlagosan 6 százalékkal csökkentet ez a holtidő, összességében pedig 30 milliárd jüan (4,3 milliárd dollár) értékű üzemanyagot spóroltak, nem beszélve a 27 millió tonnával alacsonyabb széndioxid-kibocsátásról.

Ezt a befektetők is így gondolják, hiszen a Huochebang legutóbbi befektetési körében újabb 115 millió dollárt szerzett növekedési céljainak megvalósítására, ami így már több mint egymilliárd dollárra értékeli magát a céget. A startup saját számítási és big data platformot fejleszt a Tencent segítségével, amire szüksége is lesz, hiszen jelenleg már 2,3 millió kamiont regisztráltak a társaság rendszerében, amelyek révén naponta több mint 100 ezer megrendelést szolgál ki és egymilliárd dollárnyi árut, ezzel kapcsolatban pedig 120 millió dollárnyi tranzakciót kezel.

Nem közvetlen jutalékért dolgoznak

A Huochebang rendszere a fuvarozókat az ügyfélszerzés mellett a parkolóhelyek szervezésével és a logisztikát támogató, már több mint ezer szolgáltatóközpontokkal is segíti, amiben szintén nagy lehetőségek vannak, miután a durván 20 millió kínai kamion 90 százaléka magánvállalkozók tulajdonában van.

Szemben az Uberrel, ahol a szolgáltató minden egyes fuvar után leveszi a sápot, a Huochebang az úthasználati díjak fizetésére szolgáló kártyákat árul, és azok feltöltéseiből kanyarítja ki a maga részét. Emellett kapcsolódó pénzügyi szolgáltatásokat is nyújt a fuvarozóknak, áthidalva az esetleges finanszírozási problémákat.

A startup terjeszkedésének két fontos iránya van. Egyrészt kilépnének Délkelet-Ázsiába, ahonnan a kínai kamionosok dolguk végeztével sokszor mennek haza üresen, elsősorban a nyelvi korlátok miatt - a Huochebang őket látná el a megfelelő információval ahhoz, hogy a visszaúton újabb rakományt szállíthassanak. Másrészt a cég a mostani befektetői forrásokkal együtt összesen 300 millió dollárt öl az elektromos járművek piacán való megjelenésbe, előkészítve a saját "zöld kamionok" megjelenését az ellátási láncban.

Közösség & HR

Szakértők figyelmeztetnek: ne küldözgessünk chatbotoknak az orvosi leleteinket

Elon Musk arra biztatja az X közösségi oldal felhasználóit, hogy teszteljék saját egészségügyi felvételeiken a Grok MI-chatbot képelemző funkcióit, de ez nem mindenki szerint jó ötlet.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.