Az munkaerő megtartásában is fontos szerepet kaphat, ha a cég áldoz dolgozói szakmai fejlődésére. De van más hozadéka is.

Jó néhány éve folyamatosan visszatérő panasz a magyar tech cégeknél, hogy szűkös a szakember-utánpótlás, ráadásul nagy az elvándorlás. Így van ez a világ boldogabb felén is. Az alkalmazottak képzésének támogatásával viszont egy vállalat két legyet is üthet egy csapásra: növeli az alkalmazott elkötelezettségét, és javíthat a folyamatok hatékonyságán.

Többek között ez a téma is terítékre kerül szeptember10-én a CIO Budapesten.

A Gartner egyik kutatási alelnöke, Diane Berry úgy látja, hogy a szakmai előmenetel az első számú megtartó erő az alkalmazottaknak. A dolgozók képzésével azonban a vállalat is új kompetenciákhoz jut, ami előmozdíthatja az üzleti stratégia megvalósítását.

Egy informatikai szakemberek körében készített amerikai felmérés szerint ott a cégek már felismerték ezt, és szívesen áldoznak alkalmazottaik fejlesztésére. A válaszadók közel fele (49 százalék) monda azt, hogy munkáltatója fizeti a dolgozók képzését, további 10 százalék maga fizeti ugyan, ha továbbképzi magát, de utólag a munkáltatója megtéríti a költségeit.

A munkáltatók szívesen támogatják az alkalmazottak képzését | Create Infographics

Ahol nem támogatják a dolgozók képzését, gyakran arra hivatkoznak, hogy ha képzik a dolgozót, nagyobb valószínűséggel továbblép más céghez. Ez azonban téves gondolatmenet a kutatók szerint. A képzési támogatásban részesülők ugyanis nagyobb arányban maradnak eredeti cégüknél, mint akik nem kapnak ilyen segítséget. De más szempontból is rossz a gondolkodás: ha a dolgozója nem fejlődik, a cég sem fejlődik.

A CIO-k szeretik, ha munkatársaik szakmailag topon vannak

A felmérés szerint a hajlandóság a képzések támogatására az informatikai vezetők körében nagyon magas, ami érthető is. Az informatikusok szaktudása ugyanis nagyon gyorsan elavul, ami a vállalat fejlődésének korlátjává is válhat. Az informatikai szakmák körében egyébként viszonylag jól megfogható a szakmai felkészültség, másrészt mert elég kifinomult és szabványosított a képzési tanúsítványok rendszere.

Egyes szakértők szerint eleve jó jel, ha egy alkalmazott felismeri azt, hogy miben kell fejlődnie, és maga jelentkezik képzésre. Az így gondolkodó dolgozók ugyanis sokkal proaktívabbak a problémák megoldásában is.

Közösség & HR

Mikrovállalkozót csinált chatbotjából az Anthropic

A házon belül lefolytatott kísérleti projekt során az algoritmus stabilan szállította a furcsábbnál furcsább megoldásokat. A cég igyekszik az itt leszűrt tapasztalatokat a modellek fejlesztésénél kamatoztatni.
 
Hirdetés

Így újult meg Magyarország leggyorsabb mobilhálózata

Közel 100 milliárd forintos beruházással, a rádiós és maghálózat teljes modernizációjával zárult le a Yettel történetének egyik legnagyobb műszaki fejlesztése.

A kompromittált rendszerek, a dark weben felbukkanó ügyféladatok vagy a zsarolóvírus-kampányok következményei már a vezérigazgatói és pénzügyi igazgatói irodában csapódnak le – jogi, reputációs és üzleti szinten is. Lehet és kell is védekezni ellene.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.