Újradefiniálja saját hirdetési rendszerét a Facebook. A néhányak számára már most is elérhető, októbertől pedig kötelezővé váló rendszerben a hirdetőnek csak a ténylegesen hasznos kattintásokért kell fizetnie. Ettől persze a végszámla még nem feltétlenül lesz kisebb.
Ingyen van a lájk
Eddig a közösségi hálózaton a CPC-alapú (cost per click, azaz klikkenként fizető) hirdetéseknél akkor is költöttek, ha az adott reklámot a felhasználók lájkolták, megosztották, kommentelték. A most élesedő 2.4-es verziójú kiszolgáló rendszerben azonban ezek az engagement típusú klikkelések kikerülnek a CPC Facebook szerinti definíciójából. Fizetősek maradnak többek között azok a kattintások, amelyek külső weboldalra mutatnak, vásárlási folyamatot indítanak el, vagy éppen egy alkalmazást telepítenek.
Érdekes módon a Facebook maga is elismeri, hogy a változtatásra a hirdetők igényeinek jobb kielégítése miatt van szükség. Azaz a közösségi oldal eddig is tisztában volt vele, hogy a lájkok és megosztások önmagukban nem hoznak üzletet, viszont eddig ezeket is boldogan kiszámlázta. Azt pedig a hivatalos közlemény sem tagadja, hogy a változtatások után a CPC árszintje emelkedhet. Az aukcióra épülő rendszer miatt ez a feltételes mód akár kijelentőre is változtatható. A hirdetők nem valószínű, hogy összességében kevesebbet fizetnek majd ugyanannyi aktivitásért, de legalább most már nem kell az értéktelen lájkokat is beszámítani. Így könnyebb lehet a kampányok hatékonyságának követése.
Azért van értéke
Természetesen a Facebook igyekszik úgy beállítani, hogy a lájkoknak és a megosztásoknak azért mégiscsak van és lesz is értéke a hirdetéseknél. Fizetni ugyan nem kell értük, de azok a reklámok, amelyek magas engagement rátával rendelkeznek automatikusan a felhasználók számára értékes(ebb) tartalomnak minősülnek, így előnyt élveznek a gyengébb megosztási, lájkolási aránnyal rendelkező hirdetésekkel szemben.
Az új szisztéma az API-t használóknál azonnal elérhető a 2.4-es verzióval, de a régi rendszer is használható marad október 7-ig. Az Ads Manager és a Power Editor esetében valamikor a közeljövőben történik meg az átállás, míg a Facebook Marketing Partnerekkel kapcsolatban lévőknek külön kell egyeztetniük a váltást az adott partnerrel.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak