A közösségi közlekedés hagyományos taxitársaságok mellett az autókölcsönzést is a feje tetejére állítja.

A utazás- és költségtervező szoftvereket fejlesztő Certify az amerikai piacot vizsgáló felmérése szerint az Uber már nem csak a hagyományos taxivállalatokat stresszeli. Az előző év végére ugyanis az alternatív szolgáltatók (élen az Uberrel) már több tranzíkciót bonyolítottak a certify rendszerében, mint az autókölcsönző cégek, a köztük lévő különbség pedig azóta is egyre növekszik.

A Certify szerint a legutóbbi negyedévben már az Uber jegyezte a földi személyszállítással kapcsolatos ügyletek 43 százalékát, míg az autóbérlés 40 százalékot tett ki. Ráadásul a felmérés alapján ez a szegmens majdnem ugyanannyira megsínylette a közösségi személyszállításnak is nevezett taxizás előretörését.

Már mást jelent a kényelem

Míg a taxitársaságoknál 23 százalékpontos visszaesést tapasztaltak az elmúlt két év során, addig az autókölcsönzők forgalma 15 százalékponttal csökkent – legalábbis a Certify rendszerén belül, ami ezen a területen az Egyesült Államok második legnagyobb szolgáltatója. A hagyományos taxizás egyébként a vonatkozó tranzakciók 16 százalékát adta 2016 első negyedévében.

A Certify következtetése szerint az elsődleges katalizátor a kényelem: a felhasználás és a fizetés hatékonysága a legfontosabb döntési faktor, ez pedig a felhasználói szokásokat is megváltoztatja. Korábban az számított kényelmes megoldásnak, ha valaki akkor is autót bérel, amikor nem akar különösebben sokat vezetni, ezt a felállást azonban az Uber és társai megváltoztatták.
 


A Bloomberg beszámolója szerint az olyan társaságok részvényeinek értéke, mint az Avis vagy a Hertz, csak ebben az évben a harmadával csökkent, ami jól tükrözi a befektetői aggodalmakat. Eközben az autókölcsönzők mindent kitalálnak, hogy a napi bérlésnél rugalmasabb szolgáltatásokkal álljanak elő: az Avis Carshare programja például már óra alapon működik, a Hertz pedig nemrég jelentett be egy felvásárlást az on-demand parkolási szolgáltatások térfelén.

A gyártók is beszállnak

A trendre a jelek szerint az autógyártók is érzékenyek, akik korábban előszeretettel működtek együtt az autókölcsönzőkkel, hogy bemutassák modelljeiket a reménybeli vásárlóknak.

A General Motors januárban hozta nyilvánosságra, hogy félmilliárd dollárt fektet az Uber legnagyobb észak-amerikai versenytársába, a Lyftbe, a partnerség jegyében pedig a GM és a Lyft rövid időtartamú autóbérlést lehetővé tevő csomópontokat hozna létre néhány nagyvárosban. Európában ugyanerre példa a Daimler AG, amely már 2014-ben felvásárolt egy európai Uber-riválist, a MyTaxit.

Közösség & HR

A Tesla bármelyik másik márkánál több halálos balesetben érintett

Az elmúlt években gyártott járműveket vizsgálva kiderült, hogy az amerikai utakon a Teslák az átlagosnál kétszer gyakrabban szerepelnek végzetes ütközésekben a megtett mérföldek arányában.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.