A pinpic fotósok kiközvetítésével igyekszik elérni az Uber hatást.
Hirdetés
 

Kevés olyan új szolgáltatást lehetne említeni, ami annyira felkavarta volna az állóvizet, mint az Uber. A megosztásra, mobiltechnológiára épülő, a központosított szolgáltatási sémákat elvető ötlet viharos erővel söpört végig a világon (köztük hazánkon is) mindenhol meghökkenést, zavart és nem kevés vitát gerjesztve.

Szerezz fotóst alkalmazással

A sharing economy, illetve az Uber példája azóta jó táptalaja az új ötleteknek. A legismertebb a lakások, házak, szobák megosztására, de inkább közösségi alapú kiadására specializálódott Airbnb, de ezen kívül is több, főleg lokális kezdeményezés próbálta másolni az Uber metódust. A pinpic is ebbe a sorba tartozik, amely leplezetlenül másolja, sőt, klónozza a nagy sikerű vállalkozást, csak éppen egy másik szolgáltatásra, a fotózásra szakosodva.

Az egyik ötletgazda megelégelte, hogy a kirándulásokon, utazásokon mindig ő a fotós, de egyetlen családi rendezvényt sem élvezhet nyugodtan, mivel rajta van a fotózás felelősségének súlya. Ebből a felállásból adódik a gondolat, hogy milyen jó lenne egy alkalmazás segítségével felfogadni egy közelben élő fotóst, aki megörökítené az eseményt, elvetve az ezzel járó gondokat.

Innentől kezdve a pinpic egy az egyben az Uber mintájára épül fel. Adott egy webes felülettel, appokkal megtámogatott közvetítői hálózat, ami egyrészt várja azokat, akik egy kis pénzt szeretnének keresni, illetve azokat a megrendelőket, akik nem akarják magukkal cipelni a fényképezőgépet, és jobb minőségre vágynak, mint amit a mobilok kamerája képes nyújtani.

Az Uberrel való párhuzam tovább folytatható, hiszen az egész szolgáltatás az értékelési rendszerre épül. A megrendelő a fotósról, a fotós a megrendelőről mondhatja el a véleményét, ami alapján könnyebb a válogatás. A pinpic folyamatosan várja a különböző technikai tudású fotósok jelentkezését, bár az nem egyértelmű, hogy végeznek-e bármiféle szűrést, vagy szükség van-e referenciák bemutatására.

Felpörgetnék magukat

Az biztos, hogy nem csak a sok éves tapasztalattal bíró szakembereket várják, hiszen ahogy a pinpic bemutatkozó szövege fogalmaz: „néha mindössze az a lényeg, hogy a munkát megbízhatóan, gyorsan elvégezze valaki”. A fizetés itt is utalással, a rendszeren keresztül történik, de csak akkor, ha mindenki elégedett. A megrendelői díjat egészen addig csak zárolják a számlán, amíg mindkét fél meg nem erősíti, hogy a munkát a fotós az ügyfél kívánságának elvégezte, azaz át is küldte a kért fotókat.

A pinpic jelenleg tesztfázisban, 400 fotóssal működik, a cél pedig az, hogy a szolgáltatás publikussá váljon, és minél többen kerüljenek bele. A rendszer egyébként teljesen nyílt, a belépésért nem kérnek pénzt, arról azonban egyelőre nem lelhetők fel részletek, hogy a megbízási díj hány százalékát veszi le a pinpic.

Az ötletnek Kickstarter oldala is indult, de ezúttal inkább egy népszerűsítő akcióról, mintsem valódi forrás szerzésről van szó – a becélzott összeg ugyanis mindössze 27 ezer dollár. Az itteni támogatással a fotósok kiemelt helyet kaphatnak az alkalmazásban, a leendő megrendelők pedig az eredetinél kedvezőbb áron rendelhetnek maguknak fotózást.

Közösség & HR

Még nagyobb bajban lehet a Tesla, mint ahogy képzelték

Az első negyedév látványos visszaesést hozott a cég forgalmában, a befektetők pedig továbbra is abban bíznak, hogy Elon Musk megint elkezd bejárogatni a munkahelyére.
 
Hirdetés

Exkluzív szakmai nap a felhők fölött: KYOCERA Roadshow a MOL Toronyban

A jövő irodája már nem a jövő – hanem a jelen. A digitális transzformáció új korszakába lépünk, és ebben a KYOCERA nemcsak követi, hanem formálja is az irányt. Most itt a lehetőség, hogy első kézből ismerje meg a legújabb hardveres és szoftveres fejlesztéseket, amelyekkel a KYOCERA új szintre emeli a dokumentumkezelést és az üzleti hatékonyságot.

A mesterséges intelligencia új korszakába léptünk. A generatív MI nem csupán kísérleti technológia. Sok cég stratégiai eszköznek tekinti, amely segít a versenyképesség megőrzésében, javításában.

a melléklet támogatója a One Solutions

Hirdetés

Digitalizáció a mindennapokban: hogyan lesz a stratégiai célból napi működés?

A digitális transzformáció sok vállalatnál már nem cél, hanem elvárás – mégis gyakran megreked a tervezőasztalon. A vezetői szinten megfogalmazott ambiciózus tervek nehezen fordulnak át napi működéssé, ha hiányzik a technológiai rugalmasság vagy a belső kohézió. A valódi előrelépéshez olyan infrastruktúrára, szolgáltatásokra és partneri támogatásra van szükség, amelyek nemcsak technológiai válaszokat adnak, hanem üzletileg is működőképes megoldásokat kínálnak.

CIO KUTATÁS

AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE

Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?

Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!

Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.