Miközben globális szinten már jó ideje a Google böngészője a legnépszerűbb, hazánkban sokáig nem tudta lelökni a trónról a lokálisan erős Firefoxot. Egészen mostanáig...

Komoly mérföldkőhöz jutott el nemrégiben a Chrome, amely lassú, de kitartó kapaszkodással vélhetően jó időre megszerezte magának a legnépszerű hazai böngésző címet. A magyar internetezők preferenciái nem kifejezetten illeszkednek a globális átlaghoz, hiszen nálunk a Firefox lényegesen erősebb pozícióban volt vetélytársainál, miközben a Google böngészője világszinten már 2012-ben átvette a vezetést. Amúgy globálisan nem is a Mozilla böngészője volt a nagy ellenfél, hanem a Microsoft Internet Explorer. Utóbbi népszerűsége nálunk csak egy ingatag harmadik helyre elég.

Amint az a StatCounter tavalyi adataiból kirajzolódik, 2013. a hazai trónért folytatott ádáz küzdelemről szólt. Az internetes forgalmat elemző cég számai alapján úgy tűnik, hogy nyár elején már sikerült behoznia népszerűségben a Chrome-nak a Firefoxot. És ugyan ősz elején még volt némi ingadozás, de az év végére már elég egyértelmű trendvonal húzható, amiből a Google jön ki győztesen.

Eltérő számok, egyező irányok

A némileg más metodikával dolgozó Gemius hasonló adatsora is megerősíti ezt a fejleményt. Itt nem látszik akkora ingadozás, a Chrome szisztematikusan araszolt felfelé egész évben, hogy aztán az utolsó hónapban már hajszálnyival nála legyen a nagyobb érték (38,24%) feltüntetve. Ezzel a Mozilla böngészőjének szűk ötéves uralkodása szakadt meg, miszen az Explorert 2009 első felében sikerült kitúrni az élről. A Gemius adatai szerint a tavalyi évet a Firefox 36,98 százalékon zárta, míg a harmadik az Explorer lett 10,28 százalékos részesedéssel.

(A fenti történések miatt még érthetetlenebb, hogy Magyarországon például egy Elmü méretű szolgáltató 2014-ben megengedheti magának, hogy online ügyfélszolgálatát ne lehessen alapból Chrome alatt megnyitni...)

Közösség & HR

Eladó az óriási genetikai adatbázis, kérdés, ki lesz a vevő és mit kezd vele

A nálunk is ismert 23andMe csődjét követően a tudósok remélik, hogy az új tulajdonos is hozzáférést biztosít nekik a 15 millió korábbi ügyfél genetikai adataihoz. Mások inkább amiatt aggódnak, hogy ki mindenki érdeklődhet még az értékes adatkészlet iránt.
 
Körképünkben áttekintjük, hogy szűkebb és bővebb környezetünkben mit sikerült elérni a digitális gazdaság és életvitel felé vezető úton. Spolier: nem állunk olyan rosszul, mint gondolná, és nem állunk olyan jól, mint szeretné.

a melléklet támogatója a One Solutions

CIO KUTATÁS

AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE

Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?

Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!

Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.