A Microsoft másfélszeres árat fizet a papírokért, a tranzakciót mindkét igazgatótanács jóváhagyta.

A Microsoft hétfői bejelentése szerint a vállalat 196 dolláros részvényenkénti árfolyamon állapodott meg a LinkedIn felvásárlásáról, ami 26,2 milliárd dolláros vételárat jelent. A LinkedIn brand és a professzionális közösségi hálózat szervezeti működése a tervek szerint változatlan marad, Jeff Weiner vezérigazgató pedig közvetlenül Satya Nadella Microsoft-vezér alá rendelve folytatja munkáját.

A tranzakció a Microsoftot 2014 óta irányító Nadella eddigi legnagyobb cégfelvásárlása, aki a társaság működésének átformálásával folyamatosan az üzleti fókuszt keresi a cloud alapú szolgáltatások és termelékenységjavító eszközök fejlesztésével. A LinkedIn első ránézésre nem illeszkedik egyértelműen ebbe a stratégiába, bár az bizonyos, hogy a Microsoft egyes termékei komolyan profitálhatnak a világ legnagyobb szakmai közösségi hálózatából, amely ma már megkerülhetetlen eszköznek számít a munkakeresők, a fejvadászok vagy a vállalati HR-esek arzenáljában.

Felhasználókat vesznek a felhőjükbe

"A LinkedIn csapata fantasztikus üzletet épített fel a szakemberek világszintű összekapcsolásán keresztül. Együtt a LinkedIn, illetve a Microsoft Office 365 és a Dynamics növekedését is felgyorsíthatjuk, mivel az a célunk, hogy támogatást nyújtsunk a bolygó összes személyének és szervezetének" – olvasható a Microsoft vonatkozó közleményében.

Az a közleményből nem derül ki, hogy a Microsoftnak egészen pontosan mi a célja a LinkedIn-nel, de azt nem nehéz elképzelni, hogy újabb, az eddigieknél erősebb kísérletről van szó, hogy a vállalat megvesse a lábát a közösségi térben. Saját szolgáltatásainak szempontjából a Microsodft eddig nem sokat profitált belőle, hogy a Facebook egyik korai befektetője lehetett, és a Yammer négy évvel ezelőtti, 1,2 milliárd dolláros felvásárlása sem hozott számára látványos eredményeket.

A Microsoft saját meghatározása szerint most a piacvezető professzionális felhőszaolgáltatás egyesül a legnagyobb szakmai közösségi hálózattal. A LinkedIn jelenleg majdnem 450 millió felhasználóval rendelkezik, akik közül sokan fizetnek az oldal prémium szolgáltatásaiért, így a mostani akvizíció nem csak értékét, de a megszerezhető felhasználói tábort tekintve is igen jelentősnek számít.

Piaci hírek

Nem tudjuk és nem is nagyon akarjuk használni az AI PC-t

Mindez egy Intel által rendelt nemzetközi kutatás eredményeiből olvasható ki. Az eladásban érdekelt csipgyártó összefoglalója azért igyekezett a potenciális pozitívumokra koncentrálni.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.