Stabilnak ítélte az SAP negyedéves teljesítményét William McDermott vezérigazgató (a fenti képen) az első negyedéves eredmények ismertetésekor. McDermott szerint az SAP növekedési motorja sziklaszilárdak. Jó stratégiának bizonyult a felhő felé mozdulás, az S/4HANA és az a koncepció, hogy az OLAP (Online Analitical Processing) és az OLTP (OnLine Transaction Processing) kiszolgálására alkalmas adatbázisokban gondolkodnak.
A vezérigazgató külön kiemelte az S/!HANA sikerét: sok új ügyfelet sikerült szerezni, így az előfizetők száma már 3200. A HANA platform kvázi ipari szabvánnyá vált az in-memory adatfeldolgozásban, ahogy a HANA Cloud Platform is az on-premise és felhős SAP alkalmazások integrációjában
Kevesebb jött az új licencekből, mint a felhőből
A teljes bevétel 4,7 milliárd euró lett, ami 5 százalékkal magasabb az egy évvel korábbi eredménynél (4,5 milliárd). A nagy bevételeket továbbra is a szoftverlincecek hozzák, de történt egy apró vagy nagy (nézőpont kérdése) változás.
Bár az új lincencek értékesítéséből származó bevételekben nagy a szezonális ingadozás – a cég első negyedéve hagyományosan a leggyengébb –, az ide év első három hónapjában már több bevétel hoztak a felhő-előfizetések és a hozzá adott támogatás, mint az új licencek. A felhős szolgáltatások 677 millió eurót hoztak, éves összevetésben 33 százalékkal nőttek (tavaly 503 millió euró volt). A negyedév során 145 új felhős foglalással gyarapodott a vállalat, szemben a tavalyi 117-tel.
Az új licencek értékesítéséből viszont csupán 609 millió euró jött össze a tavalyi 696 millióval szemben, ami 13 százalékos zsugorodást jelent. Persze ez némileg csalóka, mert még mindig a licencekhez kötődik (értékesítés, megújítás, támogatás) a teljes bevétel legnagyobb része. Ebből összesen közel 3,2 milliárd euró bevétel jött össze. Ez a szegmens azonban alig nőtt, hiszen tavaly is 3,15 milliárd eurót hozott, azaz éves összevetésben alig 1 százalékkal bővült. Az izgalmas persze az lesz majd, hogy mennyire közelít egymáshoz a két szegmens bevétele az utolsó negyedévben, amely a licencbizbisz legerősebb három hónapja.
És még egy érdekesség: a licencekből származó bevételek esetében a bruttó profitráta 85 százalék körül alakul, míg ugyanez a felhős szolgáltatások esetében jóval alacsonyabb, 60 százalék alatt van.
Az EMEA-ban szeretik a legjobban
A felhős bevételek az EMEA (Európa, Közel-Kelet, Afrika) régióban szeretik a legjobban, ezen belül értelemszerűen Németország az egyik legjobb piac. Itt 49 százalékot tudott bővülni ez a szegmens. Ugyanakkor még mindig az amerikai térség (elsősorban az USA) hozza a felhős bevételek legnagyobb részét, 460 milliót, bár itt a bővülés lassabb tempójú, 31 százalékos. Ázsia, a Csendes-óceán térsége és Japán együttesen mindössze 57 milliót termelt, ennek ellenére itt a leglassabb a növekedés, csupán 27 százalékos.
A teljes bevételeket tekintve a két húzó terület az EMEA és Amerika, egyik valamivel 2 milliárd fölött, a másik valamivel alatta. Az amerikai régióban az USA 1,6 milliárdot hozott (10 százalékos növekedés), még az egyéb országokból származó bevételek összesítve 7 százalékkal estek. A távol-keleti régióban egyedül a japán piacon tudott nőni a vállalat, ott 9 százalék pluszt könyvelhettek el, az egyéb országokban azonban összesítve visszaestek 2 százalékkal a bevételek.
Felhőbe vezető út hazai szakértelemmel
Robusztus műszaki háttér, korszerű technológia és a felhasználóbarát kezelhetőség. A Flex Cloudhoz nem kell nagy IT-csapat, csak egy elhatározás és pár kattintás.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak