A LogMeIn-sztori igazi start-up sikertörténet – az amerikai befektetők által 2003-ban felkarolt – magyar cég alig tíz év alatt globális jelenlétű, multinacionális vállalattá nőtt. Székhelye Bostonba került, regionális központjai Amszterdamban, Dublinban és Sydneyben működnek, fejlesztői azonban továbbra is Budapesten, Szegeden és Debrecenben dolgoznak.
Magyarországon készülnek a LogMeIn szoftverek, amelyeket SaaS szolgáltatási modellben 60 milliónál többen használnak világszerte a számítógépek távoli, biztonságos elérésére, a táv- és a csoportmunka, az üzleti mobilitás támogatására.
A bővülés töretlenül folytatódik, 2015 májusában, San Franciscóban, majd Indiában is újabb iroda nyílik, a jelenleg közel 800 fős vállalat alkalmazottainak létszáma az év végére meghaladja az ezret.
– Lépést kell tartania az üzlet lendületes fejlődésével vállalatunk informatikai környezetének is – mondta Palatinus Gábor, a LogMeIn IT-igazgatója (EU), aki a cég belső működését támogató rendszerekért felel. – Nincs olyan hónap, hogy ne állítanánk üzembe újabb szervereket. A mi esetünkben ez HP ProLiant szervereket jelent.
Mindenből a legjobbat
Amikor ugyanis a "garázscég" annak idején kinőtte a PC-ket, a HP x86-os szerverei közül választott kiszolgálót, és azóta rendületlenül – immár globális piaci szereplőként is – kitart a ProLiant család mellett. Palatinus Gábor öt éve csatlakozott a LogMeIn csapatához, IT-igazgatóként (EU) ezt a hagyományt is örökölte, és nem változtatna rajta.
– Minden feladatra találunk fejlett szervermegoldást a ProLiant kiszolgálók között, akár a legegyszerűbb, belépő szintű gépre van szükségünk, akár egy adott munkaterhelésre optimalizált, speciális szervert keresünk – mondta Palatinus Gábor. – A költségekre mi is odafigyelünk, de hardvert nem az ár, hanem a műszaki tartalom, technológiai színvonal alapján választunk, legyen szó minél nagyobb teljesítménysűrűségről, robusztus megbízhatóságról, átviteli sebességről vagy üzletmenet-folytonosságról. Mindenből a legjobbat akarjuk, a legfejlettebb technológiát használjuk, hogy ügyfeleinknek is a legjobb szolgáltatást adhassuk.
Budapesti irodájában több mint 70 darab HP ProLiant szervert használ a LogMeIn – egyrészt a belső infrastruktúra, másrészt a tesztkörnyezetek működtetésére – hagyományos üzemeltetési modellben, valamint virtualizált és magánfelhő környezetben. A sokrétű felhasználás következtében a vállalat a ProLiant szerverek számos képességét hasznosítja.
– A szabványos környezetek híve vagyok, és a ProLiant szerverek a legkisebbtől a legnagyobbig megegyező módon telepíthetők és üzemeltethetők – mondta Palatinus Gábor. – A HP hardver-felügyeleti megoldásai a teljes termékcsaládot lefedik, amely nagyban megkönnyíti a 7 fős budapesti IT-csapatunk munkáját. A RAID rendszerek konfigurálása is egységes a szervervonalon keresztül, így néhány kattintással összekapcsolhatjuk őket, és nagy rendelkezésre állású szervereket, számítógép fürtöket hozhatunk létre, ez szintén nagyon előnyös számunkra.
HP ProLiant szerverekre épülő, szabványos környezetet alakított ki a LogMeIn világszerte működő fiókirodái számára is, és ezeket a template-eket folyamatosan frissíti, 2015-ben már minden országban Gen8-as és Gen9-es HP kiszolgálókat telepített.
– A teljes szerverkörnyezet felügyeletét, mérnöki támogatását távolról, bostoni, szintén hétfős IT-osztályunkkal karöltve látjuk el – mondta Palatinus Gábor –, ebben nagy segítségünkre vannak a HP ProLiant szerverekbe integrált iLO menedzsment technológiái.
Hozzáértő odafigyelés
A gépek technológiai színvonala mellett nagyon fontos szempont a szakmai támogatás, amellyel a HP ProLiant szervereit is övezi.
– Szoros kapcsolatot ápolunk a HP Magyarország felkészült szakembereivel, amely az oktatásra és az információátadásra is kiterjed – mondta a LogMeIn IT igazgatója (EU). – Évente több alkalommal ellátogatnak hozzánk, hogy figyelmünkbe ajánlják a ProLiant szerverek új képességeit, és közösen kiválasszuk azokat a technológiákat, amelyeket a legjobban hasznosíthatunk. Rengeteg időt, energiát takarít meg nekünk ez az odafigyelés, amelyet a támogatás terén is tapasztalunk, és nagyra értékelünk. Üzletileg kritikus szervereinket 4 órán belüli kiszállással javítja a HP, de a hasonlóan rövid átfutást a többi rendszer esetében is tartja, bár szerződésünk megengedné, hogy a javítást csak a következő munkanapon végezze el. A HP nem "vasat", hanem megoldást ad számunkra, itthon, Európa-szerte, és a világ minden országában, ahol jelen vagyunk.
A megkülönböztetett figyelem és együttgondolkodás egészen speciális problémákra is megoldást talált már a szoftvercégnél.
– Szervereink, amelyeken fejlesztőink a készülő szoftverek kódfordításait, buildjeit állítják össze és tesztelik, hatalmas megterhelésnek vannak kitéve, ezért egyik legfontosabb feladatunk, hogy lerövidítsük a várakozással töltött lefutási időt – mondta Palatinus Gábor. – A HP-val és egyik partnerével a ProLiant SL 2500-as szerver egyedi konfigurálásával olyan builder gépeket építettünk, amelyekkel párhuzamosítottuk a feladatokat. A korábbi, 20-25 percről így 3-5 percre csökkentettük a kódfordításhoz szükséges időt, ez a LogMeIn életében óriási előrelépés volt.
A HP és a LogMeIn együttműködésének alapja a szakmai hozzáértés, a folyamatos együttgondolkodás. A világcéggé nőtt sikeres magyar vállalat egyedi igényeinek minőségi megoldása – legyen az szerver, a cloud, a virtualizáció, a fürtözés, a távoli elérés kérdése, jól teljesítenek a HP ProLiant szerverei.
CIO KUTATÁS
AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE
Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?
Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!
Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak