Az Intel és a Microsoft gyártókkal karöltve mentené a menthetőt.

Azt gondolhatnánk, hogy semmi szükség a legáltalánosabb, leghétköznapibb eszköz népszerűsítésére, az Intel és a Microsoft azon más véleményen van. Az iparág két, legnagyobb hatással bíró szereplője újra régi fényében szeretné látni a számítógépet, ezért gyártók bevonásával széleskörű kampány indul a közeljövőben.

Szuper a PC, vegyetek minél többet!

Bármennyire is furcsán hangzik, a reklámokkal a PC hasznosságára szeretnék felhívni a figyelmet, illetve arra, hogy egy modern gép milyen változatos feladatok elvégzésére lehet alkalmas. A „PC Does What?” címmel futó programot a héten jelentik be a nagyközönségnek, ami után televízióban, online felületeken és nyomtatott kiadványokban lehet majd találkozni a reklámokkal.

A jelenség önmagában nem túlságosan egyedi, a mögötte húzódó összefogás azonban már sokkal inkább. Az Intel és a MS korábban is népszerűsítette a technológiákat, de most először fordul elő az, hogy a kezdeményezés mellé odaáll a világ három legjelentősebb PC gyártója. A HP, a Dell, illetve a Lenovo támogatásával létrejövő kampány az Egyesült Államok és Kína területére korlátozódik.

A cél egyértelműen az, hogy a felhasználók tisztába kerüljenek egy újonnan vásárolt számítógép erejével és lehetőségeivel. Az Intel legutóbbi felmérései szerint 500 millió olyan PC van használatban jelenleg a világon, ami öt éves, vagy annál régebbi, ezért bizonyos feladatok elvégzésére már nem alkalmasak és valószínűleg a rajtuk futó oprendszer is elavult.

A források azt nem tudták kideríteni, hogy pontosan mennyibe fog kerülni mindez a résztvevőknek, de az évente 300 milliárd dollárt termelő PC piacot tekintve ehhez passzoló költségvetésről lehet szó. Annyi azonban kiszivárgott már, hogy a pénz jelentős részét az Intel és a Microsoft adja majd a kampányhoz, de a három gyártó is fog áldozni a megjelenésekre.

Vége lehet a szűk esztendőknek

A reklámokban várhatóan nagy súllyal fog megjelenni a júliusban kiadott Windows 10, a cél pedig a PC-k feltámasztása. A piac évek óta kínlódik, a felhasználók egyre ritkábban váltanak új gépre, és ha mégis ezt teszik, akkor már inkább mobilba, vagy táblagépbe fektetnek. A Gartner legutóbbi adatiból az derült ki, hogy a júliustól szeptemberig tartó periódus alatt 73,7 millió PC talált gazdára. Ez lényegesen rosszabb adat a tavalyihoz képest, hiszen akkor majdnem 80 milliós eladást produkáltak a gyártók. A hagyományos asztali gépeknél majdnem kétszámjegyű volt a visszaesés, míg a notebookok és a prémium ultahordozható eszközök (ide sorolandó például a Macbook Air és a Microsoft Surface Pro) csak enyhe csökkenést szenvedtek el éves összevetésben.

A kutató cég szerint azonban van remény, és lehet, hogy a kampányt szervező cégek is ezt érzékelik. A mostani visszaesés mögött nagyrészt a dollár más valutákkal szemben mutatott durva erősödése áll, amit a szállítók kénytelenek beépíteni az áraikba. A Windows 10-zel szerelt új gépek piaca is csak az év vége felé fog beindulni, ami szintén dobhat majd a számokon. Végül maguk a felhasználók is bizakodóbbak, mivel a Gartner mérései szerint a fogyasztók az előttünk álló 12 hónapban sokkal inkább valószínűsítik egy új PC, mint egy táblagép beszerzését (50 kontra 21 százaléka a válaszadóknak).

Piaci hírek

MI-vezérelt embermosógép készül Japánban

A pilótafülkére emlékeztető szerkezet gyors mosó-szárító programot és teljes felfrissülést ígér a felhasználóknak.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.