Azt gondolhatnánk, hogy semmi szükség a legáltalánosabb, leghétköznapibb eszköz népszerűsítésére, az Intel és a Microsoft azon más véleményen van. Az iparág két, legnagyobb hatással bíró szereplője újra régi fényében szeretné látni a számítógépet, ezért gyártók bevonásával széleskörű kampány indul a közeljövőben.
Szuper a PC, vegyetek minél többet!
Bármennyire is furcsán hangzik, a reklámokkal a PC hasznosságára szeretnék felhívni a figyelmet, illetve arra, hogy egy modern gép milyen változatos feladatok elvégzésére lehet alkalmas. A „PC Does What?” címmel futó programot a héten jelentik be a nagyközönségnek, ami után televízióban, online felületeken és nyomtatott kiadványokban lehet majd találkozni a reklámokkal.
A jelenség önmagában nem túlságosan egyedi, a mögötte húzódó összefogás azonban már sokkal inkább. Az Intel és a MS korábban is népszerűsítette a technológiákat, de most először fordul elő az, hogy a kezdeményezés mellé odaáll a világ három legjelentősebb PC gyártója. A HP, a Dell, illetve a Lenovo támogatásával létrejövő kampány az Egyesült Államok és Kína területére korlátozódik.
A cél egyértelműen az, hogy a felhasználók tisztába kerüljenek egy újonnan vásárolt számítógép erejével és lehetőségeivel. Az Intel legutóbbi felmérései szerint 500 millió olyan PC van használatban jelenleg a világon, ami öt éves, vagy annál régebbi, ezért bizonyos feladatok elvégzésére már nem alkalmasak és valószínűleg a rajtuk futó oprendszer is elavult.
A források azt nem tudták kideríteni, hogy pontosan mennyibe fog kerülni mindez a résztvevőknek, de az évente 300 milliárd dollárt termelő PC piacot tekintve ehhez passzoló költségvetésről lehet szó. Annyi azonban kiszivárgott már, hogy a pénz jelentős részét az Intel és a Microsoft adja majd a kampányhoz, de a három gyártó is fog áldozni a megjelenésekre.
Vége lehet a szűk esztendőknek
A reklámokban várhatóan nagy súllyal fog megjelenni a júliusban kiadott Windows 10, a cél pedig a PC-k feltámasztása. A piac évek óta kínlódik, a felhasználók egyre ritkábban váltanak új gépre, és ha mégis ezt teszik, akkor már inkább mobilba, vagy táblagépbe fektetnek. A Gartner legutóbbi adatiból az derült ki, hogy a júliustól szeptemberig tartó periódus alatt 73,7 millió PC talált gazdára. Ez lényegesen rosszabb adat a tavalyihoz képest, hiszen akkor majdnem 80 milliós eladást produkáltak a gyártók. A hagyományos asztali gépeknél majdnem kétszámjegyű volt a visszaesés, míg a notebookok és a prémium ultahordozható eszközök (ide sorolandó például a Macbook Air és a Microsoft Surface Pro) csak enyhe csökkenést szenvedtek el éves összevetésben.
A kutató cég szerint azonban van remény, és lehet, hogy a kampányt szervező cégek is ezt érzékelik. A mostani visszaesés mögött nagyrészt a dollár más valutákkal szemben mutatott durva erősödése áll, amit a szállítók kénytelenek beépíteni az áraikba. A Windows 10-zel szerelt új gépek piaca is csak az év vége felé fog beindulni, ami szintén dobhat majd a számokon. Végül maguk a felhasználók is bizakodóbbak, mivel a Gartner mérései szerint a fogyasztók az előttünk álló 12 hónapban sokkal inkább valószínűsítik egy új PC, mint egy táblagép beszerzését (50 kontra 21 százaléka a válaszadóknak).
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak