Egy amerikai és a német autó-, vagyis inkább út-megosztó alkalmazást üzemeltető startupot vesz a világ harmadik legnagyobb autógyártója, a Daimler. Maga a vállalat – némileg ellentétben a fő márkája, a Mercedes-Benz sugallta képpel – egyébként nem tekinthető konzervatívnak. Még az olyan kezdeményezésekben is ott van néhány (vagy sok) részvénnyel, mint a Tesla Motors.
De a mostani lépése még ennél is meglepőbb: megvett egy amerikai és egy német út-megosztó szolgáltatót, az Intelligent Apps GmbH-t, amely a mytaxi nevű taxifoglaló alkalmazást működteti, és az egyelőre 69 észak-amerikai városban működő RideScout LLC-t, amely olyan appot üzemeltet, amely segít a legegyszerűbb/leggyorsabb útvonal megtalálásában két adott pont között, amihez ajánl tömegközlekedéi eszközt, autó- sőt biciklimegosztást is. Az amerikai cég tehát egyelőre nem jelentős szereplője a piacnak, ám mindössze tavaly ősszel indult.
Az ügylet nagysága nem nyilvános, de a Wall Street Journal úgy értesült, hogy az autógyártó nagyságrendileg 100 millió dollárt költhetett a startupokra. (Csak összehasonlításképpen: az Ubert jelenleg 18,2 milliárd dollárra értékelik.) Az ügyletet a Daimler Moovel részlege bonyolította le, amely dedikáltan a mobilitási szolgáltatásokkal foglalkozik a csoporton belül, például alája tartozik a car2go autómegosztó szolgáltatás is. A részleg egyébként a mytaxiba két éve már egyszer bevásárolta magát, most azonban a szolgáltatás teljes egészében a kezébe került.
Dieter Zetsche azzal indokolta a felvásárlást, hogy megjelent egy olyan fiatal generáció, amelynek már nem kulcskérdés, hogy saját autója legyen. Ugyanakkor számukra is fontos, hogy gyorsan és hatékonyan jussanak el egyik pontból a másikba.
Megérhetjük, hogy a Daimlernek az értékesítés másodlagos lesz, és ehelyett egy hatalmas bérautó-parkhoz gyárt autókat, és azoknak az üzemeltetése termeli a profitot.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak