Soha nem gyártás a nagy üzlet, hanem a minél hatékonyabb üzemeltetés. De hogyan működik ez az autógyártóknál? A Daimler tesz egy kísérletet a válaszra.

Egy amerikai és a német autó-, vagyis inkább út-megosztó alkalmazást üzemeltető startupot vesz a világ harmadik legnagyobb autógyártója, a Daimler. Maga a vállalat – némileg ellentétben a fő márkája, a Mercedes-Benz sugallta képpel – egyébként nem tekinthető konzervatívnak. Még az olyan kezdeményezésekben is ott van néhány (vagy sok) részvénnyel, mint a Tesla Motors.

De a mostani lépése még ennél is meglepőbb: megvett egy amerikai és egy német út-megosztó szolgáltatót, az Intelligent Apps GmbH-t, amely a mytaxi nevű taxifoglaló alkalmazást működteti, és az egyelőre 69 észak-amerikai városban működő RideScout LLC-t, amely olyan appot üzemeltet, amely segít a legegyszerűbb/leggyorsabb útvonal megtalálásában két adott pont között, amihez ajánl tömegközlekedéi eszközt, autó- sőt biciklimegosztást is. Az amerikai cég tehát egyelőre nem jelentős szereplője a piacnak, ám mindössze tavaly ősszel indult.

Az ügylet nagysága nem nyilvános, de a Wall Street Journal úgy értesült, hogy az autógyártó nagyságrendileg 100 millió dollárt költhetett a startupokra. (Csak összehasonlításképpen: az Ubert jelenleg 18,2 milliárd dollárra értékelik.) Az ügyletet a Daimler Moovel részlege bonyolította le, amely dedikáltan a mobilitási szolgáltatásokkal foglalkozik a csoporton belül, például alája tartozik a car2go autómegosztó szolgáltatás is. A részleg egyébként a mytaxiba két éve már egyszer bevásárolta magát, most azonban a szolgáltatás teljes egészében a kezébe került.

Dieter Zetsche azzal indokolta a felvásárlást, hogy megjelent egy olyan fiatal generáció, amelynek már nem kulcskérdés, hogy saját autója legyen. Ugyanakkor számukra is fontos, hogy gyorsan és hatékonyan jussanak el egyik pontból a másikba.

Megérhetjük, hogy a Daimlernek az értékesítés másodlagos lesz, és ehelyett egy hatalmas bérautó-parkhoz gyárt autókat, és azoknak az üzemeltetése termeli a profitot.

Mobilitás

A Tesla bármelyik másik márkánál több halálos balesetben érintett

Az elmúlt években gyártott járműveket vizsgálva kiderült, hogy az amerikai utakon a Teslák az átlagosnál kétszer gyakrabban szerepelnek végzetes ütközésekben a megtett mérföldek arányában.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.