Harminc millió forintra bírságolta a Vodafone Magyarországot a GVH egy megtévesztő mobilinternet-reklám miatt. A Vodafone szerint viszont a GVH rosszul értelmezett egy a reklámban elhangzott kifejezést.
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 30 millió forint bírságot szabott ki a Vodafone Magyarországra egy 2012. február 13. és március 31. közötti mobilinternet-kampány miatt.
A GVH szerint a vállalkozás valótlanul állította, hogy szélessávú mobilinternet hálózata bárhol elérhető, ráadásul a reklámok a másik két versenytárs hálózatának elérhetőségére vonatkozóan kritikát tartalmaztak. A reklámban megjelenő fő üzenet a GVH szerint így az volt, hogy a Vodafone mobilinternet hálózata országszerte mindenhol elérhető, míg a két versenytárs hálózata nem, ami a hivatal szerint alkalmas a fogyasztók megtévesztésére.
A versenyhatóság súlyosító tényezőként értékelte, hogy a jogsértés közel két hónapon át folyt, és a fogyasztók széles körét érintette, valamint hogy a vállalkozás korábban már több alkalommal tanúsított a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartást. (A GVH tavaly nyáron Vodafone-t 50 millió, a Magyar Telekomot pedig 100 millió forint
bírsággal sújtotta a mobilnet szolgáltatásuk megtévesztő reklámozása miatt. A Vodafone ellen épp az akkori ítélet kihirdetésével szinte egy időben indult el a most lezárult eljárás.)
Vodafone: félreértésen alapul a bírság ■ A Vodafone véleménye szerint azért találta a GVH megtévesztőnek reklámfilmjét, mert az abban elhangzó és a mobilinternet lefedettségére vonatkozó "országszerte" szóhasználatot az "országban mindenhol"-ként értelmezte. A társaság arra is felhívja a figyelmet, hogy mobilinternet-szolgáltatása az ország területének 91 százalékán érhető el a lakosság 95 százaléka számára.