A piacot és a vásárlókat nem különösebben érdekelte, hogy a Microsoft milyen üzletet készül kötni a Nokiával, ugyanis az olcsó Lumiák továbbra is tolják a Windows Phone szekerét. A Kantar Worldpanel ComTech három hónapra vetített adatai szerint (augusztussal bezárólag) a rendszer elérte pályafutása eddigi legjobb értékesítési eredményeit. Európa öt legnagyobb piacán (német, angol, olasz, spanyol, francia) a Microsoft mobilos oprendszere 9,2 százalékon áll, Németországban pedig már csak egy százalékpontos lemaradása van az iOS mögött.
Az angolok szeretik a csempéket
A prímet továbbra is az Android viszi 70,1 százalékkal, de a Google rendszere folyamatosan veszít domináns szerepéből, ami a konkurencia (WP, iOS) megerősödésének köszönhető. A Windows Phone életében elsőként ért el két számjegyű részesedést Franciaországban (10,8%) és az Egyesült Királyságban (12%), de a képlethez az is hozzátartozik, hogy Olaszországban a tavalyi évhez viszonyítva majdnem egy százalékkal csökkent, a spanyoloknál pedig 2 százalék körül stagnál az operációs rendszer. A számokat egyértelműen a brit és a francia piac húzta meg, hiszen ezeken a területeken a Windows Phone duplázott egy év alatt, de a németeknél is 3,8-ról 8,8 százalékra nőtt a részesedés.
iOS, Android, WP, BlackBerry: akik még számítanak
Dominic Sunnebo, a Kantar Worldpanel stratégiai igazgatója szerint az eredmények elsősorban a Nokia Lumia 520 és 620 készülékeknek köszönhetők, hiszen ezek a belépő és középkategóriában kellően vonzó ajánlatnak számítanak a 16-24, illetve 35-49 éves korosztályba tartozó vásárlók számára. Ez az a két célcsoport, amely a nem szeretne sokat költeni egy okostelefonra, viszont ezért kiegyensúlyozott, megbízható működést várnak el a készülékektől.
iOS - Android harc dúl
A Windows Phone ereje Európán kívül azonban látványosan elfogy, és csak súlytalanul van jelen a piacokon. Az USA-ban még 3 százalékot el tudtak érni jellemzően a Nokiák, a piac itt egyértelműen az Android (55,1%) és az iOS (39,3%) párharcáról szól. A következő hónapokban a mérleg nagy valószínűséggel az Apple felé fog billenni, hiszen az új iPhone modellek értékesítése addigra gőzerővel zajlik majd, ami biztosan látványos növekedést hoz az iOS részesedésében.
A BlackBerry helyzetéről mi is többször beszámoltunk és a Kantar panelje is azt igazolja, hogy a padlón van a vállalat is és mobilok helyzete is. A korábban említett öt nagy európai piacon összesítve 2,4 százalékot értek el a kanadai gyártó mobiljai, az USA-ban pedig még ennél is rosszabb a helyzet (1,8%). Sunnebo szerint az Android évek óta tartó látványos növekedése lassulóban van, a fejlett piacokon lassan eljön a telítettség állapota, és az eddig abszolút éllovas Samsung számíthat a rivális gyártók erősödésére.
Exkluzív szakmai nap a felhők fölött: KYOCERA Roadshow a MOL Toronyban
A jövő irodája már nem a jövő – hanem a jelen. A digitális transzformáció új korszakába lépünk, és ebben a KYOCERA nemcsak követi, hanem formálja is az irányt. Most itt a lehetőség, hogy első kézből ismerje meg a legújabb hardveres és szoftveres fejlesztéseket, amelyekkel a KYOCERA új szintre emeli a dokumentumkezelést és az üzleti hatékonyságot.
CIO KUTATÁS
AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE
Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?
Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!
Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak