Az EU-ban a netezők 60 százaléka vásárol rendszeresen online csatornákon. A britek már 80 százalék fölött járnak, nálunk ez a mutató 35 százalék.

Az internet-hozzáférés az Európai Unión belül viszonylag széleskörűnek mondható, az emberek egyre többféle tevékenységre használják a világhálót, és termékeket vagy szolgáltatásokat is rendszeresen vásárolnak rajta keresztül. A 2012-re vonatkozó összesítés szerint az unió 28 tagállamában a felnőttek 75 százaléka internetezett, és több mint 60 százalékuk vásárolt online  – derül ki az Eurostat friss felméréséből.

A brit vásárlók az élen

Nagy a szórás ugyanakkor az egyes tagországok között. A webes vásárlás a britek körében a legnépszerűbb, az ottani netezők 82 százaléka rendel online, de a maga 79 százalékával nem jár messze ettől a mutatótól Dánia és Svédország sem. Az élbolyba sorolható még Németország 77, Luxemburg 73 és Finnország 72 százalékkal. A sereghajtó Románia, ahol az internetezők alig 11 százaléka rendelt valamit a világhálón keresztül, továbbá Bulgária, ahol ugyanez a mutató 17 százalék.

Meglepő módon az alsó harmadban van az egyébként az internet-hozzáférésben a régió bezzeg országának tartott Észtország, igaz, a webes vásárlásokat tekintve éppúgy 29 százalékot tudott felmutatni, mint a fejlettebb gazdaságok közé sorolható Olaszország. A kimutatás szerint a magyarországi netezők 35 százaléka rendelt online csatornákról, amivel mi már beléphettünk a középső harmadba.

A leggyakrabban könyvet rendelünk

Abban is nagyok az eltérések, hogy ki mit vesz a világhálón. A brit és német netezők előszeretettel használják ruházat és élelmiszer vásárlására a webet, a svédek és a dánok az utazásaikat szervezik online, míg Luxemburgban jól teszik a könyváruházak, ha a neten is hozzáférhetővé teszik a kínálatukat.

Összességében az uniós internetezők harmada vásárolt 2012-ben ruházati termékeket vagy utazási szolgáltatásokat, míg közel egynegyede szerezte be könyveit és e-learning tananyagait a világhálón, élelmiszervásárlásnál viszont egyelőre kevesebb, mint a 10 százalék számol a webes lehetőségekkel. Magyarországon a leggyakrabban könyvet rendelnek az emberek a netről, bár arányaiban alig marad el ettől a ruházat és az utazás. Élelmiszerért ma még mi is inkább bemegyünk a valóságos vegyesboltba, hiper- és szupermarketbe.

  Online vásárlások Európában (az internet-felhasználók %-ában)
Összesen Ruházat Utazás Könyv, e-learn. Élelmiszer
2012 2008 2012 2008 2012 2008 2012 2008 2012
                 
EU28 59 21 32 21 32 19 23 6 9
Belgium 55 7 20 11 28 6 15 1 5
Bulgária 17 2 11 1 5 2 4 1 2
Csehország 43 14 13 5 6 9 5 1 1
Dánia 79 28 40 35 56 20 28 6 9
Németország 77 33 49 29 39 35 41 7 11
Észtország 29 4 12 4 12 3 7 0 3
Írország 57 11 26 32 43 14 21 3 6
Görögország 36 4 15 6 15 5 7 1 -2
Spanyolország 43 6 14 20 28 7 11 3 6
Franciaország 69 27 38 25 39 19 23 6 8
Horvátország 36 5 12 2 9 4 12 1 -2
Olaszország 29 6 8 9 14 7 8 1 2
Ciprus 35 6 18 7 20 6 8 1 -1
Lettország 37 9 14 4 11 2 4 0 1
Litvánia 30 1 12 3 6 2 5 1 3
Luxemburg 73 18 32 33 52 35 47 3 10
Magyarország 35 5 14 5 13 10 15 1 3
Málta 63 13 36 8 21 13 20 0 0
Hollandia 69 25 37 30 42 24 30 5 9
Ausztria 60 20 34 15 33 22 29 4 7
Lengyelország 47 15 25 3 8 10 14 6 10
Portugália 35 6 13 9 17 8 10 4 7
Románia 11 2 6 2 4 7 4 0 1
Szlovénia 49 9 22 8 20 8 13 4 9
Szlovákia 56 13 31 6 15 7 17 1 4
Finnország 72 32 41 37 50 24 28 2 4
Svédország 79 20 43 31 60 21 38 3 7
Egyesült Királyság 82 30 51 35 51 27 36 14 21
Izland 56 14 26 41 40 23 28 3 5
Norvégia 80 25 36 49 58 25 31 3 -5

forrás: Eurostat

Mobilitás

MI-vezérelt embermosógép készül Japánban

A pilótafülkére emlékeztető szerkezet gyors mosó-szárító programot és teljes felfrissülést ígér a felhasználóknak.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.