A Google tovább hizlalja portfólióját: erősödik a cég felhős platformszolgáltatása, a kereső találatai között pedig megjelenhetnek az étlapok is.

Szerdán a Google két érdekes felvásárlást is nyélbe ütött: a céghez kerül az éttermeket marketingelő Appetas, illetve a felhőben futó szolgáltatások és alkalmazások monitorozásában utazó Stackdriver. A tranzakciók jelentőségét ezúttal nem a piac átrendeződésében vagy a vételár nagyságrendjében érdemes keresni (ez amúgy sem publikus), hanem azokban a stratégiai irányokban, amelyeket a Google befektetései minden bizonnyal kijelölnek.

Amit eddig elhanyagolt a Google

A Seattle-i Appetas, amely eddig 120 ezer dollárt kalapozott össze a befektetőktől, tulajdonképpen egy saját honlap egyszerű elkészítését teszi lehetővé az éttermeknek. Ez különösebb felkészültség nélkül teszi lehetővé a különböző online szolgáltatásokkal való integrációt, megoldva mondjuk az asztalfoglalás, a házhoz szállítás, a különféle mobil felhasználások vagy a közösségimédia-integráció gyors felépítését. Jellemzően olyan készségekről van szó, amelyeket lehet, hogy a nagy étteremláncok már implementáltak, de a kisebb versenyzőknek nagy terhet jelentene a szükséges fejlesztések finanszírozása.

Az Appetas percek alatt összedob egy ilyen oldalt

Az üzlet lezártával az Appetas azonnal beszünteti tevékenységét, és a teljes csapat a Google égisze alatt épít majd "valami még jobbat", felhasználva korábbi tapasztalatait. Ha a Google terve valóban az, hogy a platformot általában a helyalapú szolgáltatások közé, illetve azok vendéglátással összefüggő tartalmához rendeli, akkor valószínű, hogy az Appetas által elérhetővé tett különféle szolgáltatások helyét átveszi azok Google-ös megfelelője. Ezzel egybecseng a kereső üzletág február végi bejelentése, amely szerint nemsokára éttermi menük, illetve azok konkrét elemei is felbukkannak majd a találatok között, első lépésben az Egyesült Államokban.

Az Appetas megszerzése a kommentárok szerint fontos lyukat foltozhat be a Google heterogén portfólióján, amennyiben sikeresen akar fellépni a Yelp és más piaci szereplők ellenében a vendéglátással kapcsolatos információs szolgáltatások területén.

Komolyan veszik a felhőt is

Az ugyancsak 2012-ben alapított bostoni Stackdriver a nyilvános felhőben futó elosztott alkalmazások menedzselésében segít a fejlesztés-üzemeltetés (devops) automatizálásával, a megfelelő vizualizációs eszközökkel, rendszer- és infrastruktúra-metrikákkal, illetve a felhasználók figyelmeztetését is végző szabályrendszerrel. A cég összesen 15 millió dollárt szerzett a kockázati befektetőktől, amelyek nyomán komoly vállalatoktól csábított magához fejlesztőket, hogy sikeresen vigye piacra a tavaly publikus béta állapotba lépett Monitoring-as-a-Service (igen, ilyen is van) terméket.

Így fest a Stackdiver felhasználói felülete

A Stackdriver a Rackspace vagy a Google Cloud Engine mellett elsősorban az Amazon Web Services-re (AWS) fókuszált, a felvásárlás így olyan lépésnek tűnik, amellyel a Google versenyelőnyt próbál kovácsolni legnagyobb versenytársaival (Amazon, IBM, Microsoft) szemben. A vállalat korábban már azt is több ízben megfogalmazta, hogy igyekszik minél több, a hibrid cloud környezetekre szabott eszközt biztosítani ügyfeleinek. Az biztos, hogy a Stackdriver felhasználóbarátnak mondott, a Google Cloud Platform részeként működő analitikájához hasonlót az AWS jelenleg nem kínál, bár a Google legfontosabb fegyvere jelenleg az agresszív árpolitika, amelynek értelmében a tárhelyszolgáltatások árának harmadolása mellett a BigQuery felhasználás-alapú díjazása nem kevesebb mint 85 százalékkal csökkent.

Közösség & HR

A vámtárgyalások miatt csúszhat az amerikai cégek EU-s büntetése

Az Európai Bizottságnak elvileg a héten kellett volna bejelentenie a Meta és az Apple ellen tavaly indított vizsgálatok eredményét, ám sajtóértesülések szerint Brüsszel az USA-val folytatott kereskedelmi tárgyalások miatt jegeli az ügyeket.
 
Hirdetés

Exkluzív szakmai nap a felhők fölött: KYOCERA Roadshow a MOL Toronyban

A jövő irodája már nem a jövő – hanem a jelen. A digitális transzformáció új korszakába lépünk, és ebben a KYOCERA nemcsak követi, hanem formálja is az irányt. Most itt a lehetőség, hogy első kézből ismerje meg a legújabb hardveres és szoftveres fejlesztéseket, amelyekkel a KYOCERA új szintre emeli a dokumentumkezelést és az üzleti hatékonyságot.

A mesterséges intelligencia új korszakába léptünk. A generatív MI nem csupán kísérleti technológia. Sok cég stratégiai eszköznek tekinti, amely segít a versenyképesség megőrzésében, javításában.

a melléklet támogatója a One Solutions

CIO KUTATÁS

AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE

Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?

Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!

Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.