A Google tovább hizlalja portfólióját: erősödik a cég felhős platformszolgáltatása, a kereső találatai között pedig megjelenhetnek az étlapok is.
Hirdetés
 

Szerdán a Google két érdekes felvásárlást is nyélbe ütött: a céghez kerül az éttermeket marketingelő Appetas, illetve a felhőben futó szolgáltatások és alkalmazások monitorozásában utazó Stackdriver. A tranzakciók jelentőségét ezúttal nem a piac átrendeződésében vagy a vételár nagyságrendjében érdemes keresni (ez amúgy sem publikus), hanem azokban a stratégiai irányokban, amelyeket a Google befektetései minden bizonnyal kijelölnek.

Amit eddig elhanyagolt a Google

A Seattle-i Appetas, amely eddig 120 ezer dollárt kalapozott össze a befektetőktől, tulajdonképpen egy saját honlap egyszerű elkészítését teszi lehetővé az éttermeknek. Ez különösebb felkészültség nélkül teszi lehetővé a különböző online szolgáltatásokkal való integrációt, megoldva mondjuk az asztalfoglalás, a házhoz szállítás, a különféle mobil felhasználások vagy a közösségimédia-integráció gyors felépítését. Jellemzően olyan készségekről van szó, amelyeket lehet, hogy a nagy étteremláncok már implementáltak, de a kisebb versenyzőknek nagy terhet jelentene a szükséges fejlesztések finanszírozása.

Az Appetas percek alatt összedob egy ilyen oldalt

Az üzlet lezártával az Appetas azonnal beszünteti tevékenységét, és a teljes csapat a Google égisze alatt épít majd "valami még jobbat", felhasználva korábbi tapasztalatait. Ha a Google terve valóban az, hogy a platformot általában a helyalapú szolgáltatások közé, illetve azok vendéglátással összefüggő tartalmához rendeli, akkor valószínű, hogy az Appetas által elérhetővé tett különféle szolgáltatások helyét átveszi azok Google-ös megfelelője. Ezzel egybecseng a kereső üzletág február végi bejelentése, amely szerint nemsokára éttermi menük, illetve azok konkrét elemei is felbukkannak majd a találatok között, első lépésben az Egyesült Államokban.

Az Appetas megszerzése a kommentárok szerint fontos lyukat foltozhat be a Google heterogén portfólióján, amennyiben sikeresen akar fellépni a Yelp és más piaci szereplők ellenében a vendéglátással kapcsolatos információs szolgáltatások területén.

Komolyan veszik a felhőt is

Az ugyancsak 2012-ben alapított bostoni Stackdriver a nyilvános felhőben futó elosztott alkalmazások menedzselésében segít a fejlesztés-üzemeltetés (devops) automatizálásával, a megfelelő vizualizációs eszközökkel, rendszer- és infrastruktúra-metrikákkal, illetve a felhasználók figyelmeztetését is végző szabályrendszerrel. A cég összesen 15 millió dollárt szerzett a kockázati befektetőktől, amelyek nyomán komoly vállalatoktól csábított magához fejlesztőket, hogy sikeresen vigye piacra a tavaly publikus béta állapotba lépett Monitoring-as-a-Service (igen, ilyen is van) terméket.

Így fest a Stackdiver felhasználói felülete

A Stackdriver a Rackspace vagy a Google Cloud Engine mellett elsősorban az Amazon Web Services-re (AWS) fókuszált, a felvásárlás így olyan lépésnek tűnik, amellyel a Google versenyelőnyt próbál kovácsolni legnagyobb versenytársaival (Amazon, IBM, Microsoft) szemben. A vállalat korábban már azt is több ízben megfogalmazta, hogy igyekszik minél több, a hibrid cloud környezetekre szabott eszközt biztosítani ügyfeleinek. Az biztos, hogy a Stackdriver felhasználóbarátnak mondott, a Google Cloud Platform részeként működő analitikájához hasonlót az AWS jelenleg nem kínál, bár a Google legfontosabb fegyvere jelenleg az agresszív árpolitika, amelynek értelmében a tárhelyszolgáltatások árának harmadolása mellett a BigQuery felhasználás-alapú díjazása nem kevesebb mint 85 százalékkal csökkent.

Közösség & HR

A robotok újabb bűnözési hullámot indíthatnak az Europol szerint

A robotok, a drónok és a mesterséges intelligencia fejlődésével a fizikai világban is megjelenik minden, ami eddig a digitális világra volt jellemző, nem beszélve arról, ha az automatizálás miatt tényleg tömegek veszítik majd el a megélhetésüket.
 
Hirdetés

Az ötlettől az értékteremtésig – egy jól működő adattudományi szervezet alapjai

Miért bukik el annyi adattudományi kezdeményezés már az indulás után? A válasz gyakran nem az algoritmusok összetettségében, hanem az adatok minőségében és kezelésében keresendő. Stabil adatforrások, következetes feature-kezelés és egy jól felépített Feature Store nélkül a gépi tanulás ritkán jut el a valódi üzleti értékteremtésig.

Sok szervezet adatvezéreltnek tartja magát, mert van BI rendszere és heti dashboardja. A valóságban azonban ennél többről van szó; a kérdés ugyanis nem az, hogy van-e elég adat, hanem, hogy mennyire jól használják a döntések meghozatalához.

a melléklet támogatója a One Solutions

EGY NAPBA SŰRÍTÜNK MINDENT, AMIT MA EGY PROJEKTMENEDZSERNEK TUDNIA KELL!

Ütős esettanulmányok AI-ról, agilitásról, csapattopológiáról. Folyamatos programok három teremben és egy közösségi térben: exkluzív információk, előadások, interaktív workshopok, networking, tapasztalatcsere.

2026.03.10. UP Rendezvénytér

RÉSZLETEK »

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.