A közösségi óriás új, önálló számítógépes alkalmazással igyekszik visszahódítani a játékos kedvű felhasználókat. Na meg persze a pénztárcájukat.

Egykor sok pénzt hoztak a facebookos játékok az akkoriban hirdetési bevételekben még szűkölködő közösségi oldalnak. A világ azonban gyorsan leszokott a munkaidőben végzett kertészkedésről. Az egyik legsikeresebb címet, a Farmville-t kiadó Zynga például három éve egyetlen év alatt elvesztette az aktív játékosok felét, és azóta is fokozatos leépítéssel, eladásokkal igyekszik életben maradni.

Újratöltik

A Facebooknál természetesen nincsenek pénzügyi gondok, hiszen az elsősorban mobilokról érkező reklámbevételek sokszorosan pótolták a játékon belül vásárlásokból származó jutalék megcsappanását. Ennek ellenére az alapító Mark Zuckerberg nem arról híres, hogy könnyen lemondana bármilyen potenciális bevételi forrásról. Márpedig a játékiparban óriási pénz van, de a mobil képernyőket az Apple és a Google uralja alkalmazásboltjaival. A Facebook ezért megpróbál más úton támadni, és egy különálló, asztali alkalmazásba terelné össze a platformjában fantáziát látó kiadókat.

Már idén májusban tudni lehetett, hogy érkezik az új termék, ám a teljes fejlesztői közösség, illetve maguknak a felhasználóknak a számára csak most nyíltak meg a kapuk. A több névváltoztatáson átesett platform végül Gameroom néven indult el, és a dedikált oldalról bárki letöltheti azt, akinek legalább Windows 7-es oprendszer fut a gépén.

Az eddig megjelent információk szerint a keretrendszer egyaránt képes lesz futtatni webes alkalmazásokat, mobil appok portolt verzióját, illetve természetesen kifejezetten a Gameroomra írt játékokat.

Kocajátékosokra pályázhatnak

Bár a Gameroom felépítése sok szempontból hasonlít a Valve nagy sikerű Steam platformjához, a célközönség eltérő lehet. Ez már csak a jelenleg elérhető játékok átfutásával világossá válik, hiszen a Facebook kínálata egyszerűbb, azonnal megérthető és játszható programokból áll, míg a Valve rendszerében az ulrarealisztikus akciójátékoktól a mély és hosszadalmas stratégiai játékokig minden van, amit az igazán "komoly" játékosok kívánhatnak.

A Facebook nem is nagyon tudna labdába rúgni a több mint 125 millió hardcore gamert kiszolgáló Steam mellett, ám a közösségi hálózat nagyjából 1,8 milliárdos felhasználói bázisát ettől még meg lehet próbálni becsábítani egy-egy alkalmi, könnyed játékra.

A Zuckerberg-birodalomnak ez nem csak a játékon belüli fizetések megsarcolásánál jelenthetne kiaknázható lehetőséget, hanem fellendíthetné például az élő közvetítéseket is, amennyiben a felhasználók rászoknak a Gameroomra. De elképzelhető, hogy a fejlesztők is többet költenének facebookos hirdetésekre, illetve elméletileg nincs akadálya annak sem, hogy a Gameroomon belül szponzorációs felületeket értékesítsenek.

Közösség & HR

Olivia mindent kifecsegett a McDonald's-nál

Több tízmillió álláskereső személyes adatai kerültek veszélybe a Paradox.ai által létrehozott McHire oldalon, ahol a sebezhetőséget feltáró biztonsági kutatók taroltak az 123456 jelszóval.
 
A kompromittált rendszerek, a dark weben felbukkanó ügyféladatok vagy a zsarolóvírus-kampányok következményei már a vezérigazgatói és pénzügyi igazgatói irodában csapódnak le – jogi, reputációs és üzleti szinten is. Lehet és kell is védekezni ellene.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.