Egykor sok pénzt hoztak a facebookos játékok az akkoriban hirdetési bevételekben még szűkölködő közösségi oldalnak. A világ azonban gyorsan leszokott a munkaidőben végzett kertészkedésről. Az egyik legsikeresebb címet, a Farmville-t kiadó Zynga például három éve egyetlen év alatt elvesztette az aktív játékosok felét, és azóta is fokozatos leépítéssel, eladásokkal igyekszik életben maradni.
Újratöltik
A Facebooknál természetesen nincsenek pénzügyi gondok, hiszen az elsősorban mobilokról érkező reklámbevételek sokszorosan pótolták a játékon belül vásárlásokból származó jutalék megcsappanását. Ennek ellenére az alapító Mark Zuckerberg nem arról híres, hogy könnyen lemondana bármilyen potenciális bevételi forrásról. Márpedig a játékiparban óriási pénz van, de a mobil képernyőket az Apple és a Google uralja alkalmazásboltjaival. A Facebook ezért megpróbál más úton támadni, és egy különálló, asztali alkalmazásba terelné össze a platformjában fantáziát látó kiadókat.
Már idén májusban tudni lehetett, hogy érkezik az új termék, ám a teljes fejlesztői közösség, illetve maguknak a felhasználóknak a számára csak most nyíltak meg a kapuk. A több névváltoztatáson átesett platform végül Gameroom néven indult el, és a dedikált oldalról bárki letöltheti azt, akinek legalább Windows 7-es oprendszer fut a gépén.
Az eddig megjelent információk szerint a keretrendszer egyaránt képes lesz futtatni webes alkalmazásokat, mobil appok portolt verzióját, illetve természetesen kifejezetten a Gameroomra írt játékokat.
Kocajátékosokra pályázhatnak
Bár a Gameroom felépítése sok szempontból hasonlít a Valve nagy sikerű Steam platformjához, a célközönség eltérő lehet. Ez már csak a jelenleg elérhető játékok átfutásával világossá válik, hiszen a Facebook kínálata egyszerűbb, azonnal megérthető és játszható programokból áll, míg a Valve rendszerében az ulrarealisztikus akciójátékoktól a mély és hosszadalmas stratégiai játékokig minden van, amit az igazán "komoly" játékosok kívánhatnak.
A Facebook nem is nagyon tudna labdába rúgni a több mint 125 millió hardcore gamert kiszolgáló Steam mellett, ám a közösségi hálózat nagyjából 1,8 milliárdos felhasználói bázisát ettől még meg lehet próbálni becsábítani egy-egy alkalmi, könnyed játékra.
A Zuckerberg-birodalomnak ez nem csak a játékon belüli fizetések megsarcolásánál jelenthetne kiaknázható lehetőséget, hanem fellendíthetné például az élő közvetítéseket is, amennyiben a felhasználók rászoknak a Gameroomra. De elképzelhető, hogy a fejlesztők is többet költenének facebookos hirdetésekre, illetve elméletileg nincs akadálya annak sem, hogy a Gameroomon belül szponzorációs felületeket értékesítsenek.
Adathelyreállítás pillanatok alatt
A vírus- és végpontvédelmet hatékonyan kiegészítő Zerto, a Hewlett Packard Enterprise Company platformfüggetlen, könnyen használható adatmentési és katasztrófaelhárítási megoldása.
CIO KUTATÁS
TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?
Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »
Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak