Az Apple Watch megkezdte hódító útját, aminek árnyékában jóval kevesebb szó esik a smart band, azaz az okoskarkötő piacról. Pedig ez a termékkategória hatalmasat futott az elmúlt évben, derül ki a Canalys hordható eszközöket vizsgáló becsléseiből.
A Xiaomi itt is tényező lett
A 2015 első negyedévére vonatkozó adatok azt mutatják, hogy ez alatt a három hónap alatt 7 millió terméket szállítottak le a gyártók, ami 150 százalékos növekedés az előző év hasonló időszakához képest. A toplistát a Fitbit vezeti, akinek jelentős szerepe volt a termékkategória felfutásában.
A második helyet az elsősorban jó ár/érték arányú mobiljairól ismert Xiaomi szerezte meg. A kínai gyártó a hazai pályán nyújtott teljesítményével szerezte meg ezt az előkelő helyet. A harmadik helyre a Garmin futott be, amit a Vivo sorozatának év elején bemutatott két új szereplőjének köszönhet.
Garmin vívofit 2
A gyorsjelentés másik megjegyzése szerint az Apple Watch-ből 20 millió darabot fognak értékesíteni az év során, amit a versenytársak alaposan megszenvednek majd. A Canalys elemzői elsősorban a Samsung nevét említik, de a Techcrunch úgy tudja, hogy a másik nagy vetélytárs, a Pebble is megérezte az Apple órájának piaci startját.
Bajban a Pebble?
A céghez közel álló források azt rebesgetik, hogy a Pebble pénzzavarba került és összesen 10 millió dollárnyi hitelhez, illetve kölcsönhöz folyamodott az egyik banknál. A cég legutóbbi, a Pebble Time-ot támogató Kickstarter kampányban közel 20 millió dollárt szedtek be, de a cég működéséhez, a 150 alkalmazott fizetéséhez, a folyamatos fejlesztésekhez ez nem elegendő, plusz az Apple Watch is komoly konkurenciát jelent, így valószínűleg a korábbi verziók sem annyira kelendőek, mint korábban.
A Canalys kategorizálása szerint azt az eszközt nevezhetjük okoskarkötőnek, amit jellemzően a testre rögzítve hordunk, inkább az adatok gyűjtésére, valamint különböző visszajelzések küldésére szolgál és a saját tudását nem képes plusz alkalmazások futtatásával bővíteni. Az okosórákat ezzel szemben saját operációs rendszer, futtatható alkalmazások jellemzik, és kommunikációs feladatokat is képesek átvenni a velük kapcsolatban lévő mobiltól.
Digitalizáció a mindennapokban: hogyan lesz a stratégiai célból napi működés?
A digitális transzformáció sok vállalatnál már nem cél, hanem elvárás – mégis gyakran megreked a tervezőasztalon. A vezetői szinten megfogalmazott ambiciózus tervek nehezen fordulnak át napi működéssé, ha hiányzik a technológiai rugalmasság vagy a belső kohézió.
CIO KUTATÁS
AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE
Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?
Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!
Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak