Múlt héten beindult az Apple Watch körüli marketinggépezet, megjelentek az első kritikák az óráról, amelyek felvátlva szifták és dicsérték a terméket. A világ kilenc országának vásárlói pénteken előrendeléseiket is leadhatták, az Apple Store-ok pedig előzetesen egyeztetett időpontokban várták az érdeklődőket egy rövid tesztre, próbára. A hivatalos előrendelési adatok egyelőre váratnak magukra, az egyik elemző cég adatai szerint azonban közel 1 millió dara Apple Watchra érkezett előrendelés csak az USA-ban.
1 millió, USA only
A Slice Intelligence becslése 957 000 megrendelt óráról szól, amely szám 9080 felhasználó online vásárlásai alapján alakult ki. Az érdeklődők átlagosan fejenként 1,3 órát rendeltek, 503,83 dollárt (szintén fejenként és átlagolva) költve eközben. A vásárlók 62 százaléka a legolcsóbb modellt (Sport) választotta, viszont az is jellemző trend, hogy aki mégis a drágább modell mellett dönt, az egy olcsó szíjjal próbál spórolni. Az óra méretét illetően a 42 mm-es modell egyértelmű fölényben van: ezt 71 százalék választotta, kivéve a Sport verziót rendelők, mivel az ő 32 százalékuk a 38 mm-es kiadás mellett döntött.
A legkelendőbb szíj típusok
A riport szerint legnagyobb arányban (40%) az Apple Watch Sport space grey alumínium verzióra érkezett megrendelés, amit az ezüst rozsdamentes acél Apple Watch követ 34 százalékkal. A szíjak tekintetében magasan a Black Sport Band típus vezet, amit a Sport kivitelnél a White Sport Band, a az Apple Watch-nál a Milanese Loop követ. Nem véletlen, hogy a legdrágább, 18 karátos arannyal bevont modellről nincs szó a jelentésben, ugyanis azt annyira elhanyagolható mennyiségben rendelték, hogy az arányokat nem lehetett belőle megállapítani.
Adatok csak tiszta forrásból
Amennyiben az Apple a közeljövőben kiadja a hivatalos előrendelési adatokat, akkor kiderülhet, hogy a Slice Intelligence metódusa mennyire pontos. A cég 2 millió felhasználót tartalmazó panellel bír, az adatok pedig nem a kereskedőktől származnak, a begyűjtésükhöz nincs szükség böngészőre, alkalmazás, vagy bármilyen szoftver telepítésére, mivel a rendszer a felhasználókhoz beérkező elektronikus nyugták adatait elemzik.
Az infók tehát közvetlenül a vásárlóktól érkeznek (akik előzetesen engedélyezik mindezt), így az anonim adatok egy-egy felhasználó korábbi vásárlásaival is összevethetők. Így ez esetben kiderült, hogy az Apple Watch megrendelőinek 72 százaléka az elmúlt két évben vásárolt valamilyen Apple terméket, és 21 százalékuk az ezt megelőző hónapokban legalább egy iPhone 6, vagy 6 Plus modellre adott le megrendelést.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak