Idén várhatóan 266 milliárd forintot hagyunk az interenetes áruházakban. Ez 22,5 százalékos éves növekedésnek felel meg, de jövőre sem áll le a

A hazai elektronikus kiskereskedelem folyamatosan emlekedett, még a 2008-as gazdasági válságot követő időszakban is. Sőt igazából akkor kapcsolt rá komolyabban. Most ismét egy sebességváltásnak lehetünk tanúi, mert idén várhatóan 22,5 százalékkal többet hagyunk a webáruházakban, mint egy évvel ezelőtt - derül ki az eNET kutatási anyagából, amely első alkalommal középtávú előrejelzéseket is tartalmaz.

Bejött a Fekete Péntek

A kutatók szerint idén 266 milliárd forint lehet a hazai internetes kiskereskedelem összbevétele. Ez lényegesen, közel 50 milliárd forinttal több, mint a tavalyi forgalom. A következő években sem az a kérdés, hogy tud-e nőni a szegmens, hanem az, hogy milyen gyorsan.

Az e-kereskedelem terjedését számtalan tényező segíti, beleértve az internethasználó lakosság arányának növekedését, vagy éppen a mobil eszközök elterjedését. Ezek az állandó pozitív hatásokat idén az amerikai Black Friday itthoni sikere is támogatta. Az eNET becslése szerint a karácsonyi vásárlási szezont nagy akciókkal nyitó különleges pénteken körülbelül 2,5 milliárd lehetett a magyar vállalkozások forgalma. Szintén ösztönzőleg hatott, hogy több nagy, tavaly piacra lépő szereplő is (például Tesco, Media Markt, eMag) immár a teljes évben jelen volt.

A tanulmány megemlíti a logisztikai megoldások fejlesztését is. Való igaz, a csomagautomaták megjelenése a termékátvételi lehetőségek kibővítésével egy jelentős rétegnek teheti vonzóbbá az elektronikus vásárlást. Mindezek mellett hazánkban is egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek a fejlettebb piacokon már egy ideje nagy forgalmat generáló termékkategóriák, mint például a ruházat, baba-mama vagy éppen a játék.

Múlt és jövő

Az eNET Internetkutató és Tanácsadó Kft. 2001 óta végez e-kiskereskedelmi kutatásokat, az eredmények pedig mindenképpen biztatóak. A piac gyakorlatilag folyamatosan növekszik és a kezdetek óta minden egyes évben felülmúlta a várakozásokat.

A magyarországi e-kiskereskedelmi forgalom alakulása
(forrás: eNET)

Amint a grafikonból látszik, a 2001-es szinte semmiről 2008-ig lassan emlekedett az e-kereskedelem piaca. Érdekes módon a gazdasági válság kirobbanását követő években lódult meg igazán a volumen. Ez azonban nem meglepő, hiszen az online áruházak egyik nagy előnye a hagyományos boltokkal szemben, hogy nagyon könnyen összemérhetők az árak, azaz a költekezéseket jobban megfontolni kényszerült lakosság számára felértékelődött az e-kereskedelem. 2012-ről 2013-ra ismét egy nagy ugrás következett, amit az idei év tovább folytat, így az optimista forgatókönyv szerint az iparág ismét egy erősebb növekedési pályára állhat.

Segíthet a vasárnapi boltbezárás

Ami a szupermarketetknek felér egy hasba szúrással, az akár nagyon is jól jöhet az internetes kereskedőknek. Ha ugyanis 2015 márciusától valóban bevezetik a vasárnapi zárva tartást, az mindenképpen hatással lehet az emberek vásárlási szokásaira. Bár ennek a hatásnak a becslésére maga a tanulmány sem vállalkozik, annyit józan paraszti ésszel is beláthatunk, hogy negatívan semmiképpen sem hathat mindez a hazai e-kereskedelemre.

Piaci hírek

A Tesla bármelyik másik márkánál több halálos balesetben érintett

Az elmúlt években gyártott járműveket vizsgálva kiderült, hogy az amerikai utakon a Teslák az átlagosnál kétszer gyakrabban szerepelnek végzetes ütközésekben a megtett mérföldek arányában.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.