Így építhet akár egy hagyományos technikai sportra is modern céget digitális eszközökkel. (x)

Családi tradíciókon alapuló huszonegyedik századi vállalkozás – így lehetne jellemezni a Motomarvel motocross iskolát. Nátó Csaba és Nátó Ildikó tulajdonosok egy teljesen offline tevékenységre, egy technikai sportra építettek igazán modern céget. Kreativitással és elhivatottsággal és a digitális világ vívmányait okosan használva.

Offroad motoros iskolát álmodott a Nátó család legfiatalabb tagja, Csaba. Versenyzői pályafutásának befejezése után nem sokkal indította el a családi vállalkozását. Célja az volt, hogy biztosítsa a tanulási és fejlődési lehetőséget azoknak, akik kipróbálnák magukat hobbistaként vagy versenyzőként az offroad motorozás világában.

A fizikai és technikai felkészültséget is igénylő sportág népszerűsége ezzel növelhető a leginkább – ez volt Csaba és üzlettársa cégfilozófiája. A motocross-képzések 2015 tavaszán kezdődtek meg, de ezt csaknem másfél évnyi tervezés és előkészítés előzte meg.

– Üzleti tervet írtunk, módszertant állítottunk össze. Ezzel párhuzamosan a Motomarvel brand meghatározó arculati elemeinek (logó, színek, betűtípus, arculati fotók stb.) megtervezésére és legyártására továbbá a honlap elkészítésére szakembereket kértünk fel. Mindvégig az járt a fejünkben, hogy leendő tanítványaink akár az ország másik feléből is eljönnek hozzánk. Ezért a hatékonyság kiemelten fontos volt – mesélt a kezdetekről Nátó Csaba. A hatékonyság az esetükben azt jelenti, hogy sem az elméleti, sem a gyakorlati képzésben nem lehet minőségi kompromisszum, mégis biztosítaniuk kellett, hogy a képzés e feltételek mellett a lehető legkisebb terhet jelentse a tanítványoknak.

Tudatosan építkeztek. – Mi sem gondoltuk volna, hogy egy jó logó mennyire meghatározza, mit gondolnak rólunk az ügyfeleink. De azt sem, hogy ez nekünk is mindig igazodási pont lesz, akárcsak a filozófia, amit a kezdet kezdetén megalkottunk – hoz példát a tudatosságra Ildikó. Már a kezdet kezdetén tudatosan építettek márkát is, méghozzá olyat, amely nem a motokrosszversenyző család egyébként ismert nevére épül. Az efféle gondolkodás terjedése nagyon fontos lenne a magyar kisvállalkozások körében. Az ehhez szükséges tudást teszi érthető módon elérhetővé a kisvállalkozásoknak készülő Hellobiznisz.hu.

– Két év alatt már több mint 110 gyermek és felnőtt motoros vett részt a képzéseken és országszerte a Motomarvelnek jelenleg 45 állandó tagja van. A tanítványok és a sportág iránt érdeklődők a motocross esetében valódi közösséget jelentenek, ezért a kezdettől fogva a Facebookon és az Instagramon építettünk közösséget. Ez az egyik legerősebb marketingeszközünk – mondta Nátó Ildikó. – Mára az alapoktól felépített oktatási programokat és szolgáltatásokat biztosítunk gyermekek és felnőttek részére, legyenek amatőrök vagy a profi versenyzés várományosai.
 


A közösségi médiára épülő marketinget tudatosan használják üzletfejlesztésre. Mindez azonban hitelesség nélkül mit sem ér. Igaz, ebben nincs is hiba, hiszen a családban tradíció a motocross. Csaba édesapja, Nátó János a hatvanas évektől neves versenyző, majd edző és oktató volt. A hazai és a nemzetközi sikerei ismeretében törvényszerű volt, hogy két fia, Csaba és Krisztián is motorra ült.

– Az élet minden területén fegyelmezetten, céltudatosan és szorgalmasan kell dolgozni a célok eléréséért. Amit tanultunk a motocrossban, az éppúgy igaz akkor is, ha valaki vállalkozást indít. Az immár fél évszázados tapasztalatot és tudást ötvözi a Motomarvel – mondja Csaba. Időközben elindították a Motomarvel Graphic Design – stílusos terepmotor & quadvédelem – motor- és quadmatricákat gyártó és forgalmazó üzletágat, amellyel szintén jó piaci rést találtak.

Csabáék folyamatosan figyelik, mivel tehetnék jobbá a vállalkozásukat, jelenleg épp a webshopot építik újjá. Már az indulásuk után egy évvel rájöttek, hogy a webshop nekik nagyon hasznos, ám az első fejlesztés után látták csak igazán, merre kellene fejlődni az internetes értékesítésben. Most a gyakorlati tapasztalatok érnek össze tudatos fejlesztéssé, s reményeik szerint még sikeresebb üzletté.

Mobilitás

Van valami, ami rögtön bekapcsolja az MI-fejlesztők erkölcsi érzékét

A Columbia Egyetem egyik hallgatója olyan eszközt készített és árult, ami a mesterséges intelligencia támogatásával segítette át a jelentkezőket a nagy techcégek interjúin.
 
Körképünkben áttekintjük, hogy szűkebb és bővebb környezetünkben mit sikerült elérni a digitális gazdaság és életvitel felé vezető úton. Spolier: nem állunk olyan rosszul, mint gondolná, és nem állunk olyan jól, mint szeretné.

a melléklet támogatója a One Solutions

CIO KUTATÁS

AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE

Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?

Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!

Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.