Így építhet akár egy hagyományos technikai sportra is modern céget digitális eszközökkel. (x)

Családi tradíciókon alapuló huszonegyedik századi vállalkozás – így lehetne jellemezni a Motomarvel motocross iskolát. Nátó Csaba és Nátó Ildikó tulajdonosok egy teljesen offline tevékenységre, egy technikai sportra építettek igazán modern céget. Kreativitással és elhivatottsággal és a digitális világ vívmányait okosan használva.

Offroad motoros iskolát álmodott a Nátó család legfiatalabb tagja, Csaba. Versenyzői pályafutásának befejezése után nem sokkal indította el a családi vállalkozását. Célja az volt, hogy biztosítsa a tanulási és fejlődési lehetőséget azoknak, akik kipróbálnák magukat hobbistaként vagy versenyzőként az offroad motorozás világában.

A fizikai és technikai felkészültséget is igénylő sportág népszerűsége ezzel növelhető a leginkább – ez volt Csaba és üzlettársa cégfilozófiája. A motocross-képzések 2015 tavaszán kezdődtek meg, de ezt csaknem másfél évnyi tervezés és előkészítés előzte meg.

– Üzleti tervet írtunk, módszertant állítottunk össze. Ezzel párhuzamosan a Motomarvel brand meghatározó arculati elemeinek (logó, színek, betűtípus, arculati fotók stb.) megtervezésére és legyártására továbbá a honlap elkészítésére szakembereket kértünk fel. Mindvégig az járt a fejünkben, hogy leendő tanítványaink akár az ország másik feléből is eljönnek hozzánk. Ezért a hatékonyság kiemelten fontos volt – mesélt a kezdetekről Nátó Csaba. A hatékonyság az esetükben azt jelenti, hogy sem az elméleti, sem a gyakorlati képzésben nem lehet minőségi kompromisszum, mégis biztosítaniuk kellett, hogy a képzés e feltételek mellett a lehető legkisebb terhet jelentse a tanítványoknak.

Tudatosan építkeztek. – Mi sem gondoltuk volna, hogy egy jó logó mennyire meghatározza, mit gondolnak rólunk az ügyfeleink. De azt sem, hogy ez nekünk is mindig igazodási pont lesz, akárcsak a filozófia, amit a kezdet kezdetén megalkottunk – hoz példát a tudatosságra Ildikó. Már a kezdet kezdetén tudatosan építettek márkát is, méghozzá olyat, amely nem a motokrosszversenyző család egyébként ismert nevére épül. Az efféle gondolkodás terjedése nagyon fontos lenne a magyar kisvállalkozások körében. Az ehhez szükséges tudást teszi érthető módon elérhetővé a kisvállalkozásoknak készülő Hellobiznisz.hu.

– Két év alatt már több mint 110 gyermek és felnőtt motoros vett részt a képzéseken és országszerte a Motomarvelnek jelenleg 45 állandó tagja van. A tanítványok és a sportág iránt érdeklődők a motocross esetében valódi közösséget jelentenek, ezért a kezdettől fogva a Facebookon és az Instagramon építettünk közösséget. Ez az egyik legerősebb marketingeszközünk – mondta Nátó Ildikó. – Mára az alapoktól felépített oktatási programokat és szolgáltatásokat biztosítunk gyermekek és felnőttek részére, legyenek amatőrök vagy a profi versenyzés várományosai.
 


A közösségi médiára épülő marketinget tudatosan használják üzletfejlesztésre. Mindez azonban hitelesség nélkül mit sem ér. Igaz, ebben nincs is hiba, hiszen a családban tradíció a motocross. Csaba édesapja, Nátó János a hatvanas évektől neves versenyző, majd edző és oktató volt. A hazai és a nemzetközi sikerei ismeretében törvényszerű volt, hogy két fia, Csaba és Krisztián is motorra ült.

– Az élet minden területén fegyelmezetten, céltudatosan és szorgalmasan kell dolgozni a célok eléréséért. Amit tanultunk a motocrossban, az éppúgy igaz akkor is, ha valaki vállalkozást indít. Az immár fél évszázados tapasztalatot és tudást ötvözi a Motomarvel – mondja Csaba. Időközben elindították a Motomarvel Graphic Design – stílusos terepmotor & quadvédelem – motor- és quadmatricákat gyártó és forgalmazó üzletágat, amellyel szintén jó piaci rést találtak.

Csabáék folyamatosan figyelik, mivel tehetnék jobbá a vállalkozásukat, jelenleg épp a webshopot építik újjá. Már az indulásuk után egy évvel rájöttek, hogy a webshop nekik nagyon hasznos, ám az első fejlesztés után látták csak igazán, merre kellene fejlődni az internetes értékesítésben. Most a gyakorlati tapasztalatok érnek össze tudatos fejlesztéssé, s reményeik szerint még sikeresebb üzletté.

Mobilitás

Zuckerberg Twittere egy fontos mutatóban már simán veri Musk Twitterét

A Threads napi szinten aktív felhasználók számában hónapokkal ezelőtt lehagyta az X-et az amerikai piacon, bár a havi aktivitást tekintve még lemaradásban van.
 
Hirdetés

Adathelyreállítás pillanatok alatt

A vírus- és végpontvédelmet hatékonyan kiegészítő Zerto, a Hewlett Packard Enterprise Company platformfüggetlen, könnyen használható adatmentési és katasztrófaelhárítási megoldása.

A válasz egyszerű: arról függ, hogy hol, hogyan és milyen szabályozásoknak és üzleti elvárásoknak megfelelően tároljuk az információt. A lényeg azonban a részletekben rejlik.

a melléklet támogatója az EURO ONE Számítástechnikai Zrt.

CIO KUTATÁS

TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?

Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »

Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.