Családi tradíciókon alapuló huszonegyedik századi vállalkozás – így lehetne jellemezni a Motomarvel motocross iskolát. Nátó Csaba és Nátó Ildikó tulajdonosok egy teljesen offline tevékenységre, egy technikai sportra építettek igazán modern céget. Kreativitással és elhivatottsággal és a digitális világ vívmányait okosan használva.
Offroad motoros iskolát álmodott a Nátó család legfiatalabb tagja, Csaba. Versenyzői pályafutásának befejezése után nem sokkal indította el a családi vállalkozását. Célja az volt, hogy biztosítsa a tanulási és fejlődési lehetőséget azoknak, akik kipróbálnák magukat hobbistaként vagy versenyzőként az offroad motorozás világában.
A fizikai és technikai felkészültséget is igénylő sportág népszerűsége ezzel növelhető a leginkább – ez volt Csaba és üzlettársa cégfilozófiája. A motocross-képzések 2015 tavaszán kezdődtek meg, de ezt csaknem másfél évnyi tervezés és előkészítés előzte meg.
– Üzleti tervet írtunk, módszertant állítottunk össze. Ezzel párhuzamosan a Motomarvel brand meghatározó arculati elemeinek (logó, színek, betűtípus, arculati fotók stb.) megtervezésére és legyártására továbbá a honlap elkészítésére szakembereket kértünk fel. Mindvégig az járt a fejünkben, hogy leendő tanítványaink akár az ország másik feléből is eljönnek hozzánk. Ezért a hatékonyság kiemelten fontos volt – mesélt a kezdetekről Nátó Csaba. A hatékonyság az esetükben azt jelenti, hogy sem az elméleti, sem a gyakorlati képzésben nem lehet minőségi kompromisszum, mégis biztosítaniuk kellett, hogy a képzés e feltételek mellett a lehető legkisebb terhet jelentse a tanítványoknak.
Tudatosan építkeztek. – Mi sem gondoltuk volna, hogy egy jó logó mennyire meghatározza, mit gondolnak rólunk az ügyfeleink. De azt sem, hogy ez nekünk is mindig igazodási pont lesz, akárcsak a filozófia, amit a kezdet kezdetén megalkottunk – hoz példát a tudatosságra Ildikó. Már a kezdet kezdetén tudatosan építettek márkát is, méghozzá olyat, amely nem a motokrosszversenyző család egyébként ismert nevére épül. Az efféle gondolkodás terjedése nagyon fontos lenne a magyar kisvállalkozások körében. Az ehhez szükséges tudást teszi érthető módon elérhetővé a kisvállalkozásoknak készülő Hellobiznisz.hu.
– Két év alatt már több mint 110 gyermek és felnőtt motoros vett részt a képzéseken és országszerte a Motomarvelnek jelenleg 45 állandó tagja van. A tanítványok és a sportág iránt érdeklődők a motocross esetében valódi közösséget jelentenek, ezért a kezdettől fogva a Facebookon és az Instagramon építettünk közösséget. Ez az egyik legerősebb marketingeszközünk – mondta Nátó Ildikó. – Mára az alapoktól felépített oktatási programokat és szolgáltatásokat biztosítunk gyermekek és felnőttek részére, legyenek amatőrök vagy a profi versenyzés várományosai.
A közösségi médiára épülő marketinget tudatosan használják üzletfejlesztésre. Mindez azonban hitelesség nélkül mit sem ér. Igaz, ebben nincs is hiba, hiszen a családban tradíció a motocross. Csaba édesapja, Nátó János a hatvanas évektől neves versenyző, majd edző és oktató volt. A hazai és a nemzetközi sikerei ismeretében törvényszerű volt, hogy két fia, Csaba és Krisztián is motorra ült.
– Az élet minden területén fegyelmezetten, céltudatosan és szorgalmasan kell dolgozni a célok eléréséért. Amit tanultunk a motocrossban, az éppúgy igaz akkor is, ha valaki vállalkozást indít. Az immár fél évszázados tapasztalatot és tudást ötvözi a Motomarvel – mondja Csaba. Időközben elindították a Motomarvel Graphic Design – stílusos terepmotor & quadvédelem – motor- és quadmatricákat gyártó és forgalmazó üzletágat, amellyel szintén jó piaci rést találtak.
Csabáék folyamatosan figyelik, mivel tehetnék jobbá a vállalkozásukat, jelenleg épp a webshopot építik újjá. Már az indulásuk után egy évvel rájöttek, hogy a webshop nekik nagyon hasznos, ám az első fejlesztés után látták csak igazán, merre kellene fejlődni az internetes értékesítésben. Most a gyakorlati tapasztalatok érnek össze tudatos fejlesztéssé, s reményeik szerint még sikeresebb üzletté.
CIO KUTATÁS
AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE
Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?
Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!
Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak