Még tart a szétválasztási procedúra, de már alakul az új értékesítési stratégia is.

Újra kell gondolni az értékesítési stratégiáját a HP-nak az után, hogy teljesen szétválik cég a vállalati termékvonalat továbbvivő a Hewlett Packard Enterprise-ra és a PC-s és nyomtatós HP Inc.-re. Mivel mindkét cég tisztább profilú lesz, az értékesítés is jobban szegmentálható.

Az átalakításról Scott Dunsire alelnök pöttyintett el infókat egy konferencián. Dunsire-t egyébként januártól irányítja az amerikai piacon a vállalati channel és közvetlen értékesítést, korábban viszont két évig a nyomtató és PC üzletet vitte, így vannak tapasztalatai mindkét piaccal.

Marad pár száz globális ügyfél

A HP Enterprise a jövőben csak a legnagyobb globális ügyfelekkel foglalkozik, ami nagyságrendileg 300 vállalatot jelent. A többieket – akárcsak a kkv szegmenst – viszont már csak a viszonteladói hálózat szolgálja ki. Ez persze csak részben változás, hiszen a HP bevételeinek a 70 százalékát korábban is a viszonteladói csatornákon keresztül termelte meg. Ezt az arányt most 80 százalékra emelnék. Ez önmagában nem lenne drasztikus, ám ez most gyakorlatilag csak a vállalati üzleteket érinti.

A váltással a Hewlett Packard Enterprise azt szeretné elérni, hogy a viszonteladói nagyobb mozgásteret kapjanak, és – egyfajta további ösztönzőként – többet kereshessenek a vállalat eszközeinek értékesítésével.

Dunsire belengette, hogy az Egyesült Államokban komoly erőforrásokat fordítanak a viszonteladói hálózat erősítésére. Ezt legfőképpen azzal indokolta, hogy minden dollár, amit a viszonteladói értékesítésbe fektetnek, gyakorlatilag 140 dollárnyi potenciális piacot tud generálni.

Az persze kérdéses, hogy a kisebb piacokon érdemes-e ezt a modellt követni. Míg az nagy piacokon kifizetődő lehet a Dunsire szorgalmazta modell, mivel ott nagyobb a távolság a vevők – különösen a kkv-k – és a HP között.

Novemberre mindennek össze kell állnia

A HP már a múlt hónap elején benyújtotta a SEC-nek (Securities and Exchange Commission) azt a dokumentumot, amely tartalmazza a szétválás technikai részleteit. Megvan a két vállalat vezetősége is, ahogy az ilyenkor elkerülhetetlen véráldozatok is.

A vállalati ügyfelek általában pozitív várakozással tekintenek a két HP november 1-jei debütálására, mert azt várják, hogy ebben a felállásban a vállalat sokkal jobban tud koncentrálni az ügyfeleire.

Piaci hírek

A vámtárgyalások miatt csúszhat az amerikai cégek EU-s büntetése

Az Európai Bizottságnak elvileg a héten kellett volna bejelentenie a Meta és az Apple ellen tavaly indított vizsgálatok eredményét, ám sajtóértesülések szerint Brüsszel az USA-val folytatott kereskedelmi tárgyalások miatt jegeli az ügyeket.
 
Hirdetés

Exkluzív szakmai nap a felhők fölött: KYOCERA Roadshow a MOL Toronyban

A jövő irodája már nem a jövő – hanem a jelen. A digitális transzformáció új korszakába lépünk, és ebben a KYOCERA nemcsak követi, hanem formálja is az irányt. Most itt a lehetőség, hogy első kézből ismerje meg a legújabb hardveres és szoftveres fejlesztéseket, amelyekkel a KYOCERA új szintre emeli a dokumentumkezelést és az üzleti hatékonyságot.

A mesterséges intelligencia új korszakába léptünk. A generatív MI nem csupán kísérleti technológia. Sok cég stratégiai eszköznek tekinti, amely segít a versenyképesség megőrzésében, javításában.

a melléklet támogatója a One Solutions

CIO KUTATÁS

AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE

Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?

Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!

Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.