Még tart a szétválasztási procedúra, de már alakul az új értékesítési stratégia is.

Újra kell gondolni az értékesítési stratégiáját a HP-nak az után, hogy teljesen szétválik cég a vállalati termékvonalat továbbvivő a Hewlett Packard Enterprise-ra és a PC-s és nyomtatós HP Inc.-re. Mivel mindkét cég tisztább profilú lesz, az értékesítés is jobban szegmentálható.

Az átalakításról Scott Dunsire alelnök pöttyintett el infókat egy konferencián. Dunsire-t egyébként januártól irányítja az amerikai piacon a vállalati channel és közvetlen értékesítést, korábban viszont két évig a nyomtató és PC üzletet vitte, így vannak tapasztalatai mindkét piaccal.

Marad pár száz globális ügyfél

A HP Enterprise a jövőben csak a legnagyobb globális ügyfelekkel foglalkozik, ami nagyságrendileg 300 vállalatot jelent. A többieket – akárcsak a kkv szegmenst – viszont már csak a viszonteladói hálózat szolgálja ki. Ez persze csak részben változás, hiszen a HP bevételeinek a 70 százalékát korábban is a viszonteladói csatornákon keresztül termelte meg. Ezt az arányt most 80 százalékra emelnék. Ez önmagában nem lenne drasztikus, ám ez most gyakorlatilag csak a vállalati üzleteket érinti.

A váltással a Hewlett Packard Enterprise azt szeretné elérni, hogy a viszonteladói nagyobb mozgásteret kapjanak, és – egyfajta további ösztönzőként – többet kereshessenek a vállalat eszközeinek értékesítésével.

Dunsire belengette, hogy az Egyesült Államokban komoly erőforrásokat fordítanak a viszonteladói hálózat erősítésére. Ezt legfőképpen azzal indokolta, hogy minden dollár, amit a viszonteladói értékesítésbe fektetnek, gyakorlatilag 140 dollárnyi potenciális piacot tud generálni.

Az persze kérdéses, hogy a kisebb piacokon érdemes-e ezt a modellt követni. Míg az nagy piacokon kifizetődő lehet a Dunsire szorgalmazta modell, mivel ott nagyobb a távolság a vevők – különösen a kkv-k – és a HP között.

Novemberre mindennek össze kell állnia

A HP már a múlt hónap elején benyújtotta a SEC-nek (Securities and Exchange Commission) azt a dokumentumot, amely tartalmazza a szétválás technikai részleteit. Megvan a két vállalat vezetősége is, ahogy az ilyenkor elkerülhetetlen véráldozatok is.

A vállalati ügyfelek általában pozitív várakozással tekintenek a két HP november 1-jei debütálására, mert azt várják, hogy ebben a felállásban a vállalat sokkal jobban tud koncentrálni az ügyfeleire.

Piaci hírek

Lecsapott az FBI az alvilági online bazárra (megint)

A hekkerek körében igen népszerű BreachForums oldalát egyszer már megszerezte a hatóság, de az rövidesen újraindult. A mostani akcióval a fórum mellett annak Telegram-csatornája is az FBI irányítása alá került.
 
Az Európai Unió kibervédelmi direktívájának való megfelelés nem annyira bonyolult feladat, mint amilyennek elsőre látszik.

a melléklet támogatója a Balasys IT Zrt.

Hirdetés

Biztonságos M2M kommunikáció nagyvállalti környezetben a Balasystól

A megnövekedett támadások miatt az API-k biztonsága erősen szabályozott és folyamatosan auditált terület, amelynek védelme a gépi kommunikáció (M2M) biztonságossá tételén múlik.

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.