A cég testmozgásra épülő kontrollerébő összesen nagyjából 35 millió fogyott megjelenése óta, viszont az első tízmillió darabot már az első négy hónapban eladták. A kezdeti sikert követő hét, jobbára szenvedős év után döntött a Microsoft: leállítja az Xbox 360-hoz fejlesztett Kinect kontroller gyártását. A kereskedőknél lévő példányokat még meg lehet venni, és támogatást is ad hozzá a cég egy ideig. A döntést már az is jelezte, hogy egy ideje nem nagyon jelentek meg jelentős játékok, melyek támogatták volna a használatát. Mivel gyorsan pörgő piacról van szó, az Kinect-fanokat leszámítva valószínűleg senkinek sem fog hiányozni.
Hét éve forradalmi volt
Amikor a Kinect 2010 novemberében megjelent, gyorsan nagyon népszerű lett, és a játékosok vitték, mint a cukrot. Sikerét az is jól jellemzi, hogy a bemutatkozást követő évben azzal volt tele a világsajtó, hogy belekerült a Guinness-rekordok közé mint a leggyorsabban fogyó elektronikus eszköz. A szakma is el volt ájulva a kontroller lehetőségeitől.
Mark Wilson, a Co.Design újságírója Kinect-sirató cikkében felidézi akkori írását, amelyben arról áradozik, hogy a vezérlő milyen jól alkalmazkodik a kezelőjéhez, nem a játékosnak kell megtanulnia a játékvezérlő használatát, hanem a kontroller tanulja meg a játékost. A Time magazin már 2010 végén beválasztotta az egy hónappal korábban megjelent eszközt az év tíz legfontosabb mobil eszköze közé.
Akkor olyan jelentős újításokat hozott az egyébként sokáig a Wii játékkonzol ellenfelének tartott Kinect, hogy hamarosan elkezdték felfedezni más területek is. "Megjelenése óta többféle tanulmány, valamint konkrét kutatás is foglalkozott azzal, mennyi egyéb területen jelenthet előrelépést a mozgásérzékelős irányítás használata az orvosi informatikától a három dimenziós tervezési, modellezési, mérnöki feladatokig" – írtuk róla 2011 márciusában.
De nem csak a különböző iparágak, maga a Microsoft is dolgozott azon, hogy a technológiát alaposabban kiaknázza. Kísérleteztek például azzal, hogy 3D-s komputertomográf-felvételek manipulálásához, látássérülteket segítő eszközökhöz is felhasználják. És természetesen már akkor előkerült a kiterjesztett valóság is mint alkalmazási terület.
A technológia marad
Bár a kontrollerből 2012 januárjára már 18 millió darabot adtak el, utána gyorsan lassult az értékesítés. Ugyanakkor hiba lenne csak ebből megítélni a projekt sikerét. A Microsoft ugyanis nagyon jól tudta hasznosítani a konzollal szerzett tapasztalatait olyan területeken, melyek ma az innováció fő irányvonalát jelentik. A mozgás digitalizálásától a kiterjesztett valósággal kapcsolatos kutatásokon, a HoloLensen át az arcfelismerő technológiáig számtalan helyen alkalmazták és alkalmazzák mindazt, amit a Kinectbe – igaz, sokszor még csak kezdetleges formában – beletettek.
Adathelyreállítás pillanatok alatt
A vírus- és végpontvédelmet hatékonyan kiegészítő Zerto, a Hewlett Packard Enterprise Company platformfüggetlen, könnyen használható adatmentési és katasztrófaelhárítási megoldása.
CIO KUTATÁS
TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?
Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »
Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak