Mindössze két év kellett hozzá, hogy epizódszereplőből első számú internetezésre használt eszközzé váljanak az okostelefonok.

Nagyott változott a világ két év alatt - legalábbis erre jutott a brit hírközlési hatóság legfrissebb tanulmánya, amely az Egyesült Királyság kommunikációs piacát, benne az internetezési szokásokat vizsgálta. Bár ez a kutatás csak néhány országra terjedt ki, ahol ráadásul igen fogékonyak az új technológiákra, de a trendek világszinten is értelmezhető rajzolatot mutatnak. 

Mobile first!

A jelentés legérdekesebb megállapítása, hogy a lakosság körében ma már az okostelefon a legkedveltebb választás, ha internetezésről van szó. Két évvel ezelőtt a válaszadók mindössze 15 százaléka választotta ugyanerre a kérdésre a mobilt, ám ez 2015-ben elérte a 33 százalékot. Mindezzel párhuzamosan a hordozható számítógépek jelentősége egyre csak csökkent, és a 2013-as kényelmes első helyből (46%) idén már csak egy szoros második hely lett (30%).

A még hagyományosabb asztali gépek már két éve sem voltak a toppon (28%), 24 hónap alatt pedig ezt az arányt is sikerült lefelezni. A mobil eszközök frontját viszont jól támogatják a táblagépek, amelyeket 2013-ban még csak 9 százaléknyi felhasználó preferált netezésre, most viszont már majdnem minden ötödik megkérdezett veszi kézbe legszívesebben a tabletjét, ha szörfölni akar a neten.

Internetezésre preferált eszköz az Egyesült Királyságban | Create infographics

Ha a négy szereplőt párba állítjuk, akkor a változás még látványosabb. Az asztali és hordozható PC-ket két évvel ezelőtt még 74 százalék preferálta, miközben az okostelefonokat és táblagépeket csak a felhasználók 23 százaléka részesítette előnyben internetezéskor. A friss eredmények szerint viszont a mobil eszközök 52:44-re átvették a vezetést. A korszakváltás ezzel kézzel foghatóvá vált - ha szabad ezzel az erőltetett képzavarral élnünk...

Élen járnak

Nem kétséges, hogy ezek a folyamatok világszinten is hasonlóan zajlanak, és az elkövetkező években egyre több országban, régióban veszik át az uralmat a mobilok. Ugyanakkor az sem véletlen, hogy pont a britek járnak az élen, hiszen ott meglehetősen bátran állnak az internet használatához, amit elősegít többek között a jó lefedettség is.

Egy 2013-as felmérés például arra jutott, hogy a fejlett országok között az Egyesült Királyságban költik a legtöbb pénzt online. Az egy főre jutó e-kereskedelmi forgalom megközelítette az évi 2000 fontot, ami még a második helyre került Ausztrália eredményénél (nagyjából 1350 font) is messze nagyobb összeg, Olaszország 200 fontot alig valamivel meghaladó átlagához képest pedig valóságos online őrülteknek tűnnek a britek.

Konzumer tech

MI-vezérelt embermosógép készül Japánban

A pilótafülkére emlékeztető szerkezet gyors mosó-szárító programot és teljes felfrissülést ígér a felhasználóknak.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.