Azzal a feladattal érkeztem az NNG-hez, hogy az eddigi sikerek után segítsem az autóipari navigációval foglalkozó vállalkozás következő szintre lépését – kezdte bemutatkozását Giles Shrimpton, az NNG márciusban kinevezett az új ügyvezetője. Mint mondta, azért is esett rá a választás, mert a hónapok óta interim vezetés alatt működő cégnél olyan vezetőt kerestek, akinek egyaránt van globális menedzsmentben tapasztalata és autóipari kapcsolatai. A szoftvermérnöki végzettségű Giles Shrimpton erre még rá is tett egy lapáttal, mert jó néhány évet lehúzott szoftverfejlesztőként is, így érti a szakma nehézségeit.
Az évtized végéig új szintre lépnek
Az új ügyvezető olyan ismert nemzetközi elektronikai cégeknél töltött be komoly vezetői pozíciókat, mint a Philips, a Siemens, vagy a TomTom, ahol az ugyancsak navigációs szoftvereket gyártó társaság kínai piacra lépését irányította. Kipróbálta magát induló vállalkozásoknál is.
Az NNG jövőbeni stratégiáját biztos alapokra építheti – mondta. A 2004-ben startupként induló vállalat mára egy közepes méretű navigációs szoftvereket gyártó céggé nőtte ki magát. A jelenleg mintegy 900 főt foglalkoztató társaság a termékeivel már több mint 190 országban van jelen 12 irodával és 4 képviselettel, fejlesztőközpontja van Budapesten és Szegeden.
Shrimpton szerint az NNG erőssége egyfelől, hogy navigációs megoldása márka-, platform-, és operációsrendszer-független, másfelől globális piacra gyárt szoftvert, amivel képes kielégíteni a helyi igényeket. A világ tíz legnagyobb autógyártójából hét használja már az iGO-t.
Készülnek a vezető nélküli autózás világára
Az ügyvezető úgy látja, hogy az NNG megoldásai megfelelő alapot jelentenek arra az időszakra is, amikor az autóipar már valóban belép a vezető nélküli autózás világába. A cél, hogy a következő években is intenzív globális növekedés előtt álló cég ne csak a navigáció területén legyen piacvezető, hanem az egyéb autóipari szoftverek piacán is. Hogy ez utóbbi konkrétan milyen területet jelent, Giles Shrimpton egyelőre nem kívánta elárulni, csak annyit jegyzett meg, hogy az évtized végén várható az ezzel kapcsolatos újabb termékek megjelenése.
Mint mondta, a vállalat stabilitásának megőrzéséhez hosszabb távon legalább két további lábra lesz szükség. Kérdésünkre annyit elárult, hogy azok is az autóiparhoz kötődnek majd, vagyis a cég egyelőre nem tervezi, hogy a nagy robbanás előtt álló IoT-piac más területein is megjelenjen. "Öt éves távlatban az a cél, hogy az NNG minél inkább közelítsen a szakma nagy neveihez, a Garminhoz és a TomTomhoz" – emelte ki az ügyvezető.
Főleg fejlesztőket keresnek – sokat
A tavalyi 20-20 százalékos bevétel- és eredménynövekedés után idén is kétszámjegyű pluszokat vár Shrimpton. Folyamatosan bővül a létszám is, idén 150 fő felvételét tervezik. Főleg fejlesztőket keresnek.
Rákérdeztünk arra a februárban felröppent hírrei is, mely szerint árulja magát az NNG. Az ügyvezető azonban nem kívánt reagálni az ezzel kapcsolatos érdeklődésünkre, csupán annyit jegyzett meg, hogy az NNG mint magánvállalat folyamatosan figyeli az e téren mutatkozó üzleti lehetőségeket.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak