Egy autógyártó, a Toyota, egy chipgyártó, amely természetesen az Intel, egy autóalkatrész-gyártó, a Denso, valamint két telekommunikációs cég, az Ericsson és a japán NTT (Nippon Telegraph és a Telephone Corporation) autóipari big data konzorciumot hoztak létre. Az Automotive Edge Computing Consortium feladata lesz, hogy kidolgozza az önvezető autókhoz szükséges mobilhálózati eszközökre vonatkozó szabványokat a megnövekedő adatátviteli és adatfeldogozási kapacitásigényekhez igazodóan.
Nyolc év múlva, 2025-ben az előzetes becslések szerint csak az önevezető technológiához kötődően havi 10 exabájt (kb. 10 milliárd gigabájt) adat mozog majd az önvezető közlekedési eszközök és a felhős adatközpontok között.
Ennek megfelelően a konzorcium elsősorban a hálózati kapacitás növelésére fog összpontosítani – áll a Toyota tömör közleményében. A konzorcium munkája kiterjed a nagy tömegű adatmennyiség továbbításához szükséges hálózatokra, valamint a rendszerben használandó mobil eszközökre is. A szabványok mellett a legjobb gyakorlatok és use case-ek kidolgozását is tervezik. Emellett természetesen szeretnék a konzorciumot minél gyorsabban bővíteni.
Ez tényleg nem megy egyedül
Az önvezető technológia minden eddiginél komolyabb együttműködést követel meg az iparági szereplőktől. Ráadásul eleve több iparágnak kell összefognia. A szűken vett autógyártó ipar (autógyártók, motorfejlesztő cégek, szórakoztató elektronikai és egyéb alkatrész-beszállítók stb.), az informatikai ágazat (félvezető-gyártás, szoftveripar, felhős szolgáltatók stb.) és a telekommunikációs ágazat közös munkájával lehet megoldani nagyon sok felmerülő kérdést.
Az önvezető technológia nagy adatfeldolgozási igénye például új hálózati és számítástechnikai infrastruktúrákat, tárolási erőforrás-elosztási eljárásokat stb. igényelnek. Ezért a konzorcium szoros kapcsolatot akar kialakítani az önvezető technológiák körül létrejött iparági szövetségekkel, valamint a vezető vállalatokkal.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak