A telekommunikációs cégek gyorsan rá is csaptak a lehetőségre, és a Toyotával közösen létrehozták az Automotive Edge Computing Consortiumot.

Egy autógyártó, a Toyota, egy chipgyártó, amely természetesen az Intel, egy autóalkatrész-gyártó, a Denso, valamint két telekommunikációs cég, az Ericsson és a japán NTT (Nippon Telegraph és a Telephone Corporation) autóipari big data konzorciumot hoztak létre. Az Automotive Edge Computing Consortium feladata lesz, hogy kidolgozza az önvezető autókhoz szükséges mobilhálózati eszközökre vonatkozó szabványokat a megnövekedő adatátviteli és adatfeldogozási kapacitásigényekhez igazodóan.

Nyolc év múlva, 2025-ben az előzetes becslések szerint csak az önevezető technológiához kötődően havi 10 exabájt (kb. 10 milliárd gigabájt) adat mozog majd az önvezető közlekedési eszközök és a felhős adatközpontok között.

Ennek megfelelően a konzorcium elsősorban a hálózati kapacitás növelésére fog összpontosítani – áll a Toyota tömör közleményében. A konzorcium munkája kiterjed a nagy tömegű adatmennyiség továbbításához szükséges hálózatokra, valamint a rendszerben használandó mobil eszközökre is. A szabványok mellett a legjobb gyakorlatok és use case-ek kidolgozását is tervezik. Emellett természetesen szeretnék a konzorciumot minél gyorsabban bővíteni.

Ez tényleg nem megy egyedül

Az önvezető technológia minden eddiginél komolyabb együttműködést követel meg az iparági szereplőktől. Ráadásul eleve több iparágnak kell összefognia. A szűken vett autógyártó ipar (autógyártók, motorfejlesztő cégek, szórakoztató elektronikai és egyéb alkatrész-beszállítók stb.), az informatikai ágazat (félvezető-gyártás, szoftveripar, felhős szolgáltatók stb.) és a telekommunikációs ágazat közös munkájával lehet megoldani nagyon sok felmerülő kérdést.

Az önvezető technológia nagy adatfeldolgozási igénye például új hálózati és számítástechnikai infrastruktúrákat, tárolási erőforrás-elosztási eljárásokat stb. igényelnek. Ezért a konzorcium szoros kapcsolatot akar kialakítani az önvezető technológiák körül létrejött iparági szövetségekkel, valamint a vezető vállalatokkal.

Cloud & big data

Nem tudjuk és nem is nagyon akarjuk használni az AI PC-t

Mindez egy Intel által rendelt nemzetközi kutatás eredményeiből olvasható ki. Az eladásban érdekelt csipgyártó összefoglalója azért igyekezett a potenciális pozitívumokra koncentrálni.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.