A Salesforce.com szerdai bejelentése szerint 2,8 milliárd dollárért vásárolja fel a webes e-kereskedelmi szoftvermegoldásokat fejlesztő, szintén amerikai Demandware-t. Az akvizícióval a Salesforce újabb frontot nyit a tradícionális szoftvergyártó versenytársakkal (SAP, Oracle) szemben, amelyek már ugyancsak megjelentek saját, felhő alapú e-kereskedelmi szoftverszolgáltatásaikkal.
Jól menő piacra lépnek be
Az elektronikus kereskedelmi szegmens rohamos növekedésével a kereskedők és viszonteladók egyre erősítik online jelenlétüket, ez pedig növekvő igényt jelent az olyan szoftvertermékek iránt, amelyek segítenek a fizetések feldolgozásában vagy az árukészletek kezelésében.
A digitális e-kereskedelmi platformok piacának növekedése ráadásul belátható időn belül nem is lassul: az előrejelzések szerint 2020-ig évente 14 százalék körüli növekedéssel érdemes számolni, így a Gartner piackutató aktuális jóslataiban a globális forgalom négy év múlva már a 8,5 milliárd dollárt is simán eléri majd.
Nem véletlen, hogy a Salesforce által ajánlott, részvényenként 75 dolláros vételár igen magas, 56 százalékos prémiumot jelent a Demandware papírjainak keddi értékéhez képest. Ez az elemzők szerint azt is jelzi, hogy a cég felvásárlása iránt nem csak a Salesforce érdeklődött, mivel a magas ár mögött éles licitháborút sejtenek – van, aki konkrétan be is dobta az Oracle és az Adobe Systems nevét.
Szélesebb portfóliót építenek
A Demandware, melynek ügyfelei között olyan megrendelőket találhatunk, mint a L'Oreal vagy a Marks and Spencer, az elmúlt tíz pénzügyi negyedévében folyamatosan bővülő eladásokról számolt be, bár részvényeinek árfolyama több mint ötödével csökkent az elmúlt tizenkét hónap során.
A Demandware-tranzakciót a Salesforce közleménye alapján a társaság július végén záruló második pénzügyi negyedévének végéig nyélbe is ütik, ami a szoftvercég korábban 8,2 milliárd dollárosra tervezett 2017-es bevételeit 100-120 millió dollárral növelheti, bár nyereségességét némileg ronthatja.
A Reuters által megszólaltatott piaci elemző szerint a Salesforce praktikusan már megnyerte a CRM-háborút, azonban mindenképpen portfóliójának szélesítésére és mélyítésére van szüksége, ha meg akarja őrizni vezető szerepét a technológiai innováció területén – a Demandware akvizíciója pedig éppen ezen a területen segíthet eltüntetni az egyik vakfoltot.
A vállalat ennek megfelelően folyamatosan keresi a cégfelvásárlások lehetőségét. A bejelentés kapcsán a Salesforce vezérigazgatója, Marc Benioff is úgy fogalmazott a CNBC-nek adott interjúban, hogy közel sem sikerül nyélbe ütniük az összes tervezett üzletet, de a Demandware felvásárlása most pont egy olyan kezdeményezés volt, amelyben sikerült megállapodásra jutniuk.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak