Márciusban húzta le a redőnyt végleg az egyik leghíresebb tech blog, a GigaOM, amely a havi több mint 6 millió egyedi látogatójával sem volt már elég vonzó befektetési célpont. Annyi bevételet pedig nem tudott termelni, hogy eltartsa magát, és fizesse a hitelezőit. Ami azonban az Om Perkash Malik alapította oldalnak nem sikerült, bejött a Re/code-nak: felvásárolta a Vox Media.
A The Wall Street Journal szerint elsősorban a Re/code konfencia üzletága keltette fel a The Verge-et is kiadó cég érdeklődését. A Re/code azonban továbbra is önállóan dolgozik tovább.
Mit arra az üzleti lap felhívja a figyelmet, konszolidálódni látszik az online technológiai lapok piaca. Ebbe a sorba illik a Verizon Communications terve is, amely a hónap elején 4,4 milliárdot ajánlott az AOL-ért, amely például a TechCrunch és Engadget kiadója. (Az AOL annak idején szintén felvásárlással jutott a két oldalhoz.)
A Vox Media portfóliójába jelenleg a jellegzetes dizájnú The Verge a legerősebb név, de a Re/code-dal együtt még további hét márka tartozik hozzá: a sporttal foglalkozó SB Nation, a videojátékokra szakosodott Polygon, az ingatlan tematikájú Curbed, a gasztronómiai témájú Eater, a divattal foglalkozó Racked, a Vox általános hírportál és most már a Re/code is. A teljes portfóliónak havonta mintegy 50 millió egyedi látogatója van. Ennek növelésében egyelőre a Re/code-nak kis szerep jut a maga 1,5 millió egyedi látogatójával.
Alig másfél éves...
Az 1,5 millió egyedi látogatót azonban érdemes onnan nézni, hogy az oldalt mindössze másfél éve, tavaly januárban alapította Walter S. Mossberg (a fenti képen), aki korábban a The Wall Street Journal technológiai rovatvezetője volt. Ennyi idő elég volt arra, hogy ne csak egy jól bejáratott oldalt, hanem egy konferenciabrandet is fel tudjanak építeni. Ebben nyilván segítségére voltak a gazdasági lapnál szerzett kapcsolatai is. A Code konferenciákat ma már nemzetközi szinten jegyzik. A legjelentősebb a Code Conference, amelyet idén ősszel Hongkongban is megrendeznek majd.
A Re/code elsősorban a Vox Media meglévő fejlesztési és marketingbázisában, valamint a kreatív és reklámszolgáltatásaiban látja a felvásárlás előnyét, melyeket a jövőben a Re/code is tud hasznosítani.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak