Nagy neveket találunk az open source alapokon nyugvó SmartDeviceLink Consortium tagjai között. A cél egy olyan iparági platform elterjesztése, amely egyik nagy informatikai cégtől sem függ.

Az autógyártók és a szoftvercégek mind szorosabb kapcsolatba kerülnek egymással, ahogy a vásárlók mind több és több informatikai megoldást szeretnének látni és használni útközben is. Az IT-s óriások természetesen örömmel elfoglalnák a járművek kijelzőjét is, ám ezt sok autógyártó nem látná szívesen. A függetlenség megőrzését próbálja szorgalmazni egy új szövetség is, amelynek induló tagjai között egy sor komoly iparági szereplő van, és még többel bővülhet a lista.

Nyitottak maradnának

A Ford 2013-ban debütált AppLink rendszerét már jó ideje megosztotta a fejlesztői közösséggel. Ebből lett az open source platformként funkcionáló SmartDeviceLink (SDL), amely a mobiltelefonos alkalmazások és a kocsi rendszereinek minél zökkenőmentesebb összekapcsolását biztosítja. Az SDL-t eddig csak a Toyota karolta fel a riválisok között, amikor pontosan egy évvel ezelőtt hivatalosan is a platform támogatójává lépett elő.

A most induló Las Vegas-i CES megnyitója előtt a két gyártó a fentiénél lényegesen szélesebb körű formáció megalakulását jelenthette be. A SmartDeviceLink Consortium tagja például a Mazda, a Subaru, a Suzuki, vagy éppen a PSA konszern. A gyártók mellett egy sor beszállító is szerepel a támogatók között, valamint többen nyilatkozat aláírásával fejezték ki későbbi csatlakozási szándékukat. 

A SmartDeviceLink Consortium megalakulása nagy lökést adhat az open source alapokon nyúgvó SDL elterjedésének, illetve további fejlesztésének. Ennek használatával az alkalmazásfejlesztőknek elég egyetlen interfész figyelembe vételével dolgozniuk, hogy aztán a másik oldalon egy sor különböző autómárka modelljével kompatibilis appot vegyenek birtokba a sofőrök és utasok. A közös platformnak hála az SDL-t alkalmazó járművek irányító rendszereivel (érintőképernyő, hangfelismerés, kormányon elhelyezett gombok stb.) közvetlenül elérhetők lesznek a mobil alkalmazások funkciói. Sőt a kocsi szenzorai által gyűjtött bizonyos információkat is megkaphatják és felhasználhatják az alkalmazások a jobb működés érdekében.

A droid meg az alma

A szövetség megalapítása egyértelműen a nagy informatikai vállalatok "túlterjeszkedését" igyekszik meggátolni. Az Apple és a Google ugyanis mind elkészítette már és örömmel adja a gyártóknak saját platformját, a CarPlayt és az Android Autót. Ezekkel viszont egyrészt az a probléma, hogy külön-külön közönségnek szólnak, másrészt az autógyártók (joggal) félnek attól, hogy ha túl nagy területet adnak át az IT-s óriásoknak, azzal a saját szerepüket gyengíthetik ebben az ökoszisztémában.

Egyébként a Ford például egyelőre minden hangszeren játszik, hiszen az SDL pátyolgatása mellett az Apple és a Google platformjának használatát is támogatja bizonyos modelljeiben. Ugyanakkor vannak más úton járók is. A Fiat például szintén ezen a héten jelentette be, hogy még szorosabbra fűzi a kapcsolatát a Google-lel, aminek gyümölcseként egy új, természetesen androidos alapokon nyugvó fedélzeti infotainment-rendszert fejleszt neki a keresőóriás.

Cloud & big data

A Tesla bármelyik másik márkánál több halálos balesetben érintett

Az elmúlt években gyártott járműveket vizsgálva kiderült, hogy az amerikai utakon a Teslák az átlagosnál kétszer gyakrabban szerepelnek végzetes ütközésekben a megtett mérföldek arányában.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.