Nagy neveket találunk az open source alapokon nyugvó SmartDeviceLink Consortium tagjai között. A cél egy olyan iparági platform elterjesztése, amely egyik nagy informatikai cégtől sem függ.

Az autógyártók és a szoftvercégek mind szorosabb kapcsolatba kerülnek egymással, ahogy a vásárlók mind több és több informatikai megoldást szeretnének látni és használni útközben is. Az IT-s óriások természetesen örömmel elfoglalnák a járművek kijelzőjét is, ám ezt sok autógyártó nem látná szívesen. A függetlenség megőrzését próbálja szorgalmazni egy új szövetség is, amelynek induló tagjai között egy sor komoly iparági szereplő van, és még többel bővülhet a lista.

Nyitottak maradnának

A Ford 2013-ban debütált AppLink rendszerét már jó ideje megosztotta a fejlesztői közösséggel. Ebből lett az open source platformként funkcionáló SmartDeviceLink (SDL), amely a mobiltelefonos alkalmazások és a kocsi rendszereinek minél zökkenőmentesebb összekapcsolását biztosítja. Az SDL-t eddig csak a Toyota karolta fel a riválisok között, amikor pontosan egy évvel ezelőtt hivatalosan is a platform támogatójává lépett elő.

A most induló Las Vegas-i CES megnyitója előtt a két gyártó a fentiénél lényegesen szélesebb körű formáció megalakulását jelenthette be. A SmartDeviceLink Consortium tagja például a Mazda, a Subaru, a Suzuki, vagy éppen a PSA konszern. A gyártók mellett egy sor beszállító is szerepel a támogatók között, valamint többen nyilatkozat aláírásával fejezték ki későbbi csatlakozási szándékukat. 

A SmartDeviceLink Consortium megalakulása nagy lökést adhat az open source alapokon nyúgvó SDL elterjedésének, illetve további fejlesztésének. Ennek használatával az alkalmazásfejlesztőknek elég egyetlen interfész figyelembe vételével dolgozniuk, hogy aztán a másik oldalon egy sor különböző autómárka modelljével kompatibilis appot vegyenek birtokba a sofőrök és utasok. A közös platformnak hála az SDL-t alkalmazó járművek irányító rendszereivel (érintőképernyő, hangfelismerés, kormányon elhelyezett gombok stb.) közvetlenül elérhetők lesznek a mobil alkalmazások funkciói. Sőt a kocsi szenzorai által gyűjtött bizonyos információkat is megkaphatják és felhasználhatják az alkalmazások a jobb működés érdekében.

A droid meg az alma

A szövetség megalapítása egyértelműen a nagy informatikai vállalatok "túlterjeszkedését" igyekszik meggátolni. Az Apple és a Google ugyanis mind elkészítette már és örömmel adja a gyártóknak saját platformját, a CarPlayt és az Android Autót. Ezekkel viszont egyrészt az a probléma, hogy külön-külön közönségnek szólnak, másrészt az autógyártók (joggal) félnek attól, hogy ha túl nagy területet adnak át az IT-s óriásoknak, azzal a saját szerepüket gyengíthetik ebben az ökoszisztémában.

Egyébként a Ford például egyelőre minden hangszeren játszik, hiszen az SDL pátyolgatása mellett az Apple és a Google platformjának használatát is támogatja bizonyos modelljeiben. Ugyanakkor vannak más úton járók is. A Fiat például szintén ezen a héten jelentette be, hogy még szorosabbra fűzi a kapcsolatát a Google-lel, aminek gyümölcseként egy új, természetesen androidos alapokon nyugvó fedélzeti infotainment-rendszert fejleszt neki a keresőóriás.

Cloud & big data

Törésteszt: milyen magasról eshet le az iPhone 8?

Kipróbálták, hogy önnek már ne kelljen: sokat bír az Apple új okostelefonja.
 
A világ biztosítási piaca közel 5 ezer milliárd dollár. Ennek egy részét hamarosan elvehetik az insurtech cégek. De ez mindkét félnek kemény küzdelem lesz.

a melléklet támogatója a Balasys

Hirdetés

Most készüljön fel a fintech világ biztonsági kockázataira!

A pár éve kitört fintech-láz, valamint a jövő év elején életbe lépő PSD2 nem csak a pénzügyi piacok üzleti modelljét borítja meg. A biztonsági kérdéseket is sürgősen újra kell gondolniuk a piac szereplőinek.

A koncentrált erőforrások kockázatai is koncentráltan jelentkeznek. Az informatikai szolgáltatóknak, felhős cégeknek érdemes lenne körülnézniük a közműszolgáltatóknál, hogyan kezelik ezt a problémát.

Sikeremberektől is tanultak a CIO-k

a Bitport
a Vezető Informatikusok Szövetségének
médiapartnere

Hogyan forradalmasítja a számítástechnikát a nanotechnológia? Majzik Zsolt kutató (IBM Research-Zürich) írása. Vigyázat, mély víz! Ha elakadt, kattintson a linkekre magyarázatért.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthetően, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport ötödik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2017 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.