A harmadik App! konferencián jártunk, ahol elsősorban az mobilok üzletre gyakorolt hatását vizsgáltuk be.

A HWSW harmadik alkalommal trombitálta össze a mobilfejlesztéssel, UX-szal, illetve üzlettel foglalkozó szakembereket, valamint az ezen a területen dolgozó érdeklődőket. A konferencia évről évre egyre profibb keretek között igyekszik megfejteni, hogy merre megy az iparág, a hazai szakemberek pedig azon vannak, hogy a cégek vezetői, vagy az adott területért felelős alkalmazottai el tudják dönteni, hogy mi történik, ha tovább halogatják a mobilos fejlesztéseket.

Mobilban utazni márpedig kell

Mert annak ellenére, hogy az alapfeltevés, mely szerint mobil nélkül nincs élet, már évek óta ott van a levegőben, az általunk látott előadások mégis arról tanúskodnak, hogy a mobilra optimalizált céges weboldalak, az üzleti tevékenységet támogató alkalmazások, a konverzió, az ügyfelek mobil oldalról történő fogadása, kiszolgálása még mindig gyerekcipőben jár. Vannak cégek, akik már előrébb járnak az evolúcióban, és rendelkeznek mobilra irányított üzleti folyamatokkal, de egyikük sem tudott olyan eredményekről beszámolni, ami miatt a hallgatóság úgy érezte volna, hogy amint visszamegy az irodába, máris indítja a mobilos stratégiát.

Lemák Gábor - MobilTárca (fotó: HWSW)

Egy konferencia programját egy személy képtelen befogadni egyetlen nap alatt (főleg, ha kétnapos, mint idén a szakmai workshopokkal kibővült App!), így mi kizárólag az Biz és eKereskedelem szekciókra koncentráltunk, innen szemezgetünk az előadások közül, illetve a fenti következtetéseket is az itt elhangzott előadásokból vontuk le. Az üzleti vonatkozású előadások közül elsőként Lemák Gábor, a Mobiltárca Szövetség főtitkárának előadását néztük meg, ami elsősorban az NFC-s mobilfizetés hónapok óta tesztüzemétől számolt be. A konklúzió röviden: a tesztben résztvevők szeretnek mobillal fizetni, csak azt nem szeretik, hogy a sok a macera, mire fizetőképessé válik a készülékük. A teszt mellett párhuzamosan futó kutatásból az derül ki, hogy már most szívesebben fizetünk a kár kisebb összeget is a mobillal (4x gyorsabb így a folyamat), mint bankkártyával, illetve a válaszadók többsége szerint a még csak két kártyát magába foglaló rendszer már most piacképes lehetne.

Rajta vannak, de (még) nem sok eredménnyel

Inotay Balázs (Cellum) előadása érdekes ellentéte volt a 3000 mobiltárcásról szóló beszámolónak, hiszen egy olyan mobilfizetési módról szól, ami kicsit avíttnak tűnik az NFC-hez és az érintés nélküli fizetéshez képest. A mozgó QR-kód ettől függetlenül figyelemre méltó fejlesztés, amit azt teszi lehetővé, hogy az adatokat egy tizedmásodpercenként változó, az animált gifekhez hasonló QR-kódba sűrítsék be, amivel akár az teljes Gyűrűk Ura is beférne egyetlen kódba, csak éppen nem lenne sok értelme. A jegyinformációk, azonosításhoz szükséges adatok tárolására azonban tökéletes, főleg azért, mert jellegénél fogva másolhatatlan és hamisíthatatlan.

Sok adatot, grafikonokat, ábrákat prezentálni nem hálás feladat egy konferencián, főleg akkor, ha ez a délutáni órákban történik. Jakab Roland (Ericsson) mégis ezzel próbálkozott, amikor bemutatta a Bitporton is megjelent Ericsson Mobility jelentés részleteit azzal kapcsolatban, hogy miként alakulnak a mobilhasználati szokások a közeljövőben. A lényeg: egyre többet mobilozunk, egyre türelmetlenebbül, egyre több videótartalmat fogyasztva. 

Vadász Illés - Google (Fotó: HWSW)

Ezt követően áttértünk a konkrét üzleti megoldásokra, vagyis arra, hogy egy-egy szakterület hogyan képes, tud profitálni az emberek kezében lévő okostelefonból. A sort Pintér Róbert, az eNet mobilkutatás-vezetője nyitotta, aki bejelentette, hogy hamarosan indul a VeVa.hu, azaz a mobilos kutatási rendszer. A projekt célja elsősorban a panelépítés (50 ezer válaszadóval), illetve az, hogy a Véleményem Van jelszó alatt a kutatás résztvevőivé tegyék azokat, akiket a készülékek kijelzőjén, egy azon futó alkalmazás segítségével lehetne bevonni piackutatási projektekbe. Az izgalmas és trendekhez igazodó megoldás mindenképpen előremutató, de az eNet szakembere többször figyelmeztetett, hogy önmagában ez a módszer sem tökéletes, vannak olyan területek, aminek a felmérése ezzel a módszerrel nem is lehetséges. Amennyiben viszont helyszínalapú, eseményfüggő, a válaszadót körülvevő dolgokra reflektáló, azonnali visszajelzést adó információkra van egy cégnek szüksége, akkor bevethető a metódus.

A délután folyamán a BónuszBrigád és a Jófogás.hu képviselője is arról beszélt, hogy a mobil milyen hatással van a kuponos, valamint apróhirdetési üzletre, illetve hogyan „kényszerülnek” a cégek változtatni az üzletfejlesztésen annak érdekében, hogy ne maradjanak le valamiről. Főleg Kovács Márton (Schibsted) előadásából csengett ki markánsan az a vélemény, hogy azért van mobilos oldal, illetve app, mert kötelező, mert nem tehetik meg, hogy ne legyen, mert csak. Ezzel együtt a mobilra érkező látogatók aránya láthatóan növekszik, de egyelőre elenyésző hányadát adják az össz látogatói, felhasználói számnak – és akkor a bevétel termelésről még nem is beszéltünk. Az biztos, hogy mindkét cég komolyan foglalkozik a mobilos felhasználókkal, mert úgy gondolják, hogy egyszerűen nem tehetik meg, hogy ne szolgálják ki azt a réteget, amelyik már most mobillal intézne mindent. 

Számunkra egyértelműen Vadász Illés (Google) vitte el a legszórakoztatóbb, legpörgősebb előadás címét, pedig ebben is igen sok szám és adat szerepelt. A keresést (mi mást?) fókuszba állító prezentáció arra futott ki, hogy a keresések egyre nagyobb hányada mobilról indul. Ez az arány Magyarországon 16%, egy nap alatt pedig az okostelefonok tulajdonosainak 47 százaléka nyúl a mobilhoz, ha valamire rá szeretne keresni. Figyelemreméltó, hogy a keresések helyszínéül igen gyakran maguk az üzletek szolgálnak, ami azt jelenti, hogy a vásárlást megelőző, elősegítő keresések jelentősége óriási, főleg akkor, ha azt konkrét vásárlás, pénzköltés követi. 

Nem csak a diákok, a tudósok is egyre gyakrabban íratnak szövegeket az MI-vel

Ennek oka az ő esetükben is az időzavar és a teljesítménykényszer lehet, csakhogy sokkal nagyobb problémákat okozhatnak vele.
 
Hirdetés

Biztonságos M2M kommunikáció nagyvállalti környezetben a Balasystól

A megnövekedett támadások miatt az API-k biztonsága erősen szabályozott és folyamatosan auditált terület, amelynek védelme a gépi kommunikáció (M2M) biztonságossá tételén múlik.

A válasz egyszerű: arról függ, hogy hol, hogyan és milyen szabályozásoknak és üzleti elvárásoknak megfelelően tároljuk az információt. A lényeg azonban a részletekben rejlik.

a melléklet támogatója az EURO ONE Számítástechnikai Zrt.

CIO KUTATÁS

TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?

Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »

Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.