A két távközlési szolgáltató a múlt héten az NMHH-val kötött hatósági szerződésben vállalta, hogy a teljes körű tájékoztatás érdekében újabb értesítéssel hívja fel az előfizetők figyelmét a július 1-jén hatályba léptetni kívánt tarifamódosítással (értsd: áremeléssel) kapcsolatos jogaikra.
Mint arról a múlt héten már beszámoltunk, a Telenor elvileg június 24-én és 25-én SMS-ben tájékoztatta a díjszabások módosításáról az érintett ügyfeleket, akik a szolgáltató ügyfélszolgálati csatornáján a hónap végéig jelezhetik, ha nem fogadják el a díjváltozást. Amennyiben nem nyilatkoznak a megadott határidőig, akkor a szerződésmódosítás a hűségszerződéssel rendelkező és nem rendelkező előfizetőknél ugyanúgy életbe lép - aki ennek elébe akar menni, az június 30-ig igényelhet visszahívást a vállalattól a szerződésmódosítással kapcsolatban.
Hatos, kettes, viszlát
Mivel a szóban forgó értesítések jellemzően pénteken, a munkanap végén érkeztek meg, a felhasználók hétfői rohamát követően a cég telefonos ügyfélszolgálatán és üzleteiben is jócskán megnövekedett a várakozási idő. A források mindenhol a szokásos jelenségekről, vagyis kígyózó sorokról, haldokló sorszámkiadó automatákról és alkudozó ügyfélszolgálatosokról számoltak be. Bár a szolgáltató azt javasolta a sorban állóknak, hogy a 1220-as telefonos ügyfélszolgálaton a 6-os menüpontban a 2-es gombbal kérjenek visszahívást, ez a beszámolók szerint közel sem ilyen egyszerű, mivel tegnap az 1220-as szám is sokaknak elérhetetlen volt.
A Telenor időközben bejelentette, hogy erre reagálva tegnap déltől gyorsított ügyintézési eljárást vezetett be üzleteiben az áremeléssel kapcsolatos kérdések kezelésére, bár az borítékolható, hogy a későn ébredőknek a mai félfogadási időben is a tegnapihoz hasonló tömegre kell számítaniuk.
Holnaptól a Telekomnál sem unatkoznak majd
A Magyar Telekom korábban már közölte, hogy a díjváltozásról szóló értesítőket júliusban fogja megküldeni az előfizetőknek, akik ezek kézhezvételétől számított 15 napon belül utasíthatják vissza a tarifaváltozást. A számlás (postpaid) előfizetők a július 1-je után kézhez vett első számlájukon találják meg az értesítést, míg a Domino (prepaid) előfizetők SMS-ben kapják majd meg szintén július 1-je után, tehát a 15 napos nyilatkozási határidő onnantól kezdve számítható majd.
A Telekom azt javasolja, hogy a nyilatkozni kívánó ügyfelek a díjmentesen hívható telefonos ügyfélszolgálaton jelezzék ezt. Ezenkívül minden más ügyfélszolgálati csatornán - személyesen a Telekom üzletekben, írásban, emailen - is jelezhetik, ha nem fogadják el a szerződésmódosítást.
Adathelyreállítás pillanatok alatt
A vírus- és végpontvédelmet hatékonyan kiegészítő Zerto, a Hewlett Packard Enterprise Company platformfüggetlen, könnyen használható adatmentési és katasztrófaelhárítási megoldása.
CIO KUTATÁS
TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?
Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »
Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak