Az amerikai T-Mobile már hat hónapja teszteli Digits nevű új szolgáltatását, amelyet május 31. után általánosan is az ügyfelek rendelkezésére bocsát. A Digits lényege, hogy az előfizetők több eszközt, így több telefont, PC-ket, tableteket vagy okos órákat is hozzárendelhetnek meglévő telefonszámukhoz. A dolog emellett fordítva is működik, vagyis több – legfeljebb öt – számmal használhatják ugyanazt a készüléket.
Ez már nem a SIM-hez kapcsolódik
A Google Voice-hoz hasonló megoldás már kizárólag IP alapú hanghívásokkal operál (ez nem az adatforgalmat terheli, mint Voice és a különféle üzenetküldő alkalmazások), de a felhasználók SMS üzeneteket is küldhetnek a laptopjukról, amelyek a fogadó oldalán semmiben sem különböznek a megszokott, telefonról küldött szöveges üzenetektől.
A T-Mobile szerint a béta tesztek során a legtöbben ezt a készséget próbálgatták, de voltak, akik a SIM kártyától független szolgáltatásban még az olyan, első hallásra furcsa felállásokat is hasznosnak találták, mint hogy egy közös családi telefonszám egyszerre kicsöngjön az összes családtagnál, vagy akár egy cégnél az összes értékesítőhöz befusson egy hívás az értékesítési feladatokra elkülönített vonalon, tulajdonképpen tartózkodási helytől és eszköztől függetlenül.
Az alábbi demó a Digits készségeit mutatja be, még tavaly decemberből:
A T-Mobile a már meglévő előfizetésekhez ingyen kínálja a Digits szolgáltatásait, ami darabonként és havonta 10 dollárért további vonalakhoz is hozzárendelhető lesz. Emellett az operátor korlátozott ideig egy akciót is életre hív: az 5 dollárba kerülő T-Mobile One Plus csomag regisztrációja mellé a kezdeti időszakban egy extra Digits telefonszámot is ad.
Belépő az összes elképzelhtő eszközre
A Digits elvileg minden androidos vagy iOS-t futtató készüléken használható; maga az üzenetküldő funkció Chrome és Firefox böngészők alatt érhető el, de van külön alkalmazás az Android és az iOS mellett a Mac és Windows rendszerek alá is. A lényeg, hogy innentől sokkal kisebb problémát jelent majd, ha valaki mondjuk otthon felejti reggel a mobilját.
Míg a Samsung vagy az LG bizonyos eszközein lehetőség van a Digits natív integrációjára a már meglévő alkalmazásokban, addig az iPhone-tulajdonosok csak a Digits app alól kezelhetik a szolgáltatást, és az iMessage-et sem szinkronizálhatják vele. Maga a Digits alkalmazás egy egységes dashboard alatt kezeli a hívásinformációt és a szöveges vagy hangüzeneteket.
A T-Mobile szerint a felhasználói fiókhoz kapcsolódó új számrendszer tulajdonképpen az összes, hálózatra kapcsolódó eszközt és platformot megcélozza, ami elég szokatlan, de mindenképpen előremutató lépés egy mobil operátortól, mivel hasonlót eddig csak a másik oldalon láttunk. A mostani bejelentés kapcsán a T-Mobile technológiai igazgatója elmondta, hogy olyan megoldást próbáltak létrehozni, ami egyrészt a hálózat működésének alapjait érinti, másrészt leszámol a régi telkós szabályokkal.
Ezeknek a szabályoknak az értelmében minden előfizető egy SIM kártyának és egy hozzá tartozó hardvereszköznek feleltethető meg, ezzel szemben a Digits a szolgáltató és a felhasználó előtt is megnyit egy csomó új lehetőséget. Azt a T-Mobile-nál is világossá tették, hogy hosszú távú befektetésről van szó, és idővel egyre több és több új funkciót csapnak majd a Digits szolgáltatáshoz, amelyeket a felhasználói visszajelzések és a későbbiekben induló béta tesztek során véglegesítenek.
CIO KUTATÁS
AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE
Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?
Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!
Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak