Csak néhány fejlesztő fér oda a húsosfazékhoz, de ők viszik el a bevételek nagy részét.

Az App Store és a Google Play csak kevés mobilfejlesztéssel foglalkozó cégnek engedi meg, hogy hangos sikerekről számolhassanak be. Csak néhány appnak adatik meg a siker, viszont aki befut, az biztosra veheti, hogy a bevételekből hosszú ideig fenntarthatja az érdeklődést. Többek között ezekre a következtetésekre jutott a Midia Research, aminek eredményeit a The Guardian foglalta össze.

A játékok visznek mindent

A kutatócég 2014 májusában elemezte a két app bolt (App Store, Google Play) legnagyobb bevételt hozó alkalmazásainak top 50-es toplistáját, a vizsgálatban Európa nagy piacai (Egyesült Királyság, Németország, Franciaország, Spanyolország, Olaszország), illetve USA és Kanada vett részt. Egy hónap alatt körülbelül 700 alkalmazást elemeztek és az derült ki, hogy a toplisták élén tanyázó appok 81%-ához mindössze 50 fejlesztő cég köthető.

Egy másik megközelítés azt mutatta ki, hogy a 700 vizsgált alkalmazás 84,9 százaléka játék volt, a többi típus pedig messze lemaradva követte a legnépszerűbb kategóriát. Így a közösségi appok (4%), az ismerkedéssel, randizással összefüggő applikációk (3,9%), valamint a navigációs és utazásra fókuszáló alkalmazások (2,3%) óriási hátrányban kullognak a játékok mögött.

Pénzgyár :készülnek a karakterek a Supercell irodájában

A Midia munkatársai szerint ez nem különösebben meglepő, mivel a játékokon kívül egyetlen más típusú alkalmazás típus esetében sem éreztek még rá az alkotók arra, hogy mi lehet a legjobb módszer az in app purchase, azaz az alkalmazáson belüli vásárlás modelljének meghonosítására, elfogadtatására. Mark Mulligan és Karol Severin sommás véleménye szerint a „az appok piaca egyenlő a játékok piacával”.

Nagyok, még nagyobb bevételekkel

A tanulmány rámutatott egy másik fontos jelenségre is: a sikeres játékok a freemium (az app ingyenes, de az extra tartalmakért már fizetni kell) modell alkalmazása miatt egy idő után annyi bevételt termelnek, hogy a többi alkalmazásnak esélye sincs hozzáférni a vásárlók pénztárcájához. Innen pedig egyenes út vezet oda, hogy ezeknek a stúdióknak sokkal nagyobb forrás áll rendelkezésükre az éppen futó, vagy a befuttatni kívánt játékok népszerűsítésére.

A finn Supercell (Clash of Clans, Boom Beach) például naponta 1 millió dollárnyi összeget költ csak arra, hogy a játékaik kiemelt helyen jelenjenek meg a store-okban, amelyekből aztán naponta 5 millió USD bevételük van. Mulligan és Severin szerint jól beazonosíthatók az alkalmazás piac szuper hatalmai (USA, Svédország, Japán), akik együttesen 61 százalékát hozzák be a legtöbb bevételt termelő appoknak.

A svéd King az egyik legnagyobb hal a piacon (hozzájuk köthető a végtelenül addiktív Candy Crush Saga), ezért az sem meglepő, hogy a svédek által készített játékok 75 százaléka tőlük kerül ki. A Supercell adatai szerint 2013-ban csak két (mobilra és táblagépre írt) játéknak köszönhetően 892 millió dollár bevételt termeltek, de a King sem panaszkodhat a szintén tavalyi évre vonatkozó, közel két milliárd dolláros forgalmára.

Mobilitás

A Tesla bármelyik másik márkánál több halálos balesetben érintett

Az elmúlt években gyártott járműveket vizsgálva kiderült, hogy az amerikai utakon a Teslák az átlagosnál kétszer gyakrabban szerepelnek végzetes ütközésekben a megtett mérföldek arányában.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.