A Twitter már közzétette, hogy mely témákra voltunk a legjobban rácsavarodva 2015-ban, így most a Google-ön a sor. A keresőcég a mikrobloghoz képest sokkal nagyobb rutinnal és részletességgel mutatja be minden év végén a legfelkapottabb trendeket, és sikerül ezzel párhuzamosan olyan könnyfakasztó videókat rendeznie, amelyek tökéletes metszetét adják a világot megrengető témáknak.
Az Éden hotel hatalma
A megszokott tematizáláshoz hasonlóan idén is válogathatunk a globális, a magyar, vagy a világ bármely országának leggyakrabban keresett kifejezései között. Ezek szerves részeit képezik a 10-es toplisták, amelyek olyan témák köré szervezve állnak össze, mint a felkapott keresések, hírek, magyar, külföldi személyek, vagy televíziós műsorok. A magyar eredmények minden évben kicsit nyomasztó eredményt hoznak az Éden Hotel (ez volt a legkeresettebb hazai kifejezés), a Violetta (a legnépszerűbb koncert), vagy a Fogyni akarok témák miatt.
A hazai érdeklődés egyetlen ponton mutat hasonlóságot a globálissal: ez a francia gúnylap, a Charlie Hebdo szerkesztőségét ért támadás és az azzal kapcsolatos hírek. A Google felhasználóit könnyűzenei fronton legjobban Adele érdekelte, a sportesemények közül a Copa America hozta a legtöbb keresést, illetve a különböző valóságshow-k szereplői világszinten is nagy figyelmet vívtak ki maguknak.
A Google a globális eredmények között külön listát szentel a tech vonatkozású témáknak. A top 10 helyezett közül hármat az Apple szállít: az iPhone 6s az első, a Watch, illetve az iPad Pro pedig a harmadik, negyedik helyet szerezte meg magának. A Samsung szintén három termékkel szerepel, amelyek közül a Galaxy S6 a második helyet húzta be. A lista legmeglepőbb szereplője kétség kívül a Surface Pro4, ami még éppen megcsípte a 10. helyezést.
Vissza a múltba a Nokiával
Az 2015-ös keresési trendeket bemutató oldalon országokra lebontva lehet böngészni az adatokat, így aki szeretné tudni, hogy pl. Ecuadorban mely városban és mely időszakokban kerestek rá legtöbbet a Minions, vagy az LG G4 kifejezésekre, az ezt is megteheti. Ha pedig ennél is átfogóbb képre vagyunk kíváncsiak, akkor a korábbi évek eredményeket és át lehet nézni, amit érdemes megtenni, mert így akadhatunk rá olyan gyöngyszemekre, hogy 2001-ben a legkeresettebb fogyasztói márka a Nokia volt és feltűnnek olyan nevek a múltból, mint a Napster, vagy a Kazaa (MP3 zenei szolgáltatók).
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak