Éden Hotel, iPhone 6s, Vágó István, Charlie Hebdo és Adele a legkeresettebb kifejezések közt.
Hirdetés
 

A Twitter már közzétette, hogy mely témákra voltunk a legjobban rácsavarodva 2015-ban, így most a Google-ön a sor. A keresőcég a mikrobloghoz képest sokkal nagyobb rutinnal és részletességgel mutatja be minden év végén a legfelkapottabb trendeket, és sikerül ezzel párhuzamosan olyan könnyfakasztó videókat rendeznie, amelyek tökéletes metszetét adják a világot megrengető témáknak.

Az Éden hotel hatalma

A megszokott tematizáláshoz hasonlóan idén is válogathatunk a globális, a magyar, vagy a világ bármely országának leggyakrabban keresett kifejezései között. Ezek szerves részeit képezik a 10-es toplisták, amelyek olyan témák köré szervezve állnak össze, mint a felkapott keresések, hírek, magyar, külföldi személyek, vagy televíziós műsorok. A magyar eredmények minden évben kicsit nyomasztó eredményt hoznak az Éden Hotel (ez volt a legkeresettebb hazai kifejezés), a Violetta (a legnépszerűbb koncert), vagy a Fogyni akarok témák miatt.

A hazai érdeklődés egyetlen ponton mutat hasonlóságot a globálissal: ez a francia gúnylap, a Charlie Hebdo szerkesztőségét ért támadás és az azzal kapcsolatos hírek. A Google felhasználóit könnyűzenei fronton legjobban Adele érdekelte, a sportesemények közül a Copa America hozta a legtöbb keresést, illetve a különböző valóságshow-k szereplői világszinten is nagy figyelmet vívtak ki maguknak.

A Google a globális eredmények között külön listát szentel a tech vonatkozású témáknak. A top 10 helyezett közül hármat az Apple szállít: az iPhone 6s az első, a Watch, illetve az iPad Pro pedig a harmadik, negyedik helyet szerezte meg magának. A Samsung szintén három termékkel szerepel, amelyek közül a Galaxy S6 a második helyet húzta be. A lista legmeglepőbb szereplője kétség kívül a Surface Pro4, ami még éppen megcsípte a 10. helyezést.

Vissza a múltba a Nokiával

Az 2015-ös keresési trendeket bemutató oldalon országokra lebontva lehet böngészni az adatokat, így aki szeretné tudni, hogy pl. Ecuadorban mely városban és mely időszakokban kerestek rá legtöbbet a Minions, vagy az LG G4 kifejezésekre, az ezt is megteheti. Ha pedig ennél is átfogóbb képre vagyunk kíváncsiak, akkor a korábbi évek eredményeket és át lehet nézni, amit érdemes megtenni, mert így akadhatunk rá olyan gyöngyszemekre, hogy 2001-ben a legkeresettebb fogyasztói márka a Nokia volt és feltűnnek olyan nevek a múltból, mint a Napster, vagy a Kazaa (MP3 zenei szolgáltatók).

Piaci hírek

Nem ájultak el tőle a befektetők, hogy a Meta is a zárt MI felé fordulna

A Bloomberg riportja szerint Mark Zuckerberg ejtené a nyílt forrású megközelítést, miközben a Meta következő generációs modelljének fejlesztéséhez a kínai technológiát is segítségül hívják.
 
Sok szervezet adatvezéreltnek tartja magát, mert van BI rendszere és heti dashboardja. A valóságban azonban ennél többről van szó; a kérdés ugyanis nem az, hogy van-e elég adat, hanem, hogy mennyire jól használják a döntések meghozatalához.

a melléklet támogatója a One Solutions

EGY NAPBA SŰRÍTÜNK MINDENT, AMIT MA EGY PROJEKTMENEDZSERNEK TUDNIA KELL!

Ütős esettanulmányok AI-ról, agilitásról, csapattopológiáról. Folyamatos programok három teremben és egy közösségi térben: exkluzív információk, előadások, interaktív workshopok, networking, tapasztalatcsere.

2026.03.10. UP Rendezvénytér

RÉSZLETEK »

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.