Hamarosan megjelenik az a Chrome, amiben a korábban népszerű plug-int HTML5-re cseréli a vállalat.

Előreláthatólag decemberben jelenik majd meg a Chrome 55, amiben a Google lecseréli a Flasht HTML5-re, jelentette be a keresőóriás. Ennek során megjegyezte a vállalat, hogy noha a böngésző plug-in kulcsszerepet játszott az internetes videózás széles körben való elterjedésében, már megérett a cserére. A Google szerint a váltással nem csak a biztonság javul, de kimutathatóan csökken a mobil eszközök energiafelhasználása, illetve felgyorsul a multimédiás tartalommal bíró weboldalak beöltése is.

"A HTML5 jóval könnyebb és gyorsabb, a tartalomelőállítók pedig szívesen váltanak a gyorsabb oldalbetöltés és az alacsonyabb akkumulátorhasználat miatt – nyilatkozta Anthony LaForge, a Chrome-ban használt Flashért felelős kurátor egy blogbejegyzésben – A reszponzivitás tekintetében számos oldal esetében lesz javulás."

A Flash visszaszorítása ugyanakkor már szeptemberben elkezdődik: a Google ekkor adja ki a Chrome 53-at, amiben a plug-in már blokkolásra kerül. Nem hagyta ezt megjegyzés nélkül a Flash létrehozója, az Adobe. A vállalat – közlése szerint – is a HTML5-ben látja a webes platform jövőjét.

"Szorosan együttműködünk az olyan cégekkel, mint a Mozilla, a Microsoft és a Facebook, hogy segítsük ezeknek a nyílt szabványoknak a terjedését. A Google döntése része annak az egész iparágra kiterjedő fejlődésnek, melyre az Adobe is komoly energiákat fordít" – írta a vállalat.

Egy formátum alkonya

Az egykor de facto standard abban segítette a website-ok tulajdonosait, hogy külön alkalmazások telepítése nélkül, böngészőből futtathatóvá tegyenek olyan multimédiás tartalmakat, mint online játékok, video streaming, interaktív reklámcsíkok és hasonlók. A Flash Player azonban egy ideje már kiesett a pixisből; számos techvállalat és egyéb szervezet döntött úgy, hogy megszabadul a plug-intől, annak energiaigényes működése és biztonsági kockázatai miatt.

Népszerűsége a HTML5 terjedésével kezdett zuhanni; ahogy az onlinevideo-iparág egyre inkább az új szabvány irányába fordult, úgy fogyatkozott a levegő a Flash körül. Mivel a HTML5 kifejezetten úgy készült, hogy kiterjesztések nélkül legyen képes grafikai tartalmak megjelenítésére, nem volt kérdés, hogy idővel ki fogja szorítani a Flasht korábbi helyéről.

Többek között olyan lépések verik bele a szöget a formátum koporsójába, mint a Google bejelentése, mely szerint a cég display hirdetéseket kiszolgáló rendszere átáll a HTML5-alapú reklámokra. A döntés magyarázataként természetesen az ügyfelek minél teljesebb körű kiszolgálását jelölték meg, hiszen a Flashsel szemben a HTML5 kiválóan megjeleníthető mindenféle felületen, legyen az okostelefon, táblagép vagy éppen hagyományos számítógép.

A menetrend szerint idén június 30-ától sem az AdWords, sem a DubleClick Digital Marketing rendszere nem fogadja a Flash-alapú tartalmakat. Majd egy újabb féléves periódust követően, jövő év január 2-ától már a korábban feltöltött Flash-reklámok sem fognak futni a cég hirdetési platformjain. Egyetlen kivételt a videós hirdetések jelentik, azokra - egyelőre - nem vonatkozik a szigorítás.

Piaci hírek

A Tesla bármelyik másik márkánál több halálos balesetben érintett

Az elmúlt években gyártott járműveket vizsgálva kiderült, hogy az amerikai utakon a Teslák az átlagosnál kétszer gyakrabban szerepelnek végzetes ütközésekben a megtett mérföldek arányában.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.