A BlackBerry újabb technológiai akvizícióval erősíti BlackBerry Messenger (BBM) szolgáltatását: a kanadai társaság ezúttal a magánkézben lévő, biztonságos és zárt hálózatú kríziskommunkikációs megoldásokat szállító AtHoc felvásárlását jelentette be. A kaliforniai székhelyű AtHoc ügyfelei között több észak-amerikai blue chip vállalat is található, nem beszélve a USA védelmi és belbiztonsági minisztériumairól. A tranzakció lezárását novemberre tervezik, a vételárat nem hozták nyilvánosságra.
Az üzletfolytonosság nem csak krízishelyzetekben fontos
Az AtHoc rendszere tulajdonképpen egy riasztási rendszer, amely vészhelyzetekben lehetővé teszi a partner szervezeteknél a munkatársak folyamatos elérését akár okostelefonon, akár bármilyen digitális kijelzőn és rádión keresztül, vagy akár szirénák segítségével. A cég szolgáltatásait olyan műveletek során veszik igénybe, mint amilyen mondjuk egy mentőakció, de általában is hasznosak lehetnek azokon a területeken, ahol az átlagosnál nagyobb hangsúlyt helyeznek az üzleti folytonosságra.
A BlackBerry vezérigazgatója, John Chen szerint az AtHoc megoldásainak képesnek kellene lenniük a gazdagabb tartalmak – vagyis a szöveg mellett képek, hanganyagok és videók – megosztásra, ami a BBM-integrációval lehetővé is válik majd. Az AtHoc vezetője azt emelte ki a felvásárlással kapcsolatban, hogy a BlackBerry a skálázhatóság magasabb szintjére emeli majd a szolgáltatásokat, amelyek így jóval gyorsabban terjedhetnek el a globális piacon.
A BlackBerry-nél a biztonságra tesznek fel mindent
Chen már tavaly is jelentős részben a felvásárlásoktól várta, hogy a cég szoftvereladásokból származó bevételei tovább emelkedjenek az idei pénzügyi évben, erősítve a BlackBerry ökoszisztémájában kínált értéknövelt szolgáltatásokat. A vállalat legutóbb áprilisban jelentette be a fájlok védelmével foglalkozó WatchDox akvizícióját, amellyel ugyancsak pedigrés ügyfelekt szerzett néhány kormányügynökség, befektetési alap és hollywoodi filmstúdió személyében.
A BlackBerry az előző évben többek között a német Secusmart és a brit Movirtu felvásárlásával jutott hang- és adatforgalom-titkosító, illetve az adott SIM-kártyához több telefonszámot is hozzárendelő technológiákhoz. Chen most az AtHoc felszippantását a kirakós játék következő elemének nevezte, utalva arra, hogy a BlackBerry nem csak nagy formátumú ügyfelekhez jutott, de tovább is fejlesztette a nagyvállalatokat és kormányzati szerveket célzó portfólióját.
Ahogy a BlackBerry korábbi okostelefon-üzlete aránylag gyorsan összeomlott az iOS és az Android előretörésével, egyre inkább a szoftverfejlesztés került a társaság tevékenységének fókuszába, ez a stratégia pedig a vállalati informatikában hozzáadott értékkel rendelkező, de mindenek előtt biztonságos szolgáltatásokra épül. A most futó üzleti évre félmilliárd dolláros bevételi célt tűztek ki a szoftverszolgáltatásokból, és további 100 milliót közvetlenül a BBM-ből.
Az elemzők egylőre kételkednek az átalakulás sikerében: a cég forgalma az előző évben is harmadával esett vissza, igaz, a szigorú költségcsökkentés hatására a BlackBerry már jelképesnek mondható, 68 millió dolláros nyereséget termelt.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak