Az Elektronikus Közigazgatási Operatív Program (EKOP) keretében megvalósuló fejlesztések célja egyrészt az ügyfélkiszolgálás színvonalának emelése. Erre 2012. szeptember 15. és 2014. május 31. között 2 milliárd forintot költenek. A fejlesztés magában foglalja az adminisztratív terhek csökkentését és az egységes online, interaktív ügyfélkiszolgálás kialakítását is.
Szintén 2 milliárd forintot költenek a korábbi párhuzamos informatikai infrastruktúra konszolidációjára, hogy ezáltal egységes szolgáltatási hátteret teremtsenek az IT feladatok kiszolgálásához. Ennek a projektnek a keretében továbbfejlesztik a HR rendszert, az integrált gazdasági szervezet működéséhez igazodó gazdálkodási rendszer infrastruktúrát, valamint egységes dokumentumkezelési (iratkezelési) rendszert alakítson ki. Ez a projhekt is 2014. május 31-ével záródik.
Emellett 1,5 milliárdot költenek jövő év július 31-éig az adóigazgatás rendszereinek integrációjára. Korszerűsítik a végrehajtási és az ellenőrzési rendszert is.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak