A szolgáltatások korlátozása olyan jogosítvány, amelyet a szolgáltatóknak jogszabály biztosít annak érdekében, hogy az az előfizetői szerződést súlyosan megszegő, díjat nem fizető előfizetőket a szerződés betartására és tartozása megfizetésére szoríthassa anélkül, hogy a szerződést meg kellene szüntetnie. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) a Magyar Telekom saját adatszolgáltatásán alapuló vizsgálata szerint azonban a társaság ismételten megsértette mind a megfelelő jogszabályokat, mind saját általános szerződési feltételeit 2013 utolsó három hónapjában.
Az NMHH a hivatalból indított általános hatósági felügyeleti eljárás február 5-ei lezárásakor 160 millió forintos bírsággal sújtotta a Telekomot. Mivel a hatóság a jogsértéseket nem első ízben állapította meg, a szolgáltató vezérigazgatóját – akinek felelősségi körébe tartozik a jogkövető magatartás biztosítása – ezen felül további 2 millió forintra bírságolta. A most kiszabott szolgáltatói bírság a legnagyobb kiszabható bírság kevesebb mint egyötöde – olvasható az NMHH pénteki közleményében.
Levelek és tartozások
Az indoklás szerint a szolgáltató az előzetes felszólító leveleket normál postai küldeményként küldte el, így nem tudta igazolni, hogy erre mikor került sor, és a levelek egyáltalán eljutottak-e az előfizetőkhöz. A vállalat így a díjtartozások megfizetésére sem biztosította a jogszabályban előírt 30 napos határidőt, mivel azt a felszólítások keltétől, nem pedig annak az előfizetőhöz való megérkezésétől számította. Ugyancsak jogsértésnek számít, hogy a szolgáltatásokat abban az esetben is korlátozták, amikor az előfizető az eredeti tartozását megfizette ugyan, de a folyószámláján később keletkezett lejárt tartozás is szerepelt.
Az NMHH vizsgálata nem egyedi esetekről, hanem a szolgáltató általánosan, hosszú idő óta követett gyakorlatról szólt – egyébként a szóban forgó időszakban a Telekom összesen 72 300 esetben korlátozta szolgáltatásait valamilyen díjtartozás miatt, és ugyanebben az időszakban 32 087 előfizetőnek számított fel visszakapcsolási díjat. A hatóság korábban már 23 alkalommal vizsgálta a társaság szolgáltatáskorlátozással összefüggő gyakorlatát: ezek közül 12 alkalommal szólította fel és kötelezte a céget a hatályos szabályozásnak és az ÁSZF-nek megfelelő szolgáltatásnyújtásra, 11 alkalommal pedig összesen 23 millió forint értékű pénzbírságot is kiszabott.
Az NMHH közleménye arról is megemlékezik, hogy a Magyar Telekom az eljárás során együttműködő volt, és már annak ideje alatt is igyekezett a beazonosított problémákra megoldást találni.
Az üggyel kapcsolatban megkerestük a vállalat kommunikációs igazgatóságát is. Érdeklődésünkre a következőket írták: "A Magyar Telekom a napokban kapta kézhez a még nem jogerős határozatot, amelyet még tanulmányoz. Várhatóan fellebbezéssel fog élni."
Így újult meg Magyarország leggyorsabb mobilhálózata
Közel 100 milliárd forintos beruházással, a rádiós és maghálózat teljes modernizációjával zárult le a Yettel történetének egyik legnagyobb műszaki fejlesztése.
Cyber Threat Intelligence: üzleti előny a sötét adatokból
Egyetlen kompromittált jelszó. Egy belépési pont, amit már nem használnak. Egy korábbi alkalmazott adatszivárgása. Ezek ma már nem csupán technikai hibák, hanem valós üzleti fenyegetések, amelyek a digitális alvilág piacán előbb bukkannak fel, mint ahogy a cég egyáltalán észrevenné.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak