Az NMHH szerint sem a jogszabályoknak, sem az általános szerződési feltételeknek nem felelt meg a vállalat szolgáltatások korlátozásával kapcsolatos gyakorlata.

A szolgáltatások korlátozása olyan jogosítvány, amelyet a szolgáltatóknak jogszabály biztosít annak érdekében, hogy az az előfizetői szerződést súlyosan megszegő, díjat nem fizető előfizetőket a szerződés betartására és tartozása megfizetésére szoríthassa anélkül, hogy a szerződést meg kellene szüntetnie. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) a Magyar Telekom saját adatszolgáltatásán alapuló vizsgálata szerint azonban a társaság ismételten megsértette mind a megfelelő jogszabályokat, mind saját általános szerződési feltételeit 2013 utolsó három hónapjában.

Az NMHH a hivatalból indított általános hatósági felügyeleti eljárás február 5-ei lezárásakor 160 millió forintos bírsággal sújtotta a Telekomot. Mivel a hatóság a jogsértéseket nem első ízben állapította meg, a szolgáltató vezérigazgatóját – akinek felelősségi körébe tartozik a jogkövető magatartás biztosítása – ezen felül további 2 millió forintra bírságolta. A most kiszabott szolgáltatói bírság a legnagyobb kiszabható bírság kevesebb mint egyötöde – olvasható az NMHH pénteki közleményében.

Levelek és tartozások

Az indoklás szerint a szolgáltató az előzetes felszólító leveleket normál postai küldeményként küldte el, így nem tudta igazolni, hogy erre mikor került sor, és a levelek egyáltalán eljutottak-e az előfizetőkhöz. A vállalat így a díjtartozások megfizetésére sem biztosította a jogszabályban előírt 30 napos határidőt, mivel azt a felszólítások keltétől, nem pedig annak az előfizetőhöz való megérkezésétől számította. Ugyancsak jogsértésnek számít, hogy a szolgáltatásokat abban az esetben is korlátozták, amikor az előfizető az eredeti tartozását megfizette ugyan, de a folyószámláján később keletkezett lejárt tartozás is szerepelt.

Az NMHH vizsgálata nem egyedi esetekről, hanem a szolgáltató általánosan, hosszú idő óta követett gyakorlatról szólt – egyébként a szóban forgó időszakban a Telekom összesen 72 300 esetben korlátozta szolgáltatásait valamilyen díjtartozás miatt, és ugyanebben az időszakban 32 087 előfizetőnek számított fel visszakapcsolási díjat. A hatóság korábban már 23 alkalommal vizsgálta a társaság szolgáltatáskorlátozással összefüggő gyakorlatát: ezek közül 12 alkalommal szólította fel és kötelezte a céget a hatályos szabályozásnak és az ÁSZF-nek megfelelő szolgáltatásnyújtásra, 11 alkalommal pedig összesen 23 millió forint értékű pénzbírságot is kiszabott.

Az NMHH közleménye arról is megemlékezik, hogy a Magyar Telekom az eljárás során együttműködő volt, és már annak ideje alatt is igyekezett a beazonosított problémákra megoldást találni.

Az üggyel kapcsolatban megkerestük a vállalat kommunikációs igazgatóságát is. Érdeklődésünkre a következőket írták: "A Magyar Telekom a napokban kapta kézhez a még nem jogerős határozatot, amelyet még tanulmányoz. Várhatóan fellebbezéssel fog élni."

Piaci hírek

A legújabb Android figyelmeztet a kamu mobiltornyos akciókra

A bűnöldöző szervek és hekkerek által is előszeretettel használt adatporszívózási trükköt nem lesz olyan egyszerű eljátszani a Google legújabb operációs rendszerével érkező készülékekkel.
 
Hirdetés

Így újult meg Magyarország leggyorsabb mobilhálózata

Közel 100 milliárd forintos beruházással, a rádiós és maghálózat teljes modernizációjával zárult le a Yettel történetének egyik legnagyobb műszaki fejlesztése.

A kompromittált rendszerek, a dark weben felbukkanó ügyféladatok vagy a zsarolóvírus-kampányok következményei már a vezérigazgatói és pénzügyi igazgatói irodában csapódnak le – jogi, reputációs és üzleti szinten is. Lehet és kell is védekezni ellene.

a melléklet támogatója a One Solutions

Hirdetés

Cyber Threat Intelligence: üzleti előny a sötét adatokból

Egyetlen kompromittált jelszó. Egy belépési pont, amit már nem használnak. Egy korábbi alkalmazott adatszivárgása. Ezek ma már nem csupán technikai hibák, hanem valós üzleti fenyegetések, amelyek a digitális alvilág piacán előbb bukkannak fel, mint ahogy a cég egyáltalán észrevenné.

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.