A Dropbox 100 millió dollárt adott a rövid idő alatt nagy sikereket elérő Mailbox csapatért.
E-mail alkalmazásokkal tele van a padlás, így ha tippelnünk kellett volna, hogy milyen appot lehet eladni 100 millió dollárért, akkor egy Mailboxhoz hasonló alkalmazást biztosan az utolsó helyeken említettünk volna. Pedig a Mailbox az egyelőre szűkös lehetőségei ellenére (csak Gmail fiókot kezel, és egyelőre kizárólag iPhone-ra érhető el) pár hónap alatt óriási felhasználóbázist tudott felépíteni, ami azért lehetséges, mert a levelek kezeléséhez egy egészen új megközelítést használtak a fejlesztők.
Előre egy tisztább mailfiókért! ■A cég weboldalán található sztori szerint az Orchestra nevű to-do alkalmazással léptek be a piacra két évvel ezelőtt, de a mindössze 14 fős stáb gyorsan rájött, hogy a felhasználók nem szeretnének egy külön alkalmazást az elintéznivalók kezelésére, már csak azért sem, mert ezek legtöbbje úgyis e-mail formájában érkezik.
Így megszületett a Mailbox ötlete. Az app már a felülete letisztultságával is a rendezettség érzetét kelti – még egy elhanyagolt e-mail fiók esetében is –, ráadásul a funkciók mind arra irányulnak, hogy az üzeneteket pár mozdulattal rendszerezhessük aszerint, hogy elintéztük a benne foglaltakat (hiszen szinte minden mail egy-egy feladat), vagy megadhatjuk, hogy mikor szeretnénk újra foglalkozni az adott feladattal. Mindezt a fejlesztők megfejelték azzal, hogy a levélforgalmazás rendkívül gyorsan történik, így a Mailbox egy vonzó kombináció a felhasználók számára.
Várólisták mindenütt ■Mindez a számokban is meglátszik: egy hónap alatt 1,3 millióan kerültek fel a várólistára, és egy nap alatt 60 millió e-mailt forgalmaztak a Mailbox szerverei, ami rövid idő alatt 2000-szeres kapacitásnövekedést jelentett számukra. A fokozatos bevezetésre a nagy érdeklődés miatt volt szükség; ez szintén látványosan, az alkalmazásban elhelyezett számláló megjelenítésével történik, amelyen nyomon követhető, hogy hányan várakoznak még előttünk, hogy végre Mailbox felhasználók lehessenek. A nagy felhajtás a Dropboxnak is feltűnt és a TechCrunch információi szerint 100 millió dollár értékű készpénz és részvény kombinációért megvásárolták a Mailboxot.
A nevek összecsengése mellett üzletileg is logikus döntésnek tűnik a lépés, mivel két, egymást jól kiegészítő szolgáltatásról van szó. A Mailbox kommunikációja szerint nekik kapóra jön a Dropbox programozói, illetve optimalizációs tapasztalata, ami tud nekik segíteni abban, hogy megszűnjön a várólista, és mindenki használhassa a Mailboxot. A Dropbox pedig hozzájut egy olyan alkalmazáshoz, ami könnyen kombinálható a tárhely ökoszisztémával és a segítségükkel ez a csomag gyorsabban juthat el Androidra, jelenhet meg desktop verziója és így tovább.
Az elmúlt években gyártott járműveket vizsgálva kiderült, hogy az amerikai utakon a Teslák az átlagosnál kétszer gyakrabban szerepelnek végzetes ütközésekben a megtett mérföldek arányában.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.