A Dropbox 100 millió dollárt adott a rövid idő alatt nagy sikereket elérő Mailbox csapatért.
E-mail alkalmazásokkal tele van a padlás, így ha tippelnünk kellett volna, hogy milyen appot lehet eladni 100 millió dollárért, akkor egy Mailboxhoz hasonló alkalmazást biztosan az utolsó helyeken említettünk volna. Pedig a Mailbox az egyelőre szűkös lehetőségei ellenére (csak Gmail fiókot kezel, és egyelőre kizárólag iPhone-ra érhető el) pár hónap alatt óriási felhasználóbázist tudott felépíteni, ami azért lehetséges, mert a levelek kezeléséhez egy egészen új megközelítést használtak a fejlesztők.

Előre egy tisztább mailfiókért!  A cég weboldalán található sztori szerint az Orchestra nevű to-do alkalmazással léptek be a piacra két évvel ezelőtt, de a mindössze 14 fős stáb gyorsan rájött, hogy a felhasználók nem szeretnének egy külön alkalmazást az elintéznivalók kezelésére, már csak azért sem, mert ezek legtöbbje úgyis e-mail formájában érkezik.

Így megszületett a Mailbox ötlete. Az app már a felülete letisztultságával is a rendezettség érzetét kelti – még egy elhanyagolt e-mail fiók esetében is –, ráadásul a funkciók mind arra irányulnak, hogy az üzeneteket pár mozdulattal rendszerezhessük aszerint, hogy elintéztük a benne foglaltakat (hiszen szinte minden mail egy-egy feladat), vagy megadhatjuk, hogy mikor szeretnénk újra foglalkozni az adott feladattal. Mindezt a fejlesztők megfejelték azzal, hogy a levélforgalmazás rendkívül gyorsan történik, így a Mailbox egy vonzó kombináció a felhasználók számára.
 


Várólisták mindenütt  Mindez a számokban is meglátszik: egy hónap alatt 1,3 millióan kerültek fel a várólistára, és egy nap alatt 60 millió e-mailt forgalmaztak a Mailbox szerverei, ami rövid idő alatt 2000-szeres kapacitásnövekedést jelentett számukra. A fokozatos bevezetésre a nagy érdeklődés miatt volt szükség; ez szintén látványosan, az alkalmazásban elhelyezett számláló megjelenítésével történik, amelyen nyomon követhető, hogy hányan várakoznak még előttünk, hogy végre Mailbox felhasználók lehessenek. A nagy felhajtás a Dropboxnak is feltűnt és a TechCrunch információi szerint 100 millió dollár értékű készpénz és részvény kombinációért megvásárolták a Mailboxot.
 
5 Dropbox-trükk a még kényelmesebb fájltároláshoz 
SugarSync: Dropbox felturbózva
Küzd az óriások ellen a Dropbox
Dropbox nagyban: 5 vállalati cloudos tároló 

A nevek összecsengése mellett üzletileg is logikus döntésnek tűnik a lépés, mivel két, egymást jól kiegészítő szolgáltatásról van szó. A Mailbox kommunikációja szerint nekik kapóra jön a Dropbox programozói, illetve optimalizációs tapasztalata, ami tud nekik segíteni abban, hogy megszűnjön a várólista, és mindenki használhassa a Mailboxot. A Dropbox pedig hozzájut egy olyan alkalmazáshoz, ami könnyen kombinálható a tárhely ökoszisztémával és a segítségükkel ez a csomag gyorsabban juthat el Androidra, jelenhet meg desktop verziója és így tovább.

A Tesla bármelyik másik márkánál több halálos balesetben érintett

Az elmúlt években gyártott járműveket vizsgálva kiderült, hogy az amerikai utakon a Teslák az átlagosnál kétszer gyakrabban szerepelnek végzetes ütközésekben a megtett mérföldek arányában.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.