A China Mobile pénteki iPhone rajtjának közeledtével egyre szaporodnak a találgatások, információk, pletykák azzal kapcsolatban, hogy Tim Cook csapata mennyit és hogyan profitálhat a hosszas előkészítés után tető alá hozott megállapodásból. A nem hivatalos információk szállításában most is a The Wall Street Journal jeleskedik, aminek legfontosabb része, hogy a China Mobile 1 milliónál is több iPhone 5s-t kap erre a hétvégére.
Óriási várakozások és izgalmak
Ez a mennyiség nagyjából képet ad arról, hogy milyen értékesítési volumenre lehet számítani az elkövetkező hónapokban, a WSJ forrása pedig úgy fogalmaz, hogy „a havi 1 millió mobil leszállítása fenntartható vállalásnak tűnik, de arról egyelőre kevés információval rendelkezünk, hogy január után pontosan milyen szállítmányokkal készül a Foxconn”. A China Mobile ügyfelei már tavaly december 25. óta leadhatták előrendeléseiket az Apple készülékeire, az értékesítés azonban csak ezen a pénteken kezdődik el.
Elsőre csak a piaci elemzők játszóterének tűnik a téma, akik ki is használják a lehetőséget és becsülgetnek, jósolgatnak rendületlenül. Abban nagyjából egyetértés van közöttük, hogy az Apple számára a China Mobile kapcsolat 2014-ben plusz 10-30 millió iPhone eladását jelenti majd, bár a Wedge Partners elemzői már pesszimistábbak, akik arra hivatkoznak, hogy a rivális kínai operátorok (China Unicom, China Telecom) már tavaly szeptemberben megkezdték az iPhone-ok forgalmazását.
Többről is lehet szó a két cég között
A Gartner szerint a havi 1 millió mobil jelentős mennyiségnek számít, mivel a vállalat mérései szerint az Apple eddig havonta két milliót adott el egész Kínában. Az elemzőcég szerint 2013 első három negyedévében összesen 18,5 millió iPhone kelt el, ami ugyan 28 százalékos növekedés 2012-höz képest, de ennek irama az egyre erősebb konkurencia miatt lassulóban van. A WSJ a Canalys számait hozza ennek alátámasztására, amelyek szerint a tavalyi év harmadik negyedévében az Apple 6 százalékos részesedést tudott felmutatni az okostelefon piacon, ami csak az ötödik helyre elegendő. A sorrend: Samsung (21%), Lenovo (13%), akiket a szintén hazai Yulong, illetve Huawei követ.
Az Apple-China Mobile együttműködést egy rövid sajtótájékoztató is megelőzte, ahol Tim Cook kifejtette, hogy „hihetetlenül optimista” a kínaiakkal való együttműködéssel kapcsolatban. Hasonlóan pozitívan nyilatkozott Xi Guohua, a 700 millió előfizetővel rendelkező szolgáltató igazgatója, aki hozzátette azt is, hogy a két cég közötti kapcsolat nem fog kizárólag a készülékekre szorítkozni, hanem sok más területre is kiterjed a jövőben. Ennek részleteit egyik cégvezető sem volt hajlandó bővebben kifejteni, azt azonban elárulták, hogy a hétvége folyamán 3000-nél is több helyszínen kezdik meg az iPhone árusítását.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak