Az indiai Swaayatt Robots nevű startup nemrég egy olyan videót osztott meg önvezető SUV-járól, amelyet nézve az ember szinte megsajnálja a járművet irányító szoftvert, ahogy éppen megpróbál életben maradni a kaotikus forgalomban Bhopál város utcáin. A felvétel meglehetősen töményen mutatja be, hogy az ottani közlekedésben az alapvető közlekedési szabályok is legfeljebb irányelvnek számítanak, ez pedig nagyon komoly kihívás a vezető nélküli járműveknek, amelyeknek a folyamatosan változó épített környezetettel is éppen eléggé meggyűlik a bajuk. Íme az "extrém dinamikusan komplex" helyzetet bemutató thriller:
Ahogy a Futurism riportja kiemeli, az amerikai székhelyű robotaxis cégek egy sokkal kiszámíthatóbb környezetben is rengeteg problémával szembesülnek, noha arrafelé a többség azért megáll a piros lámpáknál, és menet közben igyekszik a sávjában maradni. A Swaayatt érzékelőkel felszerelt járműve azonban totális felfordulásban navigál az indiai elővárosi utakon. A cég vezérigazgatója az IEEE Spectrumnak nyilatkozva egyértelművé tette, hogy ez a legbonyolultabb dolog, ami egy autonóm járműre várhat, és álláspontja szerint amelyik megoldás ilyen körülmények között is sikeres lesz, az tényleg univerzális technológiának tekinthető.
Ahol mindenki csak magáért felelős
A lap az Uber korábbi vezérigazgatója, Travis Kalanick elhíresült mondását idézi, aki Új-Delhiben körülnézve kijelentette, hogy India lesz az utolsó hely a világon, ahol megjelennek majd önvezető autók. Néhány startup, köztük a Swaayatt Robots, azonban úgy gondolja, hogy éppen emiatt tökéletes tesztkörnyezet a minden feladattal megbirkózó autonóm járművek fejlesztésére. A társaság fenti videója pedig azt sugallja, hogy valóban egész jól haladnak: a szoftveresen irányított SUV rendületlenül tör előre a szűk, jelöletlen utcákon, kerülgetve a gyalogosokat, kutyákat, teheneket, traktorokat és szabálytalanul előzgető robogókat.
A Swaayatt Robots autója ennek során felveszi a ritmust, és szinte utánozza a többiek kiszámíthatatlan mozgását: esetenként akkor sem torpan meg, amikor a folyamatos haladáshoz neki kell lazábban értelmeznie a szabályokat, és arra kényszerítenie más vezetőket, hogy kikerüljék. A videó kommentárja alapján a gép "passzív-agresszív viselkedése" teljesen szándékos: a bal oldali közlekedésen kívül nemigen létezik olyan szabály, amit ezeken az utakon követni kell, de a járműnek még ehhez is sztochasztikus módon kell alkalmazkodnia, hasonlóan az emberi sofőrökhöz.
Részletek az az IEEE Spectrum cikkében »
a kép forrása: Swaayatt Robots @youtube
Biztonságos M2M kommunikáció nagyvállalti környezetben a Balasystól
A megnövekedett támadások miatt az API-k biztonsága erősen szabályozott és folyamatosan auditált terület, amelynek védelme a gépi kommunikáció (M2M) biztonságossá tételén múlik.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak