Egy évtizede még nem is létezett ez a szegmens, ma már azonban a videojátékos ipar forgalmának tetemes részét adja.
Hirdetés
 

83 milliárd dollárnyi pénzt költött tavaly a világ digitális játékokra - derül ki a GoldenCasinoNews.com frissen közzétett jelentéséből. Az elemzés foglalkozik az elkövetkező években várható trendekkel is. Utóbbiak szerint a piac lassan, de biztosan fog hízni a közeljövőben, amelyből leginkább a már most is domináns mobilos szegmens profitálhat.

Kis képernyő, nagy üzlet

A mobil képernyőkre szabott játékok 2019-ben 49 milliárd dollárt termeltek, ami azt jelenti, hogy minden 10 elköltött dollárból 6 ezen a platformon realizálódott. Ez különösen annak fényében impresszív arány, hogy a szegmens gyakorlatilag pár év alatt nött ki a semmiből, köszönhetően az okostelefonok gyors térhódításának.
 

Mobile gaming revenue in 2019- share in video gaming
Infogram

Globális videojátékos bevételek alakulása szegmensek szerint (millió USD)

 

A második legnagyobb tortaszelet tavaly a 16,9 milliárd dollárt termelő online játékoknak jutott, míg közel ugyanennyit (15,1 milliárdot) költöttek a játékosok a letölthető kategóriára.

A jövőt illetően elmondható, hogy nagyjából minden területen érett, megfontolt növekedést jósolnak és 2024-re már 95 milliárdot is meghaladhatja a piaci szereplők bevétele. A mobil platform ugyanakkor egy hajszálnyival jobb növekedést produkálhat. A prognosztizált 2,9 százalékos éves átlagos növekedés bőven elég arra, hogy a következő évtized derekán is hasonló arányok jellemezzék a piacot a forgalom eloszlása szempontjából.

Már megint Kína

Ha a tavalyi mobilos bevételeket regionális bontásban vizsgáljuk, kiderül, hogy ezen a területen is a kínai piac vált a legjelentősebbé. A távol-keleti országban 18 milliárd dollár realizálódott, amit még a második helyen szomorkodó USA sem volt képes még megközelíteni sem, hiszen az Egyesült Államokban csupán 9,9 milliárd jött össze. A dobogóra még Japán fért fel a maga 6,5 milliárdos bevételével, amit Dél-Korea és az Egyesült Királyság követ.

A fenti forgalmakat összesen 1,36 milliárd játékos kedvű telefontulajdonos dobta össze, akik közül minden harmadik a 25-36 éves korosztályba esik. Utóbbi különösen értékes célközönség a kiadóknak, hiszen ezeknek a fiatalembereknek kedvük és lehetőségük is van költeni a szórakozásukra.

Konzumer tech

"Várj csak, amíg én is szavazhatok" – erős hullámokat vet a social media ausztrál szabályozása

Továbbra is heves vita zajlik a 16 év alatti felhasználók letiltásáról, akik egyelőre ott izmoznak az ausztrál miniszterelnök TikTok-oldalán. Az intézkedések bevezetését senki sem tartja könnyűnek, a nagy kérdés pedig az, hogy lesz-e bármi értelme a közösségimédia-szolgáltatók működésének átalakítása nélkül.
 
Sok szervezet adatvezéreltnek tartja magát, mert van BI rendszere és heti dashboardja. A valóságban azonban ennél többről van szó; a kérdés ugyanis nem az, hogy van-e elég adat, hanem, hogy mennyire jól használják a döntések meghozatalához.

a melléklet támogatója a One Solutions

EGY NAPBA SŰRÍTÜNK MINDENT, AMIT MA EGY PROJEKTMENEDZSERNEK TUDNIA KELL!

Ütős esettanulmányok AI-ról, agilitásról, csapattopológiáról. Folyamatos programok három teremben és egy közösségi térben: exkluzív információk, előadások, interaktív workshopok, networking, tapasztalatcsere.

2026.03.10. UP Rendezvénytér

RÉSZLETEK »

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.