Egy évtizede még nem is létezett ez a szegmens, ma már azonban a videojátékos ipar forgalmának tetemes részét adja.

83 milliárd dollárnyi pénzt költött tavaly a világ digitális játékokra - derül ki a GoldenCasinoNews.com frissen közzétett jelentéséből. Az elemzés foglalkozik az elkövetkező években várható trendekkel is. Utóbbiak szerint a piac lassan, de biztosan fog hízni a közeljövőben, amelyből leginkább a már most is domináns mobilos szegmens profitálhat.

Kis képernyő, nagy üzlet

A mobil képernyőkre szabott játékok 2019-ben 49 milliárd dollárt termeltek, ami azt jelenti, hogy minden 10 elköltött dollárból 6 ezen a platformon realizálódott. Ez különösen annak fényében impresszív arány, hogy a szegmens gyakorlatilag pár év alatt nött ki a semmiből, köszönhetően az okostelefonok gyors térhódításának.
 

Mobile gaming revenue in 2019- share in video gaming
Infogram

Globális videojátékos bevételek alakulása szegmensek szerint (millió USD)

 

A második legnagyobb tortaszelet tavaly a 16,9 milliárd dollárt termelő online játékoknak jutott, míg közel ugyanennyit (15,1 milliárdot) költöttek a játékosok a letölthető kategóriára.

A jövőt illetően elmondható, hogy nagyjából minden területen érett, megfontolt növekedést jósolnak és 2024-re már 95 milliárdot is meghaladhatja a piaci szereplők bevétele. A mobil platform ugyanakkor egy hajszálnyival jobb növekedést produkálhat. A prognosztizált 2,9 százalékos éves átlagos növekedés bőven elég arra, hogy a következő évtized derekán is hasonló arányok jellemezzék a piacot a forgalom eloszlása szempontjából.

Már megint Kína

Ha a tavalyi mobilos bevételeket regionális bontásban vizsgáljuk, kiderül, hogy ezen a területen is a kínai piac vált a legjelentősebbé. A távol-keleti országban 18 milliárd dollár realizálódott, amit még a második helyen szomorkodó USA sem volt képes még megközelíteni sem, hiszen az Egyesült Államokban csupán 9,9 milliárd jött össze. A dobogóra még Japán fért fel a maga 6,5 milliárdos bevételével, amit Dél-Korea és az Egyesült Királyság követ.

A fenti forgalmakat összesen 1,36 milliárd játékos kedvű telefontulajdonos dobta össze, akik közül minden harmadik a 25-36 éves korosztályba esik. Utóbbi különösen értékes célközönség a kiadóknak, hiszen ezeknek a fiatalembereknek kedvük és lehetőségük is van költeni a szórakozásukra.

Konzumer tech

Repkednek a súlyos büntetések a hazai telkókra

Ezúttal a Magyar Telekom kapott egy 350 milliós pakkot a GVH-tól. A fogyasztókat megtévesztő reklámokért kirótt büntetés azonban csökkenthető az ügyfelek kompenzálásával.
 
Nem elég beszélni róla, tenni is kell azért, hogy jövőállóbbak legyenek a vállalatok. Szerencsére ebben rengeteg technológia áll már a rendelkezésre, csak győzzünk válogatni közöttük.

a melléklet támogatója az Invitech

A VISZ éves INFOHajó rendezvényén az agilitás nagyvállalati alkalmazhatósága és tanulhatósága volt az egyik kerekasztal témája. Az ott elhangzottakat gondolta tovább Both András (Idomsoft), a kerekasztal egyik résztvevője.

Ez a nyolc technológia alakítja át a gyártást

a Bitport
a Vezető Informatikusok Szövetségének
médiapartnere

Az Oracle átáll a féléves verzió-életciklusra, és megszünteti az ingyenes támogatást üzleti felhasználóknak. Mire kell felkészülni? Dr. Hegedüs Tamás licencelési tanácsadó (IPR-Insights Hungary) írása.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizenegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2020 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.