Az Apple új szabályai szerint bizonyos esetekben a felhasználóknak kell lemondani egy megdrágult előfizetést. Ennek elmaradása esetén a fejlesztő lehúzhatja az ügyfél számlájáról a magasabb összeget.
Hirdetés
 

Változtat alkalmazásboltjának felhasználási feltételein az Apple. A cég tájékoztatása szerint mostantól a megemelt árú előfizetések egy részénél a felhasználó feladata lesz lemondani a szolgáltatást, ha arra a továbbiakban nem tart igényt. Ez jelentős elmozdulás az eddig érvényben lévő rendszertől, ami minden árváltozásnál kvázi megszakította az előfizetést, és csak a felhasználó közvetlen beleegyezésével lehetett az új tarifa szerint folytatni a szolgáltatást.

Az "akadálymentesített" ügymenettel azok a fejlesztők élhetnek, akik alkalmazása maximum évente egyszer drágul, és az áremelés mértéke nem haladja meg az 5 dollárt, illetve az aktuális előfizetési díj 50 százalékát. A szövegezésből úgy tűnik, hogy mindkét feltételnek meg kell felelni, azaz egy 1 dolláros csomag nem emelkedhet 6 dollárra automatikusan. Éves előfizetések esetében ez a limit 50 dollár és ugyancsak a korábbi ár 50 százaléka. 

Az Apple előre értesíti a felhasználókat bármilyen őket érintő áremelésről levélben és push-értesítésben, de onnantól csak rajtuk múlik, hogy lemondják-e szolgáltatást. Ennek elmaradása esetén az emelt összegű díjjal automatikusan megterhelik a kártyájukat.

A cég a döntést azzal magyarázta, hogy az emberek egy jelentős része akaratlanul hagyja ki a folytatáshoz szükséges felhasználói megerősítés lépését, ami a szolgáltatás felesleges megszakításával jár. Az már más kérdés, hogy ha a felhasználók egy csoportja ennyire hajlamos a figyelmetlenségre, akkor miért lenne jobb a helyzet az áremelésről szóló értesítések kezelésénél...

Konzumer tech

"Várj csak, amíg én is szavazhatok" – erős hullámokat vet a social media ausztrál szabályozása

Továbbra is heves vita zajlik a 16 év alatti felhasználók letiltásáról, akik egyelőre ott izmoznak az ausztrál miniszterelnök TikTok-oldalán. Az intézkedések bevezetését senki sem tartja könnyűnek, a nagy kérdés pedig az, hogy lesz-e bármi értelme a közösségimédia-szolgáltatók működésének átalakítása nélkül.
 
Sok szervezet adatvezéreltnek tartja magát, mert van BI rendszere és heti dashboardja. A valóságban azonban ennél többről van szó; a kérdés ugyanis nem az, hogy van-e elég adat, hanem, hogy mennyire jól használják a döntések meghozatalához.

a melléklet támogatója a One Solutions

EGY NAPBA SŰRÍTÜNK MINDENT, AMIT MA EGY PROJEKTMENEDZSERNEK TUDNIA KELL!

Ütős esettanulmányok AI-ról, agilitásról, csapattopológiáról. Folyamatos programok három teremben és egy közösségi térben: exkluzív információk, előadások, interaktív workshopok, networking, tapasztalatcsere.

2026.03.10. UP Rendezvénytér

RÉSZLETEK »

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.