Európában a lengyelek lesznek az elsők. Az ottani ABC Datával állapodott meg a kínai okostelefongyártó, de a lengyel disztribútor magyar leányvállalata is készülődhet.

Az Európai Unióban az ABC Data lett az első hivatalos disztribútora a Xiaominak – jelentette be nemrégiben a feltörekvő kínai okostelefon-gyártó. A 46 milliárd dollárra értékelt (ezzel az Uber után a második legértékesebb, még startupnak számító magántársaság) Xiaomi azért döntött a lengyel cég mellett, mert a teljes közép-kelet-európai piacon meghatározó a piaci jelenléte. Súlyát jól jellemzi, hogy a lengyel IT-disztribúciós piac közel negyedét birtokolja, és – ami a Xiaomiu szempontjából még fontosabb – övé a helyi távközlési cégekkel bonyolított mobilkészülék-eladások 60 százaléka.

Már jövőre lehet magyar disztributora a márkának

Az üzlet a magyar piac szempontjából azért lehet fontos, mert az ABC Data néhány éve Magyarországon is megjelent, így várható, hogy itthon is vállalják majd a Xiaomi telefonok nagykereskedelmét. Poros Gábor, az ABC Data Hungary Kft. ügyvezetője megkeresésünkre megerősítette a lengyelországi megállapodás tényét, valamint azt, hogy legkorábban jövőre a magyarországi megjelenés is napirendre kerülhet.

Az ABC Data mostani megállapodása a Xiaomival egyelőre három okostelefonra vonatkozik, amelyeket a lengyel disztributor online boltjában, valamint a kereskedő bemutatótermeiben lehet megvásárolni. Jövőre az egyéb termékekkel – okos karkötőkkel, phabletekkel, fejhallgatókkal – is bővülhet a kínálat. Az ABC Data a magyar mellett jelen van a cseh, az észt, a lett, a litván, a román és a szlovák piacon is.

A Xiaomi termékei már most is jelen vannak a hazai piacon, több hazai webáruház is forgalmazza telefonjait és viselhető eszközeit.

Nyerő volt a közösségi marketing

A pekingi székhelyű, ma már 5 ezer főt foglalkoztató Xiaomit 2010-ben alapították távol-keleti befektetőcégek, valamint a Qualcomm. A cég első okostelefonja, amelyhez saját operációs rendszert is fejlesztettek, egy év múlva került a kínai piacra, ahol ma már a Xiaomi a vezető szállítók között van. Időközben a vállalat bekerült a nemzetközi élboly ötösfogatába is.   

A cég 2014-től terjeszkedik a nemzetközi piacon. Elsőként Szingapúrban jelent meg, azóta onnan irányítják a nemzetközi üzletét. A Xiaomi a piaci gyakorlattól eltérő marketing- és reklámstratégiájával lett sikeres – persze kellettek hozzá a kiváló ár-érték arányú készülékek is. Termékei népszerűsítéséhez elsősorban a közösségi hálózatokat veszi igénybe, ahol az elégedett vevőktől induló szájhagyományára épít. A hírek szerint szerves része a stratégiájának, hogy összegyűjti a közösségi oldalakon megjelenő vásárlói véleményeket, és azok elemzése alapján akár néhány nap alatt változtat eszközein, a szoftveren és akár a hardveren is.

Mobilitás

Rágyúrna Európa a videójátékokra

Az EP kultúráért és oktatásért felelős bizottsága a digitális szórakozási forma eddiginél lényegesen nagyobb és átfogóbb támogatását javasolja, mert az több szempontból is hasznos lenne a régiónak.
 
A vállalatoknak egy-egy speciális feladatra, új projektre bizonyos esetekben gazdaságosabb és eredményesebb külső erőforrásokat bevonni, mint a főállású munkatársakra bízni a munkát.

a melléklet támogatója a Hays Hungary

A felmérésekből egyre inkább kiderül, hogy az alkalmazottak megtartása vagy távozása sokszor azon múlik, amit a szervezetük nem csinál, nem pedig azon, amiben egymásra licitál a többi munkáltatóval.

Ezért fontos számszerűsíteni a biztonsági kockázatokat

Az EU Tanácsa szerint összeegyeztethető a backdoor és a biztonság. Az ötlet alapjaiban hibás. Pfeiffer Szilárd fejlesztő, IT-biztonsági szakértő írása.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizenegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2022 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.