Európában a lengyelek lesznek az elsők. Az ottani ABC Datával állapodott meg a kínai okostelefongyártó, de a lengyel disztribútor magyar leányvállalata is készülődhet.

Az Európai Unióban az ABC Data lett az első hivatalos disztribútora a Xiaominak – jelentette be nemrégiben a feltörekvő kínai okostelefon-gyártó. A 46 milliárd dollárra értékelt (ezzel az Uber után a második legértékesebb, még startupnak számító magántársaság) Xiaomi azért döntött a lengyel cég mellett, mert a teljes közép-kelet-európai piacon meghatározó a piaci jelenléte. Súlyát jól jellemzi, hogy a lengyel IT-disztribúciós piac közel negyedét birtokolja, és – ami a Xiaomiu szempontjából még fontosabb – övé a helyi távközlési cégekkel bonyolított mobilkészülék-eladások 60 százaléka.

Már jövőre lehet magyar disztributora a márkának

Az üzlet a magyar piac szempontjából azért lehet fontos, mert az ABC Data néhány éve Magyarországon is megjelent, így várható, hogy itthon is vállalják majd a Xiaomi telefonok nagykereskedelmét. Poros Gábor, az ABC Data Hungary Kft. ügyvezetője megkeresésünkre megerősítette a lengyelországi megállapodás tényét, valamint azt, hogy legkorábban jövőre a magyarországi megjelenés is napirendre kerülhet.

Az ABC Data mostani megállapodása a Xiaomival egyelőre három okostelefonra vonatkozik, amelyeket a lengyel disztributor online boltjában, valamint a kereskedő bemutatótermeiben lehet megvásárolni. Jövőre az egyéb termékekkel – okos karkötőkkel, phabletekkel, fejhallgatókkal – is bővülhet a kínálat. Az ABC Data a magyar mellett jelen van a cseh, az észt, a lett, a litván, a román és a szlovák piacon is.

A Xiaomi termékei már most is jelen vannak a hazai piacon, több hazai webáruház is forgalmazza telefonjait és viselhető eszközeit.

Nyerő volt a közösségi marketing

A pekingi székhelyű, ma már 5 ezer főt foglalkoztató Xiaomit 2010-ben alapították távol-keleti befektetőcégek, valamint a Qualcomm. A cég első okostelefonja, amelyhez saját operációs rendszert is fejlesztettek, egy év múlva került a kínai piacra, ahol ma már a Xiaomi a vezető szállítók között van. Időközben a vállalat bekerült a nemzetközi élboly ötösfogatába is.   

A cég 2014-től terjeszkedik a nemzetközi piacon. Elsőként Szingapúrban jelent meg, azóta onnan irányítják a nemzetközi üzletét. A Xiaomi a piaci gyakorlattól eltérő marketing- és reklámstratégiájával lett sikeres – persze kellettek hozzá a kiváló ár-érték arányú készülékek is. Termékei népszerűsítéséhez elsősorban a közösségi hálózatokat veszi igénybe, ahol az elégedett vevőktől induló szájhagyományára épít. A hírek szerint szerves része a stratégiájának, hogy összegyűjti a közösségi oldalakon megjelenő vásárlói véleményeket, és azok elemzése alapján akár néhány nap alatt változtat eszközein, a szoftveren és akár a hardveren is.

Mobilitás

First person shooter videókat gyárt a londoni rendőrség a Facebooknak

Cserébe a londoni rendőrség testkamerákat kap a cégtől. A Facebooknak jó oka van erre a furcsa megállapodásra.
 
EZ A HELYZET SIÓFOKON

SAP NOW Hungary:
szerszámkészlet az ügyfelek lenyűgözéséhez

Az SAP kétnapos rendezvénye az idén is követhető a Bitporton!

TOVÁBB A KÖZVETÍTÉSRE >

Ömlik a pénz a digitalizációval foglalkozó startupokba, de a rossz beidegződések még mindig lassítják az átalakulást.

a melléklet támogatója az Aruba Cloud

Hirdetés

Nagyvállalati mesterséges intelligencia (MI) megoldások a Lenovótól

Elkezdődött a mesterséges intelligencia hajtotta gazdasági átalakulás. Az összetett technológia könnyű használatba vételét, rugalmas bővítését ígérik a Lenovo adatközponti megoldásai.

A VISZ éves INFOHajó rendezvényén az agilitás nagyvállalati alkalmazhatósága és tanulhatósága volt az egyik kerekasztal témája. Az ott elhangzottakat gondolta tovább Both András (Idomsoft), a kerekasztal egyik résztvevője.

Ez a nyolc technológia alakítja át a gyártást

a Bitport
a Vezető Informatikusok Szövetségének
médiapartnere

Az Oracle átáll a féléves verzió-életciklusra, és megszünteti az ingyenes támogatást üzleti felhasználóknak. Mire kell felkészülni? Dr. Hegedüs Tamás licencelési tanácsadó (IPR-Insights Hungary) írása.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthetően, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport kilencedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2019 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.