A koronavírus-járvány miatt visszaesett vendégforgalom lehetőséget is rejt magában. A szállodaipar korán ébredő szereplői a jövőbe fektetve informatikai fejlesztésekkel tehetik vonzóbbá és biztonságosabbá szolgáltatásaikat.
Digitális turizmus
2019-ben a szálláshelyek 89%-a használt már valamilyen informatikai támogatást a mindennapi üzemeltetés során. A szálláshelyek többsége rendelkezik wifi hálózattal, 54% naprakész honlappal, 41% rendszeresen frissített saját facebook oldallal. Az összes hazai szálláshely több mint négyötöde regisztrált valamilyen online szállásközvetítő portálon.

A 2030-ig tartó időszakra vonatkozó Nemzeti Turizmusfejlesztési Stratégia horizontális célként fogalmazza meg a digitális turizmus fejlesztését, és a Magyar Turisztikai Ügynökség egyik fő feladataként határozza meg, hogy bővítse a digitális turizmus eszköztárát, illetve javítsa a turisztikai szereplők digitális kompetenciáit. A legtöbb esetben a szálláshelyfejlesztést célzó pályázatokban az informatika is része lehet az infrastrukturális fejlesztéseknek.

2019-ben indult a Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ, melyhez eddig több mint 1100 szálloda, 1700 panzió és csaknem 31800 magánszálláshely csatlakozott. Az új digitális platformon minden szállásadó a saját szálláshelykezelő szoftverén keresztül teljesíti jogszabályban előírt napi adatszolgáltatási kötelezettségét. A legfeljebb 8 szobával és – pótágyakkal együtt – 16 férőhellyel rendelkező szálláshelyek számára ingyenesen elérhető az MTÜ saját fejlesztésű PMS-szoftvere, az Én Vendégszobám.

A személyes kapcsolatok kerülése – egy mondatban az idei európai tavasz. Érthető módon ez a turizmust is megviselte, melynek szereplői előtt három lehetőség adódott, ha túl akarták élni ezt az időszakot. Alternatív bevételi forrásokat kerestek, minimumra szorították a költségeket, vagy a felszabaduló időt és energiát befektették. Az utóbbit választók régóta halogatott fejlesztésekbe vághattak bele, amivel hatékonyabbá, kényelmesebbé és biztonságosabbá tehetik szolgáltatásaikat, ezzel csábítva a lassan újra beinduló turizmus első, óvatos vendégeit magukhoz.

A belföldi, kikapcsolódásra vágyók jelennek meg először a szállásokon, az ő véleményük sokat nyom a latban. Pozitív élményeik másokat is felbátoríthatnak, így az időben kapcsoló hotelek versenyelőnyhöz juthatnak a hamarabb felfutó vendégforgalom révén. A vevői elégedettség növelésének egyik fontos eszköze a helyszíni Wi-Fi kapcsolat minősége, és a rá alapuló szolgáltatások komfortossága. A pozitív vendégélményekhez hozzájárulva tehát nem szükséges költségként, hanem megtérülést hozó beruházásként kell az IT-fejlesztésekre tekinteni.

A legolcsóbb vendég a visszatérő vendég

Koncepcióban gondolkodva, a hálózati infrastruktúrát holisztikusan vizsgálva érdemes fejleszteni, amihez jó segítséget nyújtanak a TP-Link Omada eszközei és szolgáltatásai. Az egységes kialakítás számos pozitívumát tapasztalja meg a szálloda és a nála szobát foglaló, élményt kereső vendégek. Az egyik legnagyobb előny az egységes, akár több épületre kiterjedő Wi-Fi hálózat a hotel teljes területén. Ugyanakkor a vendégeknek elérhető Wi-Fi mellett egy ettől jól elkülönített belső vezetéknélküli rendszer létrehozása és használata is megoldható.

A megfelelő rendszert választva maximális adatbiztonság mellett nyújtható beléptető oldal a vendégeknek, miközben a teljes rendszer megfelel az adatbiztonsági törvény összes előírásának. Nyomon követhetővé és transzparenssé tehető a vendégforgalom, így az esetleges jogsértések könnyen visszakövethetők.

Tovább fokozható a vendégelégedettség a jól megválasztott marketingeszközök és a Wi-Fi hálózat lehetőségeinek kombinációjával. Akár Facebookon keresztül is beléptethetők a helyszínen megszállók, a számokra küldött (push) üzenetek akciós ajánlatai pedig növelik a marketingértéket. Hiszen az adott hotellel korábban már pozitív tapasztalatokat szerzett vendégek kedvezményes ajánlatokkal könnyebben vehetők rá az ismételt foglalásra, mint a szállást még nem ismerők. Egyedi vendég voucher kódok is használhatók egy modern rendszerben, melyek kiadását, meghosszabbítását egy recepciós vagy éttermi munkatárs is kezelheti.

Egységes Wi-Fi rendszerrel könnyebbé válik a távfelügyelet. A vendégek kéréseit az üzemeltető jóval egyszerűbben kezelheti a hagyományos, személyes interakciót igénylő módszerrel szemben. Emellett távolról is beavatkozhat, ha szükséges.

Ezekre mind képes a TP-Link Omada rendszere, és a lehetőségek még közel sem értek véget.

Hogyan válhat költségből beruházássá a Wi-Fi fejlesztés?

Az 5 éves gyártói garanciával elérhető Omada eszközök és szolgáltatások a piacon elérhető, legkedvezőbb árú, menedzselhető Wi-Fi megoldást jelentik. A vásárló azt kapja a pénzéért, amiért fizetett; nem leselkednek rá licencdíjak és rejtett költségek. Egyszerű szoftveres kezelőfelülettel rendelkezik, melyet akár a belsős informatikai személyzet is üzemeltethet.

A TP-Link most ingyenes felméréssel teszi könnyebbé a fejlesztést. Ennek során felméri a szálloda/intézmény jelenlegi Wi-Fi lefedettségét, majd javaslatot tesz egy jobb rendszer kiépítésére. Sőt, amennyiben a beruházó a TP-Link mellett dönt, kedvező finanszírozással vagy a meglévő rendszer beszámításával segítik hálózati infrastruktúrájának fejlesztését.

Mesterséges intelligencia a szállodaiparban
A Danubius Hotels az árazást és kapacitásgazdálkodást optimalizáló rendszer, a bevétellel és marketingtevékenységgel összefüggő analitikai eszköz mellett 2019-ben belekóstolt a mesterséges intelligencia világába, amely a következő évek egyik legforróbb témája lesz a szállodaiparban is. Az X és Y generáció, még inkább a „digitális bennszülöttek”-nek is nevezett Z generáció részéről már alapvető igény mutatkozik az emberi interakciókat nem igénylő szállodai szolgáltatások iránt (pl. be -és kijelentkezés, fizetés és ételrendelés applikáció segítségével), az átalakuló igényekkel pedig az elérhető technológiák kínálata is tartani tudja a lépést.

A mesterséges intelligencia szállodaipari alkalmazásának minden lehetőségét jelenleg még nem láthatjuk át, nyilatkozta Bogár Zoltán, üzletfejlesztési Igazgató, az MSZÉSZ Digitális szekció vezetője, azonban a vevőszolgálat, a chatbotok, az adatelemzés és a személyre szabott marketing területén hatalmas fejlődés várható a következő néhány évben. Már a Danubius Hotels weboldalán és Facebook oldalán is elsőként chatbot kommunikál a vendégekkel, a vállalat pedig további potenciált lát a mesterséges intelligencia alkalmazásában és az élőmunkát nem igénylő megoldások fejlesztésében a további területeken is.

 

Cloud & big data

A testkamerák felvételei alapján készítene rendőrségi jelentéseket az MI

Pontosabban a Draft One nevű MI-alkalmazás fejlesztője, aki szerint jó ötlet rábízni az ilyesmit a totál megbízhatatlan mesterséges intelligenciára.
 
Hirdetés

Adathelyreállítás pillanatok alatt

A vírus- és végpontvédelmet hatékonyan kiegészítő Zerto, a Hewlett Packard Enterprise Company platformfüggetlen, könnyen használható adatmentési és katasztrófaelhárítási megoldása.

A válasz egyszerű: arról függ, hogy hol, hogyan és milyen szabályozásoknak és üzleti elvárásoknak megfelelően tároljuk az információt. A lényeg azonban a részletekben rejlik.

a melléklet támogatója az EURO ONE Számítástechnikai Zrt.

CIO KUTATÁS

TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?

Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »

Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.