A személyes kapcsolatok kerülése – egy mondatban az idei európai tavasz. Érthető módon ez a turizmust is megviselte, melynek szereplői előtt három lehetőség adódott, ha túl akarták élni ezt az időszakot. Alternatív bevételi forrásokat kerestek, minimumra szorították a költségeket, vagy a felszabaduló időt és energiát befektették. Az utóbbit választók régóta halogatott fejlesztésekbe vághattak bele, amivel hatékonyabbá, kényelmesebbé és biztonságosabbá tehetik szolgáltatásaikat, ezzel csábítva a lassan újra beinduló turizmus első, óvatos vendégeit magukhoz.
A belföldi, kikapcsolódásra vágyók jelennek meg először a szállásokon, az ő véleményük sokat nyom a latban. Pozitív élményeik másokat is felbátoríthatnak, így az időben kapcsoló hotelek versenyelőnyhöz juthatnak a hamarabb felfutó vendégforgalom révén. A vevői elégedettség növelésének egyik fontos eszköze a helyszíni Wi-Fi kapcsolat minősége, és a rá alapuló szolgáltatások komfortossága. A pozitív vendégélményekhez hozzájárulva tehát nem szükséges költségként, hanem megtérülést hozó beruházásként kell az IT-fejlesztésekre tekinteni.
A legolcsóbb vendég a visszatérő vendég
Koncepcióban gondolkodva, a hálózati infrastruktúrát holisztikusan vizsgálva érdemes fejleszteni, amihez jó segítséget nyújtanak a TP-Link Omada eszközei és szolgáltatásai. Az egységes kialakítás számos pozitívumát tapasztalja meg a szálloda és a nála szobát foglaló, élményt kereső vendégek. Az egyik legnagyobb előny az egységes, akár több épületre kiterjedő Wi-Fi hálózat a hotel teljes területén. Ugyanakkor a vendégeknek elérhető Wi-Fi mellett egy ettől jól elkülönített belső vezetéknélküli rendszer létrehozása és használata is megoldható.
A megfelelő rendszert választva maximális adatbiztonság mellett nyújtható beléptető oldal a vendégeknek, miközben a teljes rendszer megfelel az adatbiztonsági törvény összes előírásának. Nyomon követhetővé és transzparenssé tehető a vendégforgalom, így az esetleges jogsértések könnyen visszakövethetők.
Tovább fokozható a vendégelégedettség a jól megválasztott marketingeszközök és a Wi-Fi hálózat lehetőségeinek kombinációjával. Akár Facebookon keresztül is beléptethetők a helyszínen megszállók, a számokra küldött (push) üzenetek akciós ajánlatai pedig növelik a marketingértéket. Hiszen az adott hotellel korábban már pozitív tapasztalatokat szerzett vendégek kedvezményes ajánlatokkal könnyebben vehetők rá az ismételt foglalásra, mint a szállást még nem ismerők. Egyedi vendég voucher kódok is használhatók egy modern rendszerben, melyek kiadását, meghosszabbítását egy recepciós vagy éttermi munkatárs is kezelheti.
Egységes Wi-Fi rendszerrel könnyebbé válik a távfelügyelet. A vendégek kéréseit az üzemeltető jóval egyszerűbben kezelheti a hagyományos, személyes interakciót igénylő módszerrel szemben. Emellett távolról is beavatkozhat, ha szükséges.
Ezekre mind képes a TP-Link Omada rendszere, és a lehetőségek még közel sem értek véget.
Hogyan válhat költségből beruházássá a Wi-Fi fejlesztés?
Az 5 éves gyártói garanciával elérhető Omada eszközök és szolgáltatások a piacon elérhető, legkedvezőbb árú, menedzselhető Wi-Fi megoldást jelentik. A vásárló azt kapja a pénzéért, amiért fizetett; nem leselkednek rá licencdíjak és rejtett költségek. Egyszerű szoftveres kezelőfelülettel rendelkezik, melyet akár a belsős informatikai személyzet is üzemeltethet.
A TP-Link most ingyenes felméréssel teszi könnyebbé a fejlesztést. Ennek során felméri a szálloda/intézmény jelenlegi Wi-Fi lefedettségét, majd javaslatot tesz egy jobb rendszer kiépítésére. Sőt, amennyiben a beruházó a TP-Link mellett dönt, kedvező finanszírozással vagy a meglévő rendszer beszámításával segítik hálózati infrastruktúrájának fejlesztését.
Digitalizáció a mindennapokban: hogyan lesz a stratégiai célból napi működés?
A digitális transzformáció sok vállalatnál már nem cél, hanem elvárás – mégis gyakran megreked a tervezőasztalon. A vezetői szinten megfogalmazott ambiciózus tervek nehezen fordulnak át napi működéssé, ha hiányzik a technológiai rugalmasság vagy a belső kohézió.
CIO KUTATÁS
AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE
Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?
Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!
Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak