A koronavírus-járvány miatt visszaesett vendégforgalom lehetőséget is rejt magában. A szállodaipar korán ébredő szereplői a jövőbe fektetve informatikai fejlesztésekkel tehetik vonzóbbá és biztonságosabbá szolgáltatásaikat.
Hirdetés
 
Digitális turizmus
2019-ben a szálláshelyek 89%-a használt már valamilyen informatikai támogatást a mindennapi üzemeltetés során. A szálláshelyek többsége rendelkezik wifi hálózattal, 54% naprakész honlappal, 41% rendszeresen frissített saját facebook oldallal. Az összes hazai szálláshely több mint négyötöde regisztrált valamilyen online szállásközvetítő portálon.

A 2030-ig tartó időszakra vonatkozó Nemzeti Turizmusfejlesztési Stratégia horizontális célként fogalmazza meg a digitális turizmus fejlesztését, és a Magyar Turisztikai Ügynökség egyik fő feladataként határozza meg, hogy bővítse a digitális turizmus eszköztárát, illetve javítsa a turisztikai szereplők digitális kompetenciáit. A legtöbb esetben a szálláshelyfejlesztést célzó pályázatokban az informatika is része lehet az infrastrukturális fejlesztéseknek.

2019-ben indult a Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ, melyhez eddig több mint 1100 szálloda, 1700 panzió és csaknem 31800 magánszálláshely csatlakozott. Az új digitális platformon minden szállásadó a saját szálláshelykezelő szoftverén keresztül teljesíti jogszabályban előírt napi adatszolgáltatási kötelezettségét. A legfeljebb 8 szobával és – pótágyakkal együtt – 16 férőhellyel rendelkező szálláshelyek számára ingyenesen elérhető az MTÜ saját fejlesztésű PMS-szoftvere, az Én Vendégszobám.

A személyes kapcsolatok kerülése – egy mondatban az idei európai tavasz. Érthető módon ez a turizmust is megviselte, melynek szereplői előtt három lehetőség adódott, ha túl akarták élni ezt az időszakot. Alternatív bevételi forrásokat kerestek, minimumra szorították a költségeket, vagy a felszabaduló időt és energiát befektették. Az utóbbit választók régóta halogatott fejlesztésekbe vághattak bele, amivel hatékonyabbá, kényelmesebbé és biztonságosabbá tehetik szolgáltatásaikat, ezzel csábítva a lassan újra beinduló turizmus első, óvatos vendégeit magukhoz.

A belföldi, kikapcsolódásra vágyók jelennek meg először a szállásokon, az ő véleményük sokat nyom a latban. Pozitív élményeik másokat is felbátoríthatnak, így az időben kapcsoló hotelek versenyelőnyhöz juthatnak a hamarabb felfutó vendégforgalom révén. A vevői elégedettség növelésének egyik fontos eszköze a helyszíni Wi-Fi kapcsolat minősége, és a rá alapuló szolgáltatások komfortossága. A pozitív vendégélményekhez hozzájárulva tehát nem szükséges költségként, hanem megtérülést hozó beruházásként kell az IT-fejlesztésekre tekinteni.

A legolcsóbb vendég a visszatérő vendég

Koncepcióban gondolkodva, a hálózati infrastruktúrát holisztikusan vizsgálva érdemes fejleszteni, amihez jó segítséget nyújtanak a TP-Link Omada eszközei és szolgáltatásai. Az egységes kialakítás számos pozitívumát tapasztalja meg a szálloda és a nála szobát foglaló, élményt kereső vendégek. Az egyik legnagyobb előny az egységes, akár több épületre kiterjedő Wi-Fi hálózat a hotel teljes területén. Ugyanakkor a vendégeknek elérhető Wi-Fi mellett egy ettől jól elkülönített belső vezetéknélküli rendszer létrehozása és használata is megoldható.

A megfelelő rendszert választva maximális adatbiztonság mellett nyújtható beléptető oldal a vendégeknek, miközben a teljes rendszer megfelel az adatbiztonsági törvény összes előírásának. Nyomon követhetővé és transzparenssé tehető a vendégforgalom, így az esetleges jogsértések könnyen visszakövethetők.

Tovább fokozható a vendégelégedettség a jól megválasztott marketingeszközök és a Wi-Fi hálózat lehetőségeinek kombinációjával. Akár Facebookon keresztül is beléptethetők a helyszínen megszállók, a számokra küldött (push) üzenetek akciós ajánlatai pedig növelik a marketingértéket. Hiszen az adott hotellel korábban már pozitív tapasztalatokat szerzett vendégek kedvezményes ajánlatokkal könnyebben vehetők rá az ismételt foglalásra, mint a szállást még nem ismerők. Egyedi vendég voucher kódok is használhatók egy modern rendszerben, melyek kiadását, meghosszabbítását egy recepciós vagy éttermi munkatárs is kezelheti.

Egységes Wi-Fi rendszerrel könnyebbé válik a távfelügyelet. A vendégek kéréseit az üzemeltető jóval egyszerűbben kezelheti a hagyományos, személyes interakciót igénylő módszerrel szemben. Emellett távolról is beavatkozhat, ha szükséges.

Ezekre mind képes a TP-Link Omada rendszere, és a lehetőségek még közel sem értek véget.

Hogyan válhat költségből beruházássá a Wi-Fi fejlesztés?

Az 5 éves gyártói garanciával elérhető Omada eszközök és szolgáltatások a piacon elérhető, legkedvezőbb árú, menedzselhető Wi-Fi megoldást jelentik. A vásárló azt kapja a pénzéért, amiért fizetett; nem leselkednek rá licencdíjak és rejtett költségek. Egyszerű szoftveres kezelőfelülettel rendelkezik, melyet akár a belsős informatikai személyzet is üzemeltethet.

A TP-Link most ingyenes felméréssel teszi könnyebbé a fejlesztést. Ennek során felméri a szálloda/intézmény jelenlegi Wi-Fi lefedettségét, majd javaslatot tesz egy jobb rendszer kiépítésére. Sőt, amennyiben a beruházó a TP-Link mellett dönt, kedvező finanszírozással vagy a meglévő rendszer beszámításával segítik hálózati infrastruktúrájának fejlesztését.

Mesterséges intelligencia a szállodaiparban
A Danubius Hotels az árazást és kapacitásgazdálkodást optimalizáló rendszer, a bevétellel és marketingtevékenységgel összefüggő analitikai eszköz mellett 2019-ben belekóstolt a mesterséges intelligencia világába, amely a következő évek egyik legforróbb témája lesz a szállodaiparban is. Az X és Y generáció, még inkább a „digitális bennszülöttek”-nek is nevezett Z generáció részéről már alapvető igény mutatkozik az emberi interakciókat nem igénylő szállodai szolgáltatások iránt (pl. be -és kijelentkezés, fizetés és ételrendelés applikáció segítségével), az átalakuló igényekkel pedig az elérhető technológiák kínálata is tartani tudja a lépést.

A mesterséges intelligencia szállodaipari alkalmazásának minden lehetőségét jelenleg még nem láthatjuk át, nyilatkozta Bogár Zoltán, üzletfejlesztési Igazgató, az MSZÉSZ Digitális szekció vezetője, azonban a vevőszolgálat, a chatbotok, az adatelemzés és a személyre szabott marketing területén hatalmas fejlődés várható a következő néhány évben. Már a Danubius Hotels weboldalán és Facebook oldalán is elsőként chatbot kommunikál a vendégekkel, a vállalat pedig további potenciált lát a mesterséges intelligencia alkalmazásában és az élőmunkát nem igénylő megoldások fejlesztésében a további területeken is.

 

Cloud & big data

A kivándorlás miatt inoghat meg a brit innovációs gazdaság

Egy brit-német kutatás kimutatta: a 2016-os Brexit-szavazás után a tehetségek hosszú tömött sorokban hagyták el Nagy-Britanniát.
 
Már Budapesten is van olyan előadás, amit wifihálózat és mobiltelefon segítségével tettek interaktívvá.

a melléklet támogatója a TP-Link Magyarország

Nem általában a távmunkáé, hanem a mostani tipikus távmunka-helyzeteké. A szervezetek arra nem voltak felkészülve, hogy mindenki otthonról dolgozik.

Alapjaiban kell megújítani a biztonságról kialakított felfogásunkat

Tavaly január végétől megszűnt a Java SE 8 ingyenes frissítése, és a Java SE 11 sem használható ingyenesen üzleti célra. Tanácsok azoknak, akik még nem találtak megoldást. Hegedüs Tamás (IPR-Insights) írása.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizenegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2020 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.