Láthatóan nem fogy ki az ötletekből a Google, amelyekkel kínos erőszakossággal próbál érdeklődést kiváltani 2 és fél éve sikertelen közösségi megoldásához.

Mostantól gyakorlatilag bárkitől kaphatnak a Gmailt használók levelet, mert egy új szolgáltatás lehetővé teszi, hogy a Google+ fiókkal rendelkezőket anélkül elérjük elektronikus levélben, hogy tudnánk a címüket. A változtatással elegendő lesz a küldőnek saját figyelemmel kísért körébe tennie a címzettet (ehhez ugye nincs szükség a másik fél hozzájárulására), és már mehet is a levél a postaládába. Az új rendszer mentségére legyen mondva, hogy a fogadó fél köreiben nem szereplő féltől jövő üzenetek legalább nem a beérkező levelek mappában, hanem az elkülönített Social kategóriában landolnak. Sőt, újabb levelet már csak akkor küldhet a másik fél, ha felvettük őt saját köreinkbe, vagy válaszoltunk a levelére - ezzel mintegy megerősítve fogadókészségünket.

A rendkívül liberálisra vett levélküldési megoldást természetesen azonnal tűz alá vették felhasználók, jogvédők, médiamunkások. A kritikusokat az sem nyugtatja meg, hogy a felhasználók számára biztosított lesz egy új beállítási menüpont (lásd lent), amellyel be lehet állítani, milyen tág merítésből fogad el Google+-on keresztül küldött leveleket az illető. Szerintük (és mellesleg szerintünk is) az lett volna a helyes hozzáállás, hogy az új funkció alapból kikapcsolt állapotban marad a felhasználóknak, és az ő külön preferenciájuk szerint lehetett volna azt egyenként bővíteni.

Ez a fajta, úgynevezett opt-in megoldás persze azzal járt volna, hogy sokkal kisebb kört lehet elérni ezzel a funkcióval. Ez pedig természetesen homlokegyenest ellentétes a Google törekvéseivel, nevezetesen azzal, hogy a Google+-ból pezsgő, aktív hálózatot teremtsen, ahol megéri időt tölteni, ahol rengeteg ember és hozzájuk köthető interakciós lehetőség vár a tagokra. 

Erőszakkal is, ha jólesik...

Nos, a Google+ jelenleg minden, csak nem az, aminek két és fél éves működés után minden bizonnyal a cég azt látni szeretné. Bár a különböző fórumokon megnyilvánuló vezetők egyre hatalmasabb számokkal dobálóznak az aktív felhasználók táboráról beszélve (jelenleg 540 milliónál járunk), emögött nincs más, mint a vállalat kisebb-nagyobb trükkjei, hogy ezt a számot minél nagyobbra fújja. Például egy új Gmail fiók készítése ma már nem képzelhető el Google+-feliratkozás nélkül. A legutóbbi, talán legnagyobb visszhangot kiváltó eset pedig a YouTube "elfoglalása" volt. 2013 őszén ugyanis a vállalat bevezette a kötelező Google+ bejelentkezést, amennyiben valaki kommentálni akart egy-egy videót. Az akciót elsöprő felháborodási hullám követte, a visszavonást követelő petíciót pár nap alatt több mint 200 ezeren írták alá. A döntésen viszont ez sem változtatott, a Google szerzett néhány fekete pontot a felhasználók egy tekintélyes méretű csoportjánál, viszont a Google+ gazdagabb lett egy újabb adag "aktív" taggal.

A probléma csak annyi, hogy ahogy a korábbi elkeseredett összakapcsolási kísérletek sem pezsdítették fel a valódi aktivitást a Google+-on, úgy vélhetően a mostani szabad levelezgetés lehetősége sem szakítja át a gátakat. Arra viszont kiváló, hogy újabb rossz pontok kerüljenek a cég virtuális üzenőfüzetébe.

Közösség & HR

Van egy cég, amelyik az Nvidiánál is nagyobbat nyert az MI-őrületen

Nem valami megnyugtató, ha belegondolunk, hogy milyen tevékenységet értékelnek ilyen sokra a befektetők.
 
A software defined network már évek óta velünk él. Csak idő kérdése volt a koncepciót kiterjesztése a WAN-okra.

a melléklet támogatója a Yettel

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.